Slavni njemački autobus, kojeg mnogi pamte je Mercedes-Benz O 302, a njegov jednako slavni (po mnogima još važniji) prethodnik je Mercedes-Benz O 321.
Prvi primjerak, iz proizvodne hale u Mannheimu, izišao je prije točno 65 godina. Do 1970. proizvedeno ih je 29.586., od toga gotovo dvije trećine u matičnom pogonu, 11,000 u Brazilu, 116 u Grčkoj i četiri u Argentini.
Putnički autobus, u osnovnoj verziji dugačak 9230 mm, a u dugoj 10.600 mm, koristio je motor i mjenjač te dijelove podvozja kao kamion L 321. Imao je inovativnu rešetkastu konstrukciju na koju je zavarena nadgradnja (polu-samonoseća izvedba).
Ovjes je bio ovisan, s krutim mostom na lisnatim oprugama, sprijeda i straga, dizelski motor ugrađen je uzdužno u sami stražnji dio vozila.
Proizvodio se kao gradski autobus s 36 sjedaćih i 46 stojećih mjesta ili putnički autobus s 48 sjedećih mjesta, Duža verzija (10,6 metara), kao gradski autobus, imala je 36 sjedećih i 48 stajaćih mjesta, ili kao putnički, luksuznijih 45 mjesta.
Redni, usisni (atmosferski) 6-cilindraš s bregastim vratilom u bloku (OHV), iz obujma 5103 ccm razvijao je najveću snagu 110 KS pri 3000/min uz najveći okretni moment 299 Nm pri 1600/min.
Snagu je na stražnje kotače prenosio 5-stupanjskim mjenjačem, mogao je postići 95 km/h i trošio je 15,2 litre na 100 km.
Snažnija verzija OM 622, s 5875 cm, 126 KS pri 2800/min i 353 Nm pri 1600/min, stigla je 1962.
Zanimljivo, imao je kraći završni prijenos, što je najveću brzinu smanjilo na 86 km/h, ali i bolja vozna svojstva, pogotovo uz brijeg i pri većem opterećenju.
Ta je verzija, pogotovo duža, postigla veliku popularnost, u Europi, Latinskoj Americi i Africi, gdje mnogi posluju i danas...
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.