5. BACKSTAGE LIVE PULA

Nastupio cijenjeni američki pijanist Fred Hersch: Impresivna vještina uz raznolik repertoar

| Autor: Mladen Radić
(Snimio Duško Marušić Čiči)

(Snimio Duško Marušić Čiči)


 Pored brojnih bendova u raznim kombinacijama, na pozornicu Backstage Live Pula festivala u Istarskom narodnom kazalištu povremeno se popne samo jedan glazbenik sa svojim instrumentom, a to je u srijedu navečer bio Fred Hersch. Na glasu kao jedan od najvećih suvremenih pijanista za kojeg pohvale ne štede glazbeni kritičari ni njegovi kolege, pokazao je, odnosno podsjetio što se sve može s klavirom. I ovaj koncert, premda održan u sklopu manifestacije na kojoj se okupljaju jazz glazbenici, pokazao je da je jazz ovdje više jedna sugestija nego direktna naredba. Tko god želi može izaći iz postavljenih okvira.

To je preksinoć učinio Fred Hersch.

Impresivno

Miješajući standarde s autorskim skladbama svojim vještim rukama obuhvatio je široki naramak kompozicija u tom glazbenom moru, kako u stilskom i geografskom smislu tako i povijesnom, sa skladbama starijim više od sto godina. To znači da je njegov repertoar raznolik, ali pažnju na koncertu plijeni njegova vještina, ono što može s rukama dok prebire po tipkama klavira. Koliko je truda, koliko li je vježbanja utrošeno da bi se došlo do ovog što Hersch radi. Njegovi su potezi savršeno koordinirani, njegovi prsti su vješti i precizni dok njegove ruke lete s jednog do drugog kraja klavira i teško je reći djeluje li to lako ili teško, ali u svakom slučaju jest impresivno. Znam da sve to djeluje kao da se podrazumijeva jer ipak je u pitanju vrhunski majstor za klavirom, ali zbilja je uživanje to gledati, kamoli slušati. Hersch pritom nije tu da se pravi važan, jer to mu nije potrebno, pa djeluje suzdržano iako zapravo tako drži stvari pod kontrolom, ali zna kako doprijeti do publike, a tu ne mislim samo na njegovu tehniku. Tako je, primjerice, oduševljenje u publici izazvala je njegova najava da će izvesti »Both sides now«, dobro poznati pop klasik Joni Mitchell, a to je jedna od onih pjesama koju znate po refrenu čak i ako ne znate kako se zove i tko je pjeva. Naravno da ova skladba u Herschovoj izvedbi nije izgubila ništa od svoje snage, iako je djelovala nešto smirenija, no Hersch nije išao za tim da je proširi i time možda razvodni. Sve je ovdje imalo svoju mjeru, u svim pjesmama.

»Round midnight«

Publiku je počastio i s »After you’ve gone«, jazz standardom iz 1918., dok se jazz još »porađao«, a preksinoć se u Herschovoj izvedbi jasno osjetila atmosfera tih starih zadimljenih klubova, uz ritam swinga. Nakon toga je otišao još dalje u prošlost i kroz svoju autorsku skladbu odao počast Robertu Schumannu, diskretno naglasivši važnost proučavanja klasične glazbe. Na tim čvrstim temeljima Hersch je izgradio svoj stil, pa se na kraju i može malo poigrati još jednim pop hitom i to sa »And so it goes« Billyja Joela kojeg jako cijeni. Nije jedini i eto da konačno netko nešto od Joela zasvira u Puli. Tu skladbu izveo je na bis na koji ga je publika glasno dozvala i taman kada se činilo da je priča zaključena i Hersch se opet ustao i krenuo putem backstagea publika ga je još glasnije, s nekima koji su ustali, pozvala da se vrati. I vratio se, zaokruživši uspješnu večer s jednom »Round midnight«. Do ponoći je ostalo još nešto više od sat vremena tako da bi se moglo reći da je ova slavna skladba bila sasvim prigodna.

(Snimio Duško Marušić Čiči)(Snimio Duško Marušić Čiči)

Hersch je preksinoć bio vrlo pristojan dok je najavljivao pjesme, no svu svoju snagu usmjerio je na svirku. Pokazao je tako što sve može jedna osoba za klavirom, dokazavši, ako uopće treba išta dokazati, da sve pohvale koje je dobio nisu slučajne. Brojna publika je to osjetila i častila ga sve glasnijim aplauzima nakon svake izvedbe.

Za djecu iz Doma »Ruža Petrović«

Pulskoj publici s kojom je odavno stekao dobar odnos na početku se zahvalio i organizator festivala Dražen Kokanović, podsjetivši da će se 50 posto prihoda prodanih ulaznica po odbitku troškova ticketinga, ZAMPA i PDV-a, uplatiti za police životnih osiguranja djece smještene u Domu za djecu »Ruža Petrović«. Pritom je bio zanimljiv i podatak, koji je Kokanović spomenuo, da je ovo bio 21 koncert u pet godina, nabrojavši neka od imena koja su nastupila, od Cristiana McBridea do Donnyja McCaslina. I nadajmo se da neće stati na tome

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter