108. rođendan ‘anlasera’: dotad uobičajena ‘kurbla’ za paljenje motora, koja je prethodno lomila ruke, šake i čeljusti, a nekad znala i usmrtiti vozača, zamijenjena je uključivim elektromotorom…
Charles F. Kettering je još 1909. osnovao poznatu tvrtku Delco (Dayton Engineering Laboratories Company), a pored elektropokretača razvio je i prvi sustav učinkovitih elektroničkih svjetala, sustav za paljenje, brzosušeći lak, goriva otporna na detonantna izgaranje i štošta drugo. Registrirao je čak 186 patenata, izmislio i prvu električnu registarsku blagajnu.
Cadillac je 1912. u Model Thirty prvi put u povijesti ugradio električni pokretač – starter. Zbog toga se prigodno oglašavao sloganom The car that has no crank (Automobil koji nema kurblu). Pokretao se rednim 4-cilindrašem s L-glavom, dvije svjećice po cilindru i stojećim ventilima, koji je iz obujma 4.7 razvijao 40 KS,
Prvi je ponudio i regulator napona dinama, koji je riješio problem prepunjavanja akumulatora i omogućio elektrici da postane neizostavan i pouzdan dio svakog automobila. Revolucionarni Cadillac Model Thirty je 1912. osvojio Dewar Trophy, tada najprestižniju američku nagradu za tehnološke inovacije.
Bio je to jedan od ključnih trenutaka u razvoju automobila i prelasku iz domene novotarije namijenjene dokonim bogatašima u uistinu praktičan i upotrebljiv stroj. Pogledajte zanimljiv video o Charlesu F. Ketteringu i njegovim izumima:
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.