Rudolf Caracciola, na autocesti između Frankfurta i Darmstadta, posebno aerodinamički ‘ispeglanim’ Mercedes-Benzom W125, provozao je brzinom koju je oborio tek 5. studenog 2017. Niklas Lilja, u bolidu Koenigsegg Agera RS, na zatvorenoj autocesti u Nevadi, sa 445,6 km/h
Pokretao se benzinskim motorom V12 obujma 5577 ccm, s četiri ventila po cilindru i dva Rootsova puhala, što mu je snagu nabilo na 736 KS pri 5800/min. Mjenjač je bio 4-stupanjski, a zanimljivo, sustav za tekućinsko hlađenje imao je spremnik s ledom! Razlog: usisnici za rashladni zrak bili su minimalni, kako ne bi remetili aerodinamiku.
Hladnog zimskog jutra, 28. siječnja 1938., za ekstremne brzine posebno aerodinamički ‘ispeglani’ bolidi tvrtki Mercedes-Benz i Auto Union, bili su toliko izjednačeni, da je Bernd Rosemeyer odlučio pokušati još jednu vožnju, dok se Rudolf Caracciola (1901. – 1959.) spremao na doručak.
Njegov je Auto Union iz 16 cilindara izvukao snage za brzinu od 432 km/h, toliko blizu da je vrijedilo pokušati još jednom, premda je već bilo dosta kasno. I u tim se krajevima, kao i recimo tijekom skijaških letova na Planici, vjetar pojačava kako dan odmiče, pa valja napadati rekorde ujutro čim ranije.
Nekoliko minuta kasnije, Caracciola bio je sit, a Rosemeyer mrtav. Jedan od najvećih vozača svih vremena gotovo osam desetljeća držao je apsolutni brzinski rekord na autocesti.
Oboren je tek 5. studenog 2017., kad je Niklas Lilja, u bolidu Koenigsegg Agera RS, na zatvorenoj autocesti u Nevadi, potegao 445,6 km/h.
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.