DIREKTOR TZ-A ISTARSKE ŽUPANIJE DENIS IVOŠEVIĆ

ISTRA JE OVOGA LJETA TOP DESTINACIJA ZA ODMOR NIJEMACA: Realizirano milijun njemačkih noćenja više nego u kolovozu rekordne 2019. godine!

Od početka mjeseca pa sve do 22. kolovoza u 2019. godini realizirano je 1,7 milijuna njemačkih noćenja, dok ih je u istom periodu ove godine ostvareno 2,65 milijuna, što je porast od gotovo 56 posto, odnosno impresivnih 920 tisuća njemačkih noćenja ostvarenih više u odnosu na prvih 21 dan kolovoza 2019. godine, kaže direktor istarskog TZ-a Denis Ivošević konstatirajući da je dolazak na odmor u Istru opcija koju iz godine u godinu razmatra sve više Nijemaca

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Denis Ivošević (Snimio Milivoj Mijošek)

Denis Ivošević (Snimio Milivoj Mijošek)


- Već smo nebrojeno puta ustvrdili da je njemačko naše najznačajnije, najvjernije i najpotentnije emitivno tržište. No u posljednje dvije godine, u uvjetima Covida-19, bilo je pitanje hoćemo li na tom tržištu uspjeti zadržati pozicije i hoće li se naša dobra reputacija na njemu nastaviti razvijati u pozitivnom smjeru. Poslovično znamo da su njemački gosti, kad je u pitanju sigurnost destinacije, posebno osjetljivi i da ćemo tu morati biti jako oprezni i dobro organizirani, kaže direktor Turističke zajednice Istarske Županije Denis Ivošević.

Bolji od konkurencije

- Tako su pripremljenost istarskog privatnog i javnog sektora u smislu borbe protiv Covida-19 i sve aktivnosti koje smo uložili u komunikaciju o povoljnom stanju u Istri prema ključnim medijima, definitivno imala presudnu ulogu u tome da Istra bude prepoznata kao najsigurnija turistička destinacija na Mediteranu i to u posljednje dvije krizne godine.

Ta konstatacija dodatno alimentira snagu i organiziranost Istre prema nama najznačajnijim europskim emitivnim tržištima, ali posebno prema njemačkom tržištu, jer smo i u tim najizazovnijim vremenima pokazali ne samo da smo kompetitivni, nego da možemo biti i bolji od konkurencije, kaže Ivošević komentirajući činjenicu da, prije svega zahvaljujući njemačkim gostima, Istra već tjednima ima neočekivano uspješnu sezonu.

Svoje riječi Ivošević potkrjepljuje najnovijim brojkama koje govore da od ukupno 12,5 milijuna realiziranih njemačkih noćenja na nacionalnoj razini od početka godine do 20. kolovoza, na Istru otpada njih 5,7 milijuna.

To znači da se 46 posto svih njemačkih noćenja u Hrvatskoj ostvaruje u Istri. Kad pogledamo njemačka noćenja po hrvatskim destinacijama, od početka godine pa do 20. kolovoza, od 10 najboljih destinacija po rezultatima, prvih osam je iz Istre.

Rovinj je, kao i po brojnim drugim parametrima ovoga ljeta, i po ovom na prvom mjestu s ostvarenih 800.000 noćenja Nijemaca. Drugi je Medulin sa 685.000, Poreč treći s 540.000 a za njima slijede Umag s 396.000, Funtana s 395.000, Pula s 393.000, te Vrsar i Tar Vabriga sa po 381.000 njemačkih noćenja. Kad gledamo brojke na razini cijele godine, u top 10 po tom kriteriju uspjeli su se izvan Istre "ugurati" samo Rab i Crikvenica, a ista je situacija i ako se promatraju njemačka noćenja samo iz kolovoza.

- No najinteresantnije podatke imamo kada uspoređujemo ovu kriznu godinu s rekordnom 2019. i to posebno kada analiziramo samo mjesec kolovoz. Od početka mjeseca pa sve do 22. kolovoza u 2019. godini realizirano je 1,7 milijuna njemačkih noćenja, dok ih je u istom periodu ove godine ostvareno 2,65 milijuna, što je porast od gotovo 56 posto, odnosno impresivnih 920 tisuća njemačkih noćenja ostvarenih više u odnosu na prvih 21 dan kolovoza 2019. godine. Prema trenutnoj dinamici, za dva ćemo dana, odnosno u utorak 22. kolovoza, u odnosu na kolovoz rekordne 2019. godine, zabilježiti "višak" od čak milijun njemačkih turističkih noćenja što jasno govori u prilog tezi da smo Covid razdoblje iskoristili da bi dodatno učvrstili svoju poziciju na tom zahtjevnom i potentnom turističkom tržištu, te da je dolazak na odmor u Istru opcija koju iz godine u godinu razmatra sve više Nijemaca, kaže Ivošević iznoseći u nastavku još neke zanimljive statističke podatke.

Omiljena destinacija

Tako je u kolovozu rekordne 2019. godine u Istri prosječno dnevno gostovala 81 tisuća njemačkih turista, dok je u kolovozu ove godine ta brojka veća od 126 tisuća. Udio njemačkih gostiju u kolovozu 2021. je visokih 45 posto, dok je u kolovozu 2019. iznosio 28 posto.

- To su fascinantni podaci koji dokazuju da se Istra definitivno ugurala u sam vrh popularnosti na njemačkom tržištu, kaže direktor regionalne turističke zajednice. Jednako fascinantna je i usporedba rezultata ostvarenih od početka godine do 22. kolovoza koji su na gotovo jednakoj razini bez obzira na činjenicu da zbog epidemioloških mjera u prva četiri mjeseca ove godine gotovo i da nismo imali turizma.

U tom je periodu 2019. godine bilo ostvareno 6,2 milijuna njemačkih noćenja, dok ovogodišnji rezultat zaostaje za nekih 200 tisuća noćenja. No, uz ovakvu dinamiku turističkog prometa i ta će razlika biti anulirana već kroz nekoliko dana.

Već sada je vrlo izgledno da ćemo ove godine u konačnici ostvariti više njemačkih noćenja nego rekordne 2019. godine, bez obzira na to što smo imali manje raspoloživih mjeseci radi Covida i što nam turizam funkcionira po bitno restriktivnijim uvjetima nego tada. Sve to nam govori da se Istra izuzetno dobro pripremila u ovim osjetljivim, nesigurnim i totalno nelogičnim uvjetima poslovanja. To je zasigurno dominantan i ključan zaključak, međutim ne smijemo podcijeniti ni kumulativni učinak svih projektnih aktivnosti na podizanju reputacije destinacije Istre proteklih godina. Istra je 11 godina zaredom proglašavana najomiljenijom auto destinacijom prema izboru mnogobrojnih članova ADAC-a koji su najviše birali rutu prema Istri. Gotovo svake godine istarski kampovi dobivaju najznačajnija priznanja, također od ADAC-a.

Unazad šest godina Istra ima svoju specijaliziranu PR agenciju za Njemačku, financijski najveći obim promocije destinacije Istre ulaže se upravo u njemačko tržište, a najznačajnija strateška partnerstva sklopljena su s najeminentnijim i najprepoznatljivijim njemačkim brendovima FC Bayern Muenchen, BMW, BOSCH, CUBE, Hering Berlin i mnogim drugima. Kada smo prije šest godina prvi put sklapali ugovor s PR agencijom za njemačko tržište, rekli smo da će nam trebati između 6 do 8 godina da podignemo image destinacije Istre i da se vide prvi rezultati tih aktivnosti. Mislim da smo uspjeli čak i značajno skratiti taj put i da se, bez obzira na kriznu situaciju i na sve nepredvidive situacije vezane za Covid, već sada vide značajni pomaci i da tek sada vidimo koliki je potencijal njemačkog tržišta i koliko je on važan za Istru, zaključio je Denis Ivošević.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater