"Pongal" je objavljen u vinilnom izdanju i to je spoj elektronske i odsvirane instrumentalne glazbe koji je najzastupljeniji na chill pozornicama. Album je počeo snimati prije nekih pet godina, no 85 posto albuma napravljeno je u zadnjih godinu-dvije, a cijela priča krenula je 2016. u suradnji s međunarodno priznatim umjetnikom Master Margheritom
Prisjećanje na prve korake pulskog glazbenika (snimio Dejan ŠTIFANIĆ)
Pulski glazbenik Marko Grbac Knapić predstavio je u Dnevnom boravku Rojca instrumentalni album "Pongal" koji je snimio pod imenom Too Faar, a nakon nedavne koncertne promocije u Kotaču, ovaj put se radilo o razgovoru koji je vodio Boris Bjelica Bebetto.
"Pongal" je objavljen u vinilnom izdanju i to je spoj elektronske i odsvirane instrumentalne glazbe koji je najzastupljeniji na chill pozornicama. Album je počeo snimati prije nekih pet godina, no 85 posto albuma napravljeno je u zadnjih godinu-dvije, a cijela priča krenula je 2016. u suradnji s međunarodno priznatim umjetnikom Master Margheritom jer je Marko htio napraviti album koji bi imao većinu odsviranih instrumenata.
S predstavljanja u Rojcu
Na albumu su tako uvrštene pjesme koje su najviše sviračke, zbog čega ima dosta gostiju, a to su Marco Quarantotto, Saša Zorkić, Master Margherita i Pavan Rangachar. Ploča je snimana u studiju Armazonex, izdana je za Geenger records uz podršku Udruge građana Armazonex i potporu Grada Pule. Za omot je zaslužan Alexander Pieri i prikazuje more i horizont koje na Marka djeluju meditativno, oslobađajuće i iscjeljujuće što je pogotovo shvatio dok je živio u Amsterdamu, daleko od mora.
- Osnovna ideja Too Faara je da bi to bila elektronska glazba koja bi se sviđala meni kao muzičaru. Krećem od sebe, uvijek radim što se meni sviđa, još me nikad nitko nije dobio da radim nešto što mi se ne sviđa, objasnio je Grbac Knapić kojem nije bio problem snimiti ploču, već ga je mučila birokracija koja ide uz to, od autorskih prava preko dizanja na platforme do QR kodova i sl. Zato mu je pomogao Danijel Sikora iz Geenger Records. Na sam izlazak ploče moralo se malo pričekati jer Marko nije bio zadovoljan s masteringom pa se cijela stvar malo odužila.
S predstavljanja u Rojcu
Već je spreman materijal i za novi album, u međuvremenu je dobio i neke vrlo povoljne kritike za "Pongal", a najveći kompliment dobio je od legendarnog Dragana Gužvana koji mu je jednom prilikom doslovce rekao: "Ili je ovo što ti radiš jako dobro, ili sam ja ostario". Apsurdno je međutim da se njegov album koji je podignut na Soundcloud ne može slušati u Hrvatskoj.
- Misliš li da tehnologija, kolikogod da nam je pomogla, ubija ljudsku kreativnost, upitao je u jednom trenutku Bjelica svog sugovornika i odmah, ne čekajući odgovor, dodao "Ja mislim da -da". "Ja mislim da ne", uzvratio je Grbac Knapić. "Mislim da je tehnologija alat s kojim se ljudi služe kao s bilo kojim alatom", kaže Marko, no priznaje da su se ljudi u korištenju svih tih semplova ulijenili i više se neće truditi da bi dobili zvuk koji je poseban.
Bebetto i Marko prisjetili su se i prvih koraka pulskog glazbenika. Roditelji su mu stavljali balade Nat King Colea kako bi zaspao i te su mu balade i danas u glavi, a glazbom, kaže, počeo se baviti dosta kasno, početkom svojih dvadesetih godina te se prisjetio svojih početaka s Dark Bustersima.
Razgovor su pratile fotografije i videa iz Markove arhive, a prisjetio i svog studiranja na konzervatoriju u Amsterdamu gdje je proveo osam godina. Tamo je između ostalog upoznao ekipu iz Forgotten Fish Memory Orchestra kojima je trebao kontarbasist. Iako je Marko tada svirao električni bas, obećao im je da će u roku dva mjeseca naučiti svirati kontrabas i to s gudalom što se i ostvarilo te je postao dio spomenutog orkestra s kojim je proveo nekoliko godina i snimio dva albuma.
S predstavljanja u Rojcu
Do suradnje s Nevenom Radakovićem došlo je prirodnim putem s obzirom da žive u istom gradu, djelovali su u Rojcu i u jednom trenutku počeli održavati zajedničke jam sessione i druge zajedničke projekte. Ipak, kako bi nešto zaradio za život i prehranio svoju obitelj dvije godine je gažirao na nekoj terasi gdje je s Igorom Mihovilovićem izvodio jazz standarde te je shvatio koliko je to težak posao do te mjere da je potom "parkirao" svoj kontrabas i još uvijek ga nije taknuo.
Međutim, kasnije je pokrenuo projekt Jazzavac u kojem je ponudio svoje viđenje jazza, istovremeno razvijavši drugi projekt nazvan Psygendering nastao kao posljedica zanimanja za psy trance. Među mnogim projektima koje je pokrenuo i u kojima je sudjelovao je i emisija "Traktor" nastala prije dvije i pol godine, a posvećena psihodeličnoj kulturi općenito, a koja se emitira srijedom na Radio Rojcu i ide dalje nakon 140 emitiranih epizoda.