Na spomenutoj trasi već postoji nekoliko stotina metara kolosijeka, postoje i prolazi ispod autoputa kod naplatnih kućica. Potrebno je izgraditi fizički spoj - skretnice na pruzi - a potom samo 2,5 kilometra novog kolosijeka do pristanišne zgrade aerodroma
Pruga prema Zračnoj luci većim dijelom već postoji
Obnova željezničke pruge u Istri od državne granice do Pule mogla bi obuhvatiti još jedan segment, i to rekonstrukciju i dogradnju pruge od Pule do Zračne luke. Ovaj odvojak bitan je za grad jer bi povezao dva važna pulska terminala - zračni i budući pomorski terminal za kruzere.
U Gradu su nam potvrdili da su od HŽ Infrastrukture zatražili proširenje studije obnove i modernizacije pruge u Istri, upravo ovim odvojkom od Pule do Zračne luke. Kao što je poznato, u postupak javne nabave krenula je izrada studije za obnovu pruge od granice sa Slovenijom preko Buzeta do Pule. Grad sada traži obuhvat i odvojka za Međunarodnu zračnu luku Pula u funkciji gradskog i prigradskog željezničkog prometa. Također, Grad izražava spremnost uključivanja u navedeni projekt.
Postojeći kolosijek
"U tijeku javnog savjetovanja sa zainteresiranim gospodarskim subjektima koje je provela HŽ infrastruktura, a temeljem izrađenog projektnog zadatka i DON-a za uslugu izrade studije obnove i modernizacije željezničke pruge R101 DG-Buzet-Pula, Grad Pula dostavio je HŽ infrastrukturi prijedlog da se navedeni projektni zadatak dopuni na način da se projektiranjem obuhvati i prostorno planskom dokumentacijom predviđeni krak koji bi s navedenom željezničkom prugom spajao Zračnu luku Pula. Naime, smatramo značajnim uklapanje međunarodne Zračne luke Pula u tračničku mrežu, u cilju stvaranja važnog prometnog multimodalnog čvorišta Istre u cjelini, a pogotovo južne Istre," stoji u službenom odgovoru Grada Pule. HŽ infrastruktura se dosad nije očitovala o tom prijedlogu.
Na spomenutoj trasi već postoji nekoliko stotina metara kolosijeka, postoje i prolazi ispod autoputa Istarski ipsilon kod naplatnih kućica. Potrebno je izgraditi fizički spoj - skretnice na pruzi - a potom samo 2,5 kilometra novog kolosijeka do pristanišne zgrade aerodroma.
Multimodalno čvorište
Ideja je potekla od inicijatora projekta tramvaja u Puli kao i autora projekta tračničkog prometa u južnoj Istri, dipl. ing. Livia Nefata, koji sa suradnicima već godinama razrađuje ove zamisli.
- Ukoliko bi se međunarodna Zračna luka s Pulom spojila tračničkim kolosijekom, ona bi zbog svoje funkcije i zbog svog položaja, te zbog strateškog projekta Vlade da se u Puli izgradi terminal za kruzere, postala izrazito važno multimodalno čvorište putnika. Ono bi moglo puno kvalitetnije nego dosad efikasno servisirati turističke centre koji imaju željeznički kolosijek (Pulu i Rovinj), terminal za kruzere, jake turističke centre koji zaslužuju svojim ostvarenim brojkama dograditi nove dionice pruge (Medulin i Poreč), te središnju i sjevernu Istru, naglašava Nefat i dodaje:
- To bi bio inovativni, ekološki neutralni javni prijevoz putnika koji EU sada jako forsira i financijski potpomaže. Istra bi tu mogla odigrati veliki posao, zaključio je Nefat.