Audioart 12, plakat
Od večeras do petka u unutrašnjem dvorištu Rojca održava se 12. izdanje festivala eksperimentalne i improvizirane glazbe Audioart. Festival se večeras u 21 sat otvara projekcijama eksperimentalnih filmova "Colonello futurista" i "Imploder" autora Vladislava Kneževića.
Filmovi i interaktivne instalacije
Dvadesetominutni "Colonello futurista" nagrađen je Oktavijanom za najbolji eksperimentalni film 2020. te nagradom "Vedran Šamanović" koja se dodjeljuje filmskom umjetniku koji je u bilo kojoj grani filmske umjetnosti, u kratkom ili dugom metru, inovativnim pristupom proširio granice filmskog izraza u hrvatskom filmu.
U Dnevnom boravku Rojca bit će postavljena interaktivna instalacija "HEART TUBE 2.0" autora Vitra Drinkovića, a koju će posjetitelji festivala moći razgledati svakoga dana festivala. "HEART TUBE 2.0" prenosi otkucaje srca do dvije osobe istovremeno u izložbeni prostor, u realnom vremenu. Skulpturom se istražuje ljudska komunikacija i međupovezanost kroz jednostavan biološki proces, fokusirajući se na srce kao organ iznimno podložan vanjskim podražajima i unutarnjim procesima (misli, emocije i sl.) Kroz korištenje rada namjera je usredotočiti se na ono što sve ljude povezuje, jednostavan biološki proces koji ih čini ravnopravnima u najosnovnijem egzistencijalnom smislu.
Večeras, prve večeri, publika će također imati priliku pogledati "Phosphorus Phase", novi audiovizualni performans Hrvoja Radnića koji je na Audioartu gostovao kao gitarist grupe Šumovi protiv valova, a svojim solo nastupom se bavi transferom zvuka u sliku kroz upotrebu mjernog instrumenta – analognog osciloskopa.
Koncerti i improvizatorska praksa
Druga večer festivala koja je na rasporedu sutra započet će koncertom MRM Trija kojega čine Marina Džukljev (eco tiger orgulje), Richie Herbst (modular synth) i Miodrag Gladović (električna gitara, live electronics) koji svoju međusobnu kemiju i improvizacijsku igru izražavaju kroz dinamični i gusti drone vodeći slušatelja u možda neke neotkrivene prostore sebstva. Večer se nastavlja audiovizualnim koncertom The Island, najrecentnijom umjetničkom suradnjom glazbenika Francka Vigrouxa i video umjetnika Kurta d'Haeseleera. The Island je audiovizualno djelo inspirirano brojnim pričama o otocima i dolinama predodređenima da budu potopljeni izgradnjom hidroelektričnih brana uzrokujući duboke ljudske i zemljopisne potrese. Dovodi u pitanje zamjenu jednog svijeta drugim i slijepo vjerovanje u napredak.
Četvrtak je rezerviran za "Impronedjeljke / Impromondays" koje organizira umjetnička organizacija Cargo iz Zagreba. Riječ je o serijalu slobodno improvizirane, eksperimentalne i kreativne glazbe. "Impronedjeljke / Impromondays" predstavit će u okviru Audioart festivala Ad hoc Audioart impro quartet koji čine Irene Kepl (violina), Zahra Mani (klavijature, bas i elektronika), Jasna Jovičević na alt saksofonu, Damir P. Kafka (sopran saksofon i klavijature) te Dani Bošnjak (flauta).
Također u četvrtak, u Pulu na Audioart drugi put dolazi bečki sastav Radian kojeg čine Martin Brandlmayr (bubnjevi, elektronika), John Norman (električni bas) i Martin Siewert (električna gitara, elektronika). Dugo se u gradu pričalo o njihovom koncertu iz 2016., a ovaj bečki sastav koji izlazi za Thrill Jockey, od svog osnutka 1996. gradi vrlo prepoznatljiv zvuk i stil na granici elektronike, post rocka i buke koji je obilježio bečku elektroničku eksperimentalnu scenu.
Audioart festival završava u petak 27. kolovoza velikim koncertom CRI Orchestra, impro big band projekta koji se razvija desetak godina na području hrvatske i okuplja razne glazbenike iz još različitijih glazbenih područja i improvizatorske prakse. Svoje ishodište nalazi u eksperimentalnoj, konceptualnoj i game-play kompoziciji, oslanjajući se na autorske multidisciplinarne umjetničke prakse gdje dirigent i skladatelj gestama i znakovima komunicira sa ansamblom izvođača. Sastav će kroz trodnevnu rezidenciju u suradnji sa Soundpainting platformom Pula, pod vodstvom dirigenta i skladatelja Nevena Radakovića izvesti koncert u znaku glazbe, geste, akcije i reakcije, kolektivne improvizacije i komunikacije. CRI Orchestra čine Maja Rivić (glas), Tena Novak Vincek (violina), Ana Kovačić (bariton saksofon), Mak Murtić (tenor saksofon), Igor Pavlica (truba), Dani Bošnjak (flauta), Nenad Sinkauz, Josip Šustić, i Pavle Jovanović (električna gitara), Alen Sinkauz (električni bas), Miodrag Gladović (elektronika), Marko Grbac Knapić (elektronika), Leo Beslać (klavijature), Neven Radaković (dirigent, klavijature), Nenad Kovačić i Borko Rupena (perkusije) te Marco Quarantotto (bubnjevi).
Ulaz na sva događanja u sklopu festivala je u potpunosti besplatan. Sva događanja održavaju se uz epidemiološke mjere za velika okupljanja te je prisustvo moguće samo osobama s važećim digitalnim COVID potvrdama. Program svake večeri započinje u 21 sat, a završava u ponoć. Glazbeni dio programa, od srijede do petka, uživo će se prenositi u programu Radio Rojca.