(Ester CARLONI)
Bend bez imena, koji djeluje već neko vrijeme, vrlo uigran, nadahnut, simpatičan i spontan, izveo je uživo presjek djela ovoga autora, a nastupali su Goran Salvi – bubnjevi; Marko Kalčić – bas gitara; Dino Kalčić – klasična i akustična gitara; Teodor Tiani – akustična i električna gitara, mandolina, vokal; Giorgio Sugar – klavijature, mandolina; Eligio Bosazzi – električna gitara, vokal; Ivan Šugar – saksofoni, šuškalice; Alen Raška Topssy Matošović - vokal; Luka Nreka - video i Denis Budim - sound
Vrlo je lijepa atmosfera bila u nedjelju navečer na terasi Zajednice Talijana gdje je održan vrstan koncert naslovljen "Sjećanje na Fabera".
Faber je u biti bio Fabrizio De André, poznati talijanski kantautor, uvelike angažiran, a povod je bila 20. obljetnice njegove smrti.
Najvažnije pjesme
Bend bez imena, koji djeluje već neko vrijeme vrlo uigran, nadahnut, simpatičan i spontan, izveo je uživo presjek djela ovoga autora, a nastupali su Goran Salvi – bubnjevi; Marko Kalčić – bas gitara; Dino Kalčić – klasična i akustična gitara; Teodor Tiani – akustična i električna gitara, mandolina, vokal; Giorgio Sugar – klavijature, mandolina; Eligio Bosazzi – električna gitara, vokal; Ivan Šugar – saksofoni, šuškalice; Alen Raška Topssy Matošović - vokal; Luka Nreka - video i Denis Budim - sound.
Tiani i Topssy dvojezično su predstavljali pjesme uz kratke uvode, bez da zalaze u pretjerane detalje, a opet vrlo nadahnuto i informativno, predstavljajući najvažnije etape života i stvaralaštva ovog poznatog kantautora.
Kako se vidjelo iz predstavljenih pjesama, ovaj se kantautor bavio vrlo često osobama na marginama, onima koji su bili nepoželjni ili su stjecajem okolnosti dospjeli u nemilost.
Njegova "Storia di Marinella" nastala je iz jedne epizode iz crne kronike iz pedesetih godina prošloga stoljeća, kada je siromašna djevojka sa Sicilije otišla put Milana gdje je najprije radila kao radnica u tvornici, potom se bavila spektaklom, i na kraju, kada je ostala bez ljubavi i obećane karijere, okrenula se prostituciji te je njezin mladi život okončan tragično ubojstvom za što nikada nitko nije kažnjen. De André je tom pjesmom želio unijeti svijetlu točku u svoj toj priči.
Potom je izvedena njegova pjesma "Don Raffaé", za koju je talijanski mafijaški bos Don Raffaele Cutolo mislio da je posvećena njemu. Cutolo je i pisao De Andreu, De André se zahvalio, ali nije mu jasno odgovorio je li je upravo on taj Don Raffaé iz pjesme te prekinuo je s njim daljnje dopisivanje.
Snažne poruke
"Non al denaro non all'amore né al cielo" njegova je pjesma inspirirana djelom "Spoon River Anthology" Edgara Leea Mastersa, a također je vrlo aktualna.
Nije izostala niti njegova čuvena "La guerra di Piero", pjesma o ratu, snažne poruke. Ta je pjesma dio njegovog albuma "Tutto Fabrizio De André", što je u biti njegov prvi album iz 1966. godine. Ova pjesma u 13 strofa s parnom i unakrsnom rimom bila je potom uvrštena u brojne antologije i možda je jedna od njegovih najpoznatijih stvari, vrlo snažna. Pojedini stihovi djelomično podsjećaju na pjesmu "Dove vola l'avvoltoio" Itala Calvina.
Zanimljivo je da su, u raznim pjesmama, tijekom nedjeljnog koncerta, čak trojica glazbenika imala ulogu vokala, što je bilo vrlo zanimljivo, zbog različitih glasovnih registara i pečata, a to su bili Eligio Bosazzi, Teodor Tiani i Alen Raška Topssy Matošović.
Bend je ispraćen aplauzima oduševljene publike.