Tamara Obrovac
Riječ je o "imaginarnom putovanju zvučnim pejzažima Istre, kroz pretapanje niza glazbenih slika i asocijacija, a kroz eklektičan spoj zvukova prirode, zvučnih efekata, elektronskih i akustičnih instrumenata, u obliku jednog integralnog 20-minutnog djela, podijeljenog na tri simbolične cjeline koje se pretapaju jedna u drugu; crvenu, sivu i bijelu Istru, prema morfološkoj podjeli i boji istarskog tla"
"Istrian Soundscapes" je projekt Tamare Obrovac premijerno predstavljen prošlog četvrtka na njenom YouTube kanalu, a radi se o, kako stoji u opisu, "imaginarnom putovanju zvučnim pejzažima Istre, kroz pretapanje niza glazbenih slika i asocijacija, a kroz eklektičan spoj zvukova prirode, zvučnih efekata, elektronskih i akustičnih instrumenata, u obliku jednog integralnog 20-minutnog djela, podijeljenog na tri simbolične cjeline koje se pretapaju jedna u drugu; crvenu, sivu i bijelu Istru, prema morfološkoj podjeli i boji istarskog tla".
Glazba je počela nastajati s početkom pandemije, kada su zvukovi "ljudskog svijeta" utihnuli i otvorili prostor zvukovima prirode. Tamara je snimala zvukove iz njene neposredne okoline i uklopila ih u sasvim intimni niz glazbenih asocijacija inspiriranih Istrom koje je skladala spajajući različite glazbene i produkcijske elemente i eksperimentirajući s kombinacijama akustičnih izvedbi klavira, gitare, mandole, barokne gitare i gudačkog kvarteta, s elektronskim zvukovima i instrumentima, zvučnim pejzažima i efektima u koje je uključivala i dijelove snimljenih izvedbi istarske narodne glazbe.
Uz nju su u projektu "Istrian Soundscapes" sudjelovali i Uroš Rakovec - gitara, mandola, barokna gitara, Lujza Vukičević - prva violina, Vlasta Crnogorac - druga violina, Ana Marija Šir – viola i Vinko Rucner – violončelo.
Terenske snimke i efekte napravili su Henry Marić, Tamara Obrovac, a korišteni su snimci iz arhive radija Pule, Renata Pernića, Daria Marušića i Tamare Obrovac je i producirala uz Zvonimira Duspera. Gudački kvartet sniman je u zagrebačkom tonskom studiju Funhouse, a u videu se koristi grafika Ivana Obrovca.
"Istrian soundscapes" su, kao što i ime kaže, zvukovi Istre pa iako pojedinačno naizgled nepovezani, u cjelini ujedinjeni u jedan regionalni kontekst – od zvukova instrumenata do karakterističnog, ne samo Tamarinog, pjevanja što sve stvara lako prepoznatljivu domaću atmosferu i jedan glazbeni svijet koji teži da se neki od onih koji slušaju s njim povežu i identificiraju. Ovdje se radi o kompilaciji zvukova i kompozicija u kojoj se prepoznaje Istra, ali prepoznaje se i Tamara premda ona sebe ovdje nije stavila u prvi plan i to je dobro. Koliko se može razumjeti iz onog što se čulo u premijernom predstavljanju na YouTubeu "Istrian soundscapes" u prvi plan stavlja kolektivnu povijest koja se osjeća i prožima kroz glazbu, a ne nečiji ego koji bi se tom ostavštinom hvalio i samopromovirao. Ovo je korak dalje od neke danas već izlizane upotrebe termina etno glazbe, ovo je glazba regije ako taj pojam ne shvatimo u uskom smislu, već gledamo po čemu se ta regija može povezati s ostatkom svijeta, ali i glazba nekog kolektivnog toka svijesti. Tako da bi pobornici teorije kolektivnog nesvjesnog Carla Junga ovdje zacijelo mogli naći nešto što će ih zaintrigirati.