(M. MIJOŠEK)
U cijenu odvoza otpada koju građani plaćaju za zbrinjavanje otpada na Kaštijunu čini otprilike 45 posto iznosa računa, dok Komunalnom Servisu ostane 55 posto iznosa računa za pokrivanje svih troškova rada. Tako troškovi od 2,8 milijuna kuna godišnje, rastu na 7,8 milijuna kuna
Sukladno Uredbi o gospodarenju otpadom, grad Rovinj napušta model izračuna cijena odvoza otpada na temelju kvadratnog metra i prelazi na obračun prema volumenu ili težini otpada. Kućanstva sa istim brojem članova u velikoj kvadraturi, plaćali su do sada više od istog kućanstva u maloj kvadraturi – to se mijenja primjenjujući načelo „onečišćivač plaća“ (otpad proizvode ljudi, a ne kvadrati). Početkom srpnja, s radom je započeo ŽCGO Kaštijun u Puli. Samim time otpad sa područja Rovinjštine se više ne odlaže na sanitarnu deponiju na Lokvi Vidotto u Rovinju, već se dnevno odvozi na Kaštijun u Pulu na daljnje zbrinjavanje prema visokim tehnološkim standardima i normativima EU.
Stornirani računi za odvoz u srpnju
U cijenu odvoza otpada koju građani plaćaju zbrinjavanje otpada na Kaštijunu čini otprilike 45 posto iznosa računa, dok Komunalnom Servisu ostane 55 posto iznosa računa za pokrivanje svih troškova rada. Troškovi zbrinjavanja otpada na takav način, od 2,8 milijuna kuna godišnje, rastu na 7,8 milijuna kuna godišnje.
Računi za javnu uslugu prikupljanja miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada koji su dostavljeni u kolovozu, za obavljenu uslugu u srpnju, stornirani su, iz razloga neusklađenosti baze podataka Komunalnog servisa i stanja na samome terenu. Svima koji su uredno platili te stornirane račune uplaćeni iznos se priznao na način da su se do visine uplaćenog iznosa „zatvorili“ novi računi.
Računi za srpanj i kolovoz su spremni i kroz nekoliko dana biti će dostavljeni na kućne adrese. Računi za rujan i listopad biti će dostavljeni koncem studenog. Nakon probnog izračuna troškova za srpanj, pristupilo se korekcijama, odnosno za kućanstva s jednim članom domaćinstva, zadužena su za spremnik od 60 litara (46,80 kn + PDV). Kućanstva s dva člana domaćinstva, zadužena su za spremnik od 80 litara (61,72 kn + PDV) te kućanstva s tri ili četiri člana domaćinstva, zadužena su za spremnik od 120 litara (91,59 kn + PDV).
Moguće uštede do 10 kuna po kanti
Početkom studenog, istekao je planirani period prilagodbe i probnog roka, u kojem je svakom korisniku iznos računa bio „fiksiran“ i baziran na temelju četiri odvoza miješanog komunalnog otpada mjesečno. Sada se situacija mijenja u korist kućanstava koja recikliraju, tako što će se njima omogućiti da ukoliko u jednom tjednu ne predaju spremnik na pražnjenje, uštede od 5,2 kune za 60-litarski spremnik, 6,93 kune za 80-litarski spremnik te 10,4 kune za spremnik od 120 litara, dakako sve uvećano za porez na dodanu vrijednost.
Na temelju zaprimljenih i obrađenih izjava o načinu korištenja javne usluge prikupljanja komunalnog otpada, utvrđeno je da 38 posto korisnika još uvijek nije dostavilo popunjenu izjavu, koja sadrži važan i ključan podatak o broju članova u kućanstvu prema kojem se korisnici zadužuju za određeni volumen spremnika. A temeljem čega se formira cijena za izvršenu javnu uslugu prikupljanja miješanog komunalnog i biorazgradivog komunalnog otpada. Grad Rovinj još jednom poziva sve korisnike koji do danas još nisu popunili i dostavili izjavu, da u što kraćem roku to učine. Izjava se može preuzeti na internet stranicama Komunalnog servisa d.o.o. www.komunalniservis.hr, zatražiti mailom na adresi [email protected], ili osobno preuzeti u sjedištu na adresi Trg na Lokvi 3/a u Rovinju. (C. B. GALIĆ)