Nema nikakve sumnje da je Konrad Adenauer (1876. – 1967.), jedna od najznačajnijih osoba suvremene europske povijesti. Dakako, ključni je čimbenik tog rasta bila upravo automobilska industrija, čije uzdizanje iz pepela uvelike zasluga Adenauerove gospodarske politike.
No njegove veze s automobilskom industrijom i poviješću datiraju iz mnogo ranijeg doba, još dok je prije uspona nacista na vlast bio dugogodišnji gradonačelnik Kölna. Tada je upravo u okolici tog grada izgrađenaprva njemačka autocesta (Autobahn), koja će poslužiti kao prototip Hitlerovom programu izgradnje Autobahn mreže.
Također, Adenauer je potkraj 1920-ih osigurao povoljne uvjete i potrebno zemljište za izgradnju Fordove tvornice te tako ispred nosa Hamburgu i Berlinu preoteo ovu veliku investiciju. I danas je središte europskog Forda u Kölnu.
Ipak, ono po čemu ljubitelji povijesti automobila ponajprije pamte Adenauera njegovo je službeno vozilo…
Nije to jedini slučaj povezivanja određenog automobila s nekim političkim moćnikom koji ga je koristio, pamtimo i Citroën DS, popularnu ‘Žabu’ prve serije kao ‘Degolku’, po generalu Charlesu de Gaulleu, pa kasniji Mercedes-Benz S-klase serije W140 kao Genscher, Titov Mercedes da i ne spominjemo.
No od svih navedenih, upravo je Adenauer globalno najrašireniji naziv, poznat ljubiteljima Trokrake zvijezde u čitavom svijetu. To je svakako još jedna potvrda iznimnog značaja uloge Konrada Adenauera u suvremenoj njemačkoj i europskoj povijesti.
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.