NA DANAŠNJI DAN

Ford Transit, kultni britansko-njemački transporter, uveden 1965. godine

| Autor: Dino MILIĆ JAKOVLIĆ i Željko MARUŠIĆ / Autoportal
(Foto: Autoportal)

(Foto: Autoportal)


Ford Transit, odgovor na uspješni Volkswagen T1, funkcionalan i robustan, po klasičnoj kamionskoj koncepciji, s pogonskim sklopom limuzine Taunus uveden je na tržište 6. kolovoza 1965. Redizajniran je 1977. te ih je do 1985. proizvedeno više od dva milijuna…

Na današnji dan prije 55 godina, u engleskom Berkshireu, u Fordovom pogonu Langley, gdje se tijekom II. svjetskog rata proizvodio slavni lovački zrakoplov Hawker Hurricane (važniji i od legendarnog Supermarine Spitfirea), počela je proizvodnja kultnog transportera Ford Transit.

Bio je to odgovor na rastuću popularnost kojom više nije mogao parirati Taunus Transit, Napravljena je ‘ozbiljnija’ robusnija gospodarska izvedba, pa je Transit, koji je izgubio prefix Taunus pa je napravljen na temeljima uspješnog komercijalnog vozila Thames 400E, moji se proizvodio od 1957. do 1965.

Jednostavna i robusna izvedba, sandučasta, ali s ‘nosom’, koji je donijela psihološku, ali i funkcionalnu prednost pred glavnim konkurentom (Volkswagen T1), u koju je uglavljena  visokoserijska mehanika limuzinskog  modela Taunus.

Druga prednost pred glavnim konkurentom, koji se temeljio na jednom, žilavom, ali razmjerno slabašnom motoru modela Volkswagen Buba, Transit se opremao V4 motorima  njemačkl limuzine Taunus 1.3, 1.5 i 1.7 te britanski motor serije Essex 1.7 V4, 2.0 V4 i 3.0 V6.

Korištenje V4 motora omogućilo je bolje iskorištenje prostora u klasičnoj koncepciji s motorom uzdužno ispred sprijeda te mjenjača i kardanskim vratilom, preko stražnjeg krutog mosta na lisnatim oprugama. Čvrstoći i robusnosti pomogla je izvedba krutog prednjeg mosta. Uspjeh Transita bila je i u brojnim verzijama.

Proizvodio se u standardnoj 443 cm i dugoj 5-metarskoj izvedbi, kao kombi s devet sjedala, furgon, minibus s 15 sjedala, pickup i kamion, nosivosti od 610 do čak 1782 kg. Najčešći je bio u verziji 1.7 V4 sa 74 KS, a nudio se i s osnovnim 1.2 V6 s 45 KS, a od 1968, bio je dostupan s dizelašem Perkins 1.8 s 43 KS.

Bio je razmjerno jeftin, izdržljiv i pouzdan, osnovni je model koštao samo 543 funte,  bio je vrlo popularan među poduzetnicima, posebno muzičarima, jer se u njemu lako mogao smjestiti cijeli bend.Model prve generacije proizvodio se do 1985., a 1977. je redizajniran.

Proizvedeno ih je više od dva milijuna, koliko je to uspješna transporterska priča pokazuje što je do sada u šest generacija proizvedeno blizu devet milijuna primjeraka.

Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter