U DVORIŠTU ROJCA

12. AUDIOART: U znaku eksperimenata i neposrednih senzornih iskustava uz otkucaje srca

Festival je otvoren projekcijom nagrađivanog filma "Colonello futurista" Vladislava Kneževića, koji je kako je rekao autor prije projekcije, u direktnoj vezi s Pulom. Film prikazuje neobičnu špijunsku avanturu talijanskog zrakoplovnog časnika Giuseppea Rosignolija iznad snažno utvrđene austrougarske vojne zone Pula prije ulaska Kraljevine Italije u Prvi svjetski rat 1915., te se ukratko bavi i njegovim životom nakon te akcije, a koji je uključivao spoj umjetnosti i zračne akrobacije

| Autor: Mladen RADIĆ
Audiovizualni performans Hrvoja Radnića "Phosphorus Phase" (Snimio Danilo Memedović)

Audiovizualni performans Hrvoja Radnića "Phosphorus Phase" (Snimio Danilo Memedović)


Ovogodišnji četverodnevni 12. Audioart festival preksinoć je otvoren u dvorištu Rojca. Manifestacija je počela projekcijom nagrađivanog filma "Colonello futurista" Vladislava Kneževića i to je film koji je, kako je rekao autor prije projekcije, u direktnoj vezi s Pulom.

Film prikazuje neobična špijunsku avanturu talijanskog zrakoplovnog časnika Giuseppea Rosignolija iznad snažno utvrđene austrougarske vojne zone Pula prije ulaska Kraljevine Italije u Prvi svjetski rat 1915., te se ukratko bavi i njegovim životom nakon te akcije, a koji je uključivao spoj umjetnosti i zračne akrobacije.

Filmski eksperimenti

- Mislim da su pulske fortifikacije jedinstvena arhitektura koja je utilitarna poput nekog stroja. To i ta neodlučnost Italije da uđe u Prvi svjetski rat bili su mi jedna vrsta inspiracije da pokrenemo rad na ovako prilično kompleksnom filmu, rekao je Knežević koji se pita postoji li igdje u svijetu do te mjere razvijen obrambeni sustav kao što je u okolici Pule. Budući da voli eksperimentirati, ovaj film opisao je kao hibrid dokumentarnog, narativnog filma i raznih animacijskih postupaka što je bilo jako zahtjevno inkorporirati.

(Snimio Danilo Memedović)

Ipak, sve je ispalo prilično efektno. Prikazan je i Kneževićev 6-minutni film "Imploder" kojeg je autor opisao kao "jednu vrstu neposrednog senzornog iskustva", a u oba filma autori glazbe su braća Alen i Nenad Sinkauz, pulski glazbenici i pokretači Audioart festivala. Film je snimljen u liftu jedne modernističke kuće iz 1930-ih godina, snimljen je za vrijeme Covida i predstavlja pokušaj induciranja jednog stanja zatvorenosti, lockdowna, implozije, osjećaja sabijanja i akceleracije prema sabijanju.

Interaktivna instalacija

U Dnevnom boravku Rojca postavljena je interaktivna instalacija "Heart Tube 2.0" autora Vitra Drinkovića koju će posjetitelji festivala moći razgledati svakoga dana festivala, koji traje do petka, 27. kolovoza. Instalacija prenosi otkucaje srca do dvije osobe istovremeno u izložbeni prostor, u realnom vremenu. Skulpturom se istražuje ljudska komunikacija i međupovezanost kroz jednostavan biološki proces, fokusirajući se na srce kao organ iznimno podložan vanjskim podražajima i unutarnjim procesima kao što su misli, emocije i sl. Ova interaktivna instalacija autorov je eksperiment u neverbalnoj komunikaciji. To je i dio ciklusa radova kroz koji je autor istraživao komunikaciju. Kako kaže, u ovom slučaju mu je bila zanimljiva ta biološka povratna informacija koja je puno direktnija i iskrenija jer nema filtera te je svaka komunikacijska emocionalna promjena direktno vidljiva.

Audiovizualni performans

Prikazan je i novi audiovizualni performans Hrvoja Radnića "Phosphorus Phase". Radnić je na Audioartu gostovao kao gitarist grupe Šumovi protiv valova, a ovdje se bavio transferom zvuka u sliku kroz upotrebu mjernog instrumenta – analognog osciloskopa.

(Snimio Danilo Memedović)

To je preksinoć trebalo biti to, no uslijedio je mali dodatak te je prikazana kratka audiovizualna poema "Dum spiro" autora Dejana Štifanića, Nevena Radakovića i Marka Grpca Knapića. Djelo je nastalo u Rojcu ove godine.

Večeras na programu

Audioart se nastavlja večeras, a treća večer 12. festivalskog izdanja rezervirana je za "Impronedjeljke / Impromondays" koje organizira umjetnička organizacija Cargo iz Zagreba. Riječ je o serijalu slobodno improvizirane, eksperimentalne i kreativne glazbe. Program će predstaviti Ad hoc Audioart impro quartet. Također, večeras na Audioart drugi put dolazi bečki sastav Radian, o čijem se koncertu iz 2016. u Puli dugo pričalo. Ovaj bečki sastav od svog osnutka 1996. gradi vrlo prepoznatljiv zvuk i stil na granici elektronike, post rocka i buke koji je obilježio bečku elektroničku eksperimentalnu scenu. Početak je u 21 sat, ulaz je besplatan i moguć je samo osobama s važećim digitalnim COVID potvrdama.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter