Malo tko od onih koji su pratili F1 od početka 1960-ih do kraja 1980-ih ne sjeća se Maura Forghierija, glasovitog čelnika trkaće momčadi Ferrari i konstruktora nekih od najuspješnijih crvenih bolida uopće…
Nakon odlaska većeg dijela glavnih ljudi iz tvrtke, kao mlad i neiskusan 1962. je postavljen na odgovorni položaj u trkaćem odjelu, a ubrzo je postao i tehnički direktor trkaće momčadi. U šezdesetima je Ferrari doživljavao transformaciju fokusa s kultne utrke Le Mans i natjecanja izdržljivosti na Formulu 1, da bi se sredinom 1970-ihi u potpunosti posvetio samo Formuli 1.
Upravo je u tom razdoblju nastao i model 312, koji će u raznim izvedenicama dominirati svijetom Formule 1, u elitnim društvu u kojem su još bili velikani Niki Lauda, potom Jody Scheckter i Gilles Villeneuve, a u sportskoj inačici se iskazati u utrkama izdržljivosti. Od svih tradicionalnih momčadi Ferrari je najspremnije uskočio u turbo eru i samo ih je nevjerojatan splet nesretnih okolnosti spriječio da dvama konstruktorskim naslovima ne pridodaju i poneki vozački.
Nedostatak titula ojačao je pritisak na Forghierija, pa je otišao iz momčadi i 1987. se priključio Lamborghiniju. Ondje je razvio motor za Formulu 1, koji se nije pokazao posebice uspješnim.
Kasnije je neko vrijeme radio za Bugatti, no i ta je firma već bila u velikim problemima, tako da se 1994. osamostalio, odnosno, s dvojicom prijateljima osnovao Oral Engineering, jednu od onih tvrtki koje rade niz testiranja i projekata za trkaće momčadi, proizvođače automobila i motocikala, no nisu eksponirani i rijetko se čuje za njih. Prije nekoliko godina se šuškalo da Forghieri radi na projektu superautomobila pogonjenog plinskom turbinom, no odavno nema novosti o tome.
Sretan 85. rođendan, majstore!
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.