Keijo Erik ‘Keke’ Rosberg, rođen u Stockholmu prije 72 godine, postao je 1982. svjetski prvak Formule 1 sa samo jednom pobjedom, prvom u karijeri, no malo tko osporava njegove kvalitete, dokazane kasnijim vožnjama…
(Foto: Dijk, Hans van / Anefo)
Došao je iz vozački u svijetu cestovnih utrka gotovo nepoznate Finske i pretvorio je u svjetsku velesilu Formule 1. Čak i u najkraćim pauzama prije utrke ili za treninga teško ste ga mogli vidjeti bez cigarete u ustima, sina je mrtav-hladan prijavio na njemačku trkaću licencu (majka mu je njemica), uvjeren da će tako Nico lakše dobiti priliku, bez obzira na škrgutanje zubima Finaca.
Uz sve to, iza Rosbergovih se vožnji nisu povlačili repovi, bio je iznimno agresivan vozač, koji se nije predavao, ali posve fer i korektan u borbama. Da je znao biti nježniji prema bolidima možda bi postigao i više. U Formulu 1 uveo je gotovo relijaško proklizavanje kroz zavoje i uvijek vozio beskompromisno.
Njegov najbrži krug kvalifikacija u stazi Silverstone 1985. dugo je bio najbrži u povijesti Formule 1 i općenito se smatra jednim od najboljih krugova u povijesti tog sporta. Počeci u manjim formulama bili su mu prilično uspješni, a borbe s jednako fer i agresivnim Gillesom Villeneuveom u Formuli Atlantic donijele su mu kultni status i na sjevernoameričkom kontinentu.
U najbrži je cirkus ušao 1978., no seljakanje po malim momčadima nije mu omogućilo zapaženije rezultate. Ipak, primijetio ga je Frank Williams i dao mu priliku 1982., a nakon nenadanog odlaska Carlosa Reutemanna neočekivano se našao u ulozi vođe momčadi. Konzistentnim skupljanjem bodova i uz samo je jednu pobjedu došao do titule prvaka.
U naredne tri sezone pobjeđuje još četiri puta, mahom na gradskim utrkama, da bi napustio Williams-Hondu neposredno prije no što će se momčad probiti na vrh. Nakon sezone u timu McLaren, u kojoj je bio zasjenjen od Alaina Prosta, povlači se iz utrka, možda prerano. Kasnije se sa solidnim uspjehom vratio u utrke prototipova i DTM, prvo kao vozač, a kasnije i kao vlasnik momčadi, paralelno radeći kao menadžer za nekoliko mladih finskih vozača.
Jedan od njih, Mika Häkkinen, nadmašit će mentora i osvojiti čak dvije titule prvaka svijeta, a i sin Nico imao je uspješnu karijeru u Formuli 1 od 2006. do 2016., postao svjetski prvak F1 2016., nakon čega se iznenada povukao.
Foto: Dijk, Hans van / Anefo
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.