odgovor na peticiju

Hrvatske željeznice: Znamo da vozni red nije usklađen, ali to nam je teško riješiti

| Autor: Jelena MILOVIĆ
(Snimio Duško Marušić Čiči/Glas Istre)

(Snimio Duško Marušić Čiči/Glas Istre)


Nakon što su iz Inicijative roditelja i mladih za istarske pruge skupili više od 200 potpisa za peticiju u kojoj traže da Hrvatske željeznice odmah korigiraju vozni red koji vrijedi od 10. prosinca ove godine, oglasili su se i iz HŽ-a. Naime, vozni red, kako navode iz ove Inicijative, nije usklađen s potrebama većine putnika u Istri, te smo stoga upitali nadležne iz HŽ- a ima li mogućnosti da se vozni red promijeni i prilagodi potrebama, prvenstveno učenika koji čine i najveći broj korisnika usluga.

"Duljina pruge između Pule i Buzeta iznosi 86,2 kilometra. Radi se o jednokolosiječnoj pruzi stoga se vlakovi tijekom vožnje mimoilaze u jednom ili dva kolodvora s vlakom iz suprotnog smjera. Putovanje traje između dva sata i pet minuta i dva sata i 20 minuta, vele oni i pojašnjavaju da prosječna brzina na cijeloj dionici pruge iznosi 40 kilometara na sat. Najveća brzina vožnje vlakom u prošlom voznom redu na pojedinim dionicama iznosila je 80 kilometara na sat, dok u novom voznom redu na tim istim dionicama iznosi 70 kilometara na sat. Također na pojedinim dionicama pruge maksimalna dopuštena brzina smanjena je sa 70 kilometara na sat na 60 kilometara na sat, odnosno sa 60 kilometara na sat 50 kilometara na sat. Dakle, zbog smanjenja maksimalne dopuštene brzine vožnje vlakova, obrta vlakova (vlak koji iz Pule vozi do Buzeta koristi se za drugi vlak koji iz Buzeta vozi za Pulu) i mimoilaženja vlakova na jednokolosiječnoj pruzi, došlo je do pomicanja vremena polaska i dolaska vlaskova", tumače ovu odluku o novom voznom redu iz HŽ-a.

- Moramo napomenuti kako određeni vlak kojim se primjerice vraćaju učenici nakon jutarnje smjene u Puli, ne odgovara učenicima koji idu u poslijepodnevnu smjenu u Pazinu te je izuzetno teško jednom linijom obuhvatiti završetak nastave u Puli i početak nastave u Pazinu, a stanje infrastrukture i ograničeni broj vozila onemogućava uvođenje dodatnih linija, pojašnjavaju i zaključuju kako će o izmjenama voznog reda javnost biti pravovremeno obaviještena.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter