KREATIVNA HRVATSKA

Puljanka Olivera Toić i unikatne krpene lutkice Ići Mići među osam odabranih kreativaca

S obzirom na to da su dosadašnji izlagači zahvaljujući sudjelovanju u ovom projektu primijetili znatno veću posjećenost svojih društvenih mreža, od prošlog kruga biraju se i izlagači za virtualno predstavljanje a među njima je upravo i Oliverin Ići Mići, koja će uz Antoniju Cigel Adamec s Tonkom te Jelenom Šebešćen Lucić sa Škatulom tijekom iduća dva mjeseca predstaviti putem Facebook grupe Kreativna Hrvatska

| Autor: Lara BAGAR
(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)

(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)


Roza, Ljubica, Jela, Mila i Dragica sa svojim velikim očima i prekrasnim haljinama jednostavno su neodoljive. Riječ je o lutkicama koje se na prvi pogled uvuku pod kožu, a kada ih uzmete u ruke, ukradu vam srce. Baš kao i gentlementski lisac Oskar koji prekriženih nogu s leptir-mašnom zapravo zove na igru. Unikatne lutkice domaće izrade dio su veselog svijeta Olivere Toić koje je ova profesorica hrvatskog jezika i književnosti počela šivati u trudnoći 2010. godine, iščekujući rođenje svojih blizanaca. Ono što je trebalo biti zabava za njezine mališane, postale su slatke male stvari i za drugu veliku i malu djecu.

Olivera je ploču, klupe i knjižaru Castropola u kojoj je radila i godinama na Sajmu knjige u Puli zamijenila šivaćom mašinom gdje stvara jedan novi svijet. A hobi se s godinama pretvorio u posao. I ne čudi jer njezine su krpene lutkice unikatne, po želji imaju i izvezeno ime djeteta ili osobe kojoj su namijenjene. Lutkice su to koje vole i odrasli jer bude dijete u nama, a samo na Facebooku imaju čak 16 tisuća pratitelja kao i ostalim društvenim mrežama.

Svoje mjesto pod suncem

Njezin je rad prepoznao i projekt Kreativna Hrvatska koji rukotvorcima pruža priliku za promociju u izlozima jedne od vodećih hobby&art trgovina u Hrvatskoj, Puls hobby&art u King Crossu u Zagrebu. Projekt je osmišljen kao podrška kreativcima koji svakodnevno stvaraju proizvode, a bore se za svoje mjesto pod suncem. Cilj projekta je promocija kreativaca iz cijele Hrvatske koji nemaju svoje izložbeno-prodajne prostore, a imaju svoje obrte, tvrtke ili registrirane radinosti, te im omogućiti da se predstave široj javnosti i opstanu unatoč konkurenciji crnog tržišta.

(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)

Idejna začetnica projekta je Natalija Borčić, vlasnica Puls hobby&art storea, koja uz pomoć svojih djelatnica među brojnim prijavljenima bira one koji će sudjelovati u projektu. Zainteresirani se prijavljuju putem Facebook stranice Kreativna Hrvatska i izlažu tijekom dva mjeseca. Tako će se u ovom krugu do 3. ožujka u izlogu Puls hobby&art storea moći vidjeti i kupiti proizvodi Ane Šlogar - Sjedila, Anamarie Rieger - Flower Love by Ami, Jasmine Šivalec - Shiva.J handmade, Maria i Irene Antolak - Studio Varuna te Maje Vican i Ivane Granić Vican - Soul of Nature.

(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)

S obzirom na to da su dosadašnji izlagači zahvaljujući sudjelovanju u ovom projektu primijetili znatno veću posjećenost svojih društvenih mreža, od prošlog kruga biraju se i izlagači za virtualno predstavljanje a među njima je upravo i Oliverin Ići Mići koja će uz Antoniju Cigel Adamec s Tonkom te Jelenom Šebešćen Lucić sa Škatulom tijekom iduća dva mjeseca predstaviti putem Facebook grupe Kreativna Hrvatska koja iz mjeseca u mjesec broji sve više pratitelja. Tako će Ići Mići lutkice konačno izaći iz svoga virtualnog svijeta i družiti se s ostalim kreativcima.

(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)

Idealno bi, u pravom svijetu, bilo kada bi Ići Mići dobio svoj svijet u jednom od, primjerice, napuštenih gradskih prostora u Puli. Mogao bi to biti neki od uspona ili Kandlerova koja se godinama promovira kao art ulica i gdje bi Ići Mići bio kao stvoren za taj naziv. I ne treba joj velik prostor, dovoljan je mali - za mašinu, materijale i lutkice. Toliko je dovoljno za magiju koja bi mogla negdje u centru grada trajati cijele godine. Za sada ih je prepoznala Kreativna Hrvatska, a možda, iako jesu dio kreativne Pule, dobiju i svoje mjesto u gradu, što bi privuklo i Puljane da češće dolaze u centar, a turistima ponudilo originalnu uspomenu.

Hobi postao posao

- Biti kreativac i sam svoj šef nosi brojne prednosti, ali ima i svoje mane, od kojih je možda najveća društvena izoliranost i nemogućnost razmjene iskustava s kolegama. Projekt Kreativna Hrvatska, osim što pruža medijsku vidljivost i promociju malim poduzetnicima, nudi i mogućnost umrežavanja, upoznavanja ljudi sa sličnim afinitetima i pomoć u rješavanju svakodnevnih problema s kojima se susrećemo. Svi kreativci, između ostalog, vole lutati po papirnicama i hobby trgovinama, gdje se uvijek nađe nešto za što ni sami ne znate da vam treba. Pa je činjenica da je organizator jedna takva trgovina iz Hrvatske, Puls hobby&art store, dodatni bonus, kaže Olivera koja već dvanaest godina šije unikatne lutkice i dodatke za dječje sobe.

(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)

Krenulo je kao hobi da bi se postepeno pretvorilo u posao.

- Isprva sam lutkice, životinjice, loptice, platnena slova i jastučiće izrađivala za svoje blizance, no s vremenom je Ići Mići postao pravi brend, priča Olivera o svojim počecima. Do svoga obrta došla je preko studija hrvatskog jezika, rada u školi, rada u knjižari, voditeljice prodaje Sajma knjiga u Istri.

(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)

Kako kaže, bilo je to doba procvata društvenih mreža, pojave Etsyja i početak handmade scene u Hrvatskoj. Prve klijente dobila je spontano. Svoje proizvode izlagala je na društvenim mrežama iz hobija, a ljudi su pokazali velik interes za njih i priča se zakotrljala. S promocijom je isprva krenula na Facebooku gdje ima čak 16 tisuća posjetitelja, no sad je prisutna i na Instagramu, a odnedavno i na novoj web stranici i webshopu.

(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)

- Facebook i Instagram su se toliko promijenili od trenutaka kada sam počela poslovati, a i sami trendovi u svijetu dječjih igračaka da je potrebno stalno učiti i iznova stvarati i izmišljati, kaže Olivera koja sve u vezi svog brenda radi sama: dizajnira, šije, vodi društvene mreže i web stranicu, nabavlja materijal, vodi knjigovodstvo i ostalo.

Krpene životinje

Ići Mići svijetu lutkica odnedavno se pridružila i kolekcija krpenih životinja: srna, medvjeda, lavića, zečića i lisica. Sve Ići Mići igračke rade se u malim serijama i zbog načina izrade i ručno rađenih detalja, svaka je unikatna, a svaku lutkicu moguće je i personalizirati mašinskim vezom i tako je učiniti još posebnijim darom. Osim što dizajnira i šije vlastite lutkice, odnedavno im izrađuje i pripadajuću odjeću. Ideja i maštovitosti joj ne manjka.

(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)

Ono što planira u skorijoj budućnosti ostvariti jest vođenje radionica šivanja i otvaranje fizičke trgovine u Puli, a do tada je možemo naći na Instagramu (https://www.instagram.com/icimici/), Facebooku (https://www.facebook.com/icimicikrpici) Webu (https://www.icimici.eu/) U proteklih deset mjeseci u sklopu projekta Kreativna Hrvatska predstavljeno je ukupno 26 rukotvoraca, kreativnih i vrijednih ljudi koji svakodnevno traže svoje mjesto na tržištu.

(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)

Nagradni natječaj: dizajniraj svoju Ićimićicu!

Ići Mići je na svojoj Facebook stranici postavila veselu i kreativnu nagradnu igru dizajniranja svoje lutkice. Uvjeti sudjelovanja su sljedeći: treba skinuti svoju fotkicu, isprintati (ili se javiti u inbox pa će Olivera poslati PDF verziju koja je bolje kvalitete). Potom treba sam ili sa svojim klincima ukrasiti lutkicu po želji, a onda što brže fotografirati crtež gotove lutkice (ili skenirati) i staviti na Ići Mići Facebook u nagradnoj igri komentare s imenom djeteta u donjem kutu papira. Kako bi svi mogli sudjelovati, Ići Mići moli da se za jedno dijete radi jedna lutkica.

(Foto: Privatni arhiv Olivera Toić)

Natječaj je otvoren do 10. veljače, a pobjednika/ica će biti odabrana i proglašena na Valentinovo. Pobjednik se bira nasumičnim odabirom a Olivera će, kaže, izraditi, najbolje što zna i umije, nacrtanu lutkicu. No, u ovoj je igri važno sudjelovati te Olivera poručuje: "Imajte u vidu da, na žalost, mogu izabrati samo jednog pobjednika, da ne mogu svima raditi lutkice, ali ako i ne dobijete nagradu, vrijeme koje provedete sa svojim klincima radeći svoju lutkicu bit će, nadam se, također svojevrsna nagrada. Sretno svima, veselim se vašim radovima."

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter