Ilustracija (EPA)
Koga će Gradsko vijeće Omiša uskoro odabrati kao koncesionara kampa na Ribnjaku, koji svi zovu "Galeb", a do izbijanja pandemije je bio u cijelom svijetu poznat i kao službeni kamp u kojem su boravili i posjetitelji festivala "Ultra Europe"?, piše Slobodna Dalmacija
Je li gradu važnija dugoročna strategija razvoja ili su im bitniji kratkoročni financijski ciljevi? Svim ovim pitanjima smo obasuli lokalnu vlast, no nismo dobili odgovore.
Povod našoj priči je natječaj za davanje kampa "Galeb" u 20-godišnji zakup koji je rezultirao prijedlogom namjenskog povjerenstva i Grada da se ukupno više od 60 tisuća četvornih metara prostora s prostorima za goste, dva restorana, sportskim terenima, recepcijom i nizom ostalih sadržaja preda na upravljanje tvrtki "Rudan" iz Žminja.
Riječ je o tvrtki poznatoj po radovima na energetskim obnovama objekata, među ostalim, i na oba kompleksa KBC-a Split (Firule i Križine), te kompleksu bazena u splitskom Poljudu. No, ta istaska kompanija sve više "uplovljava" i u turističke vode, pa je prošle jeseni, primjerice, kupila kompleks terme "Jezerčica" u Donjoj Stubici u Hrvatskom zagorju.
Za 20-godišnje upravljanje kampom natjecalo se, inače, ukupno osam tvrtki, među kojima su bile i tvrtke "Primošten hoteli" (ponuda od 300 tisuća eura) i "Adriatik auto kamp" (299 tisuća eura), iza kojih stoje mađarski vlasnici, zatim "Hadria" iz Novalje na otoku Pagu (421.210 eura), zagrebački "Adriatic kampovi" (504.346 eura), "Andro internacional", vlasnik omiškog hotela "Plaža" (276.174 eura), stobrečki "Excelsus" koji upravlja tamošnjim kampom (316.000 eura) i tvornica trikotaže "Galeb", koja je protekle 22 godine bila zakupac kampa, s ponudom od 464.824 eura.
U razgovoru s poznavateljima političke i opće situacije u gradu na ušću Cetine doznajemo kako je takav pristup, iako legitiman, izazvao čuđenje. Zar je moguće da nije bilo interesa vlasti za brigu o utjecaju promjene koncesionara na zaposlenost u gradu?
- Natječajem se pokušalo osigurati da ponuđači budu ozbiljne kompanije, no na kraju se sve svelo na novčani iznos zakupa - vele nam znalci.
Kamp "Galeb" je definitivno jedan od najznačajnijih turističkih kapaciteta u Omišu. Slažu se mnogi kako bi njegov razvoj i pozicioniranje trebao bi biti jedan od kamena temeljaca ukupne strategije i koncepta razvoja Omiša kao destinacije.
U gradskim kuloarima se priča da se ovakvim natječajem pokušalo na što transparentniji način doći do najbolje ponude, ali primjeri sličnih nadmetanja pokazuju da su lokalne vlasti i te kako zainteresirane za to kako će projekt izgledati, pa mnoge čudi da takvog interesa u Omišu nije bilo. Barem ne vidljivog.
Postavili smo pitanja o tome gradskoj upravi no odgovore nismo dobili, dok mnogi sudionici postupka nisu željeli davati izjave. Komentar smo uspjeli dobiti od Josipa Aračića, direktora tvrtke "Galeb".
- Želja nam je bila, ne samo sada nego i u prethodnim godinama, obaviti značajne investicije u kamp kako bismo ga unaprijedili i podignuli na novu razinu, o čemu smo proteklih godina i pisali Gradu, a priječio nas je skori istek zakupa bez naznaka da će se moći produljiti. Planirane investicije su značajne, a ne mogu se isplatiti na kratki rok.