MADRID

75 godina od prvog leta između Europe i Južne Amerike

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


U srijedu se napunilo 75 godina od prvog direktnog komercijalnog leta između Europe i Južne Amerike, koji je na ruti od Madrida do Buenos Airesa trajao 36 sati uz tri zaustavlanja.

Europa je tog 22. rujna 1946. godine još uvijek bila porušena nakon Drugog svjetskog rata dok je u službeno neutralnoj Španjolskoj general Francisco Franco učvrstio vlast i održavao dobre odnose s Argentinom.

Aviokompanija Iberia, osnovana 1927. godine u Madridu, podigla je u zrak svoj četveromotorac Douglas-4 pa ga uputila prema glavnom gradu te bivše španjolske kolonije.

"Bilo je to naporno i dugo putovanje, no da sam išao brodom trajalo bi dva mjeseca", kaže Francisco Botas koji je tada imao šest godina. Putovao je s majkom Španjolkom rođenom u Čileu kako bi upoznao svoju južnoameričku obitelj.

Zrakoplov s 40 putnika letio je 450 kilometara na sat i radio noćne pauze za odmor u mjestu Villa Cisneros u Zapadnoj Sahari te brazilskim gradovima Natalu i Rio de Janeiru. Prelazak Atlantskog oceana bio je kritičan pa je posebna pozornost bila usmjerena na težinu prtljage u spremištu aviona, ručnih torbi i samih putnika.

"Sjećam se olujnog nevremena iznad Atlantskog oceana. Bojali smo se a avion je letio prilično nisko", napomenuo je Botas u razgovoru za novine El País.

Kao posljedica tako dugog putovanja pojavila se potreba za uvođenjem posebne osobe koja bi brinula o putnicima, čime je došlo do zapošljavanja prvih stjuardesa s ugovorima.

Karta od Madrida do Buenos Airesa koštala je 7.250 peseta, što je 43 eura, no tada je to bio ogroman novac. Samo rijetki su si mogli priuštiti takav let a Botas se prisjeća kako je s njima u zrakoplovu bio jedan toreador.

No malo po pomalo multiplicirali su se letovi pa je u početku iz Madrida letio jedan avion svakih deset dana, a zatim svaki tjedan.

Eva Perón, tada prva dama Argentine, na jednom od tih letova je 1947. godine stigla u posjet Madridu. Njezin suprug Juan Domingo predsjedao je Argentinom od 1945. do 1952. godine. 

Nakon Buenos Airesa letovi su krenuli i prema Montevideu, glavnom gradu Urugvaja. Emigranti koji su se obogatili u Južnoj Americi sve su više tražili karte za te letove. Brodovima su i dalje pristizali milijuni emigranata iz osiromašene Europe ali počele su se pojavljivati i druge aviokompanije spremne letjeti na toj relaciji.

Iberia i španjolska novinska agencija EFE ovaj su tjedan u "Kući Amerike", prostoru u centru Madrida gdje se održavaju događanja vezana za Latinsku Ameriku, otvorili izložbu fotografija vezanih za to putovanje od prije 75 godina.

Danas let iz Madrida do Buenos Airesa ne traje više 36 sati, nego 13 bez zaustavljanja, no Iberia ima drugih briga. Ovaj tjedan je najavila mogućnost privremenog otpuštanja između 4.000 i 5.000 radnika od ukupno njih 15.200 zbog pada potražnje za avionskim prijevozom. Zbog karantene i drugih mjera uvedenih radi koronavirusa još uvijek ne mogu slobodno putovati putnici iz brojnih zemalja Latinske Amerike, SAD-a i Azije.

Iberia je ovaj tjedan priopćila kako joj je promet pao između 30 i 35 posto u odnosu na 2019. godinu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter







Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no


Web kamere

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater