Tradicija i održivi razvoj

FOTO / Ekskluzivna istarska večera u Sophiji: Mlada janjetina u glavnoj ulozi

| Autor: Mladen Radić


U restoranu Sophia Grand Hotela Brioni Pula, u organizaciji Arene Hospitality Group i Agencije za ruralni razvoj Istre (AZRRI), održana je druga Ekskluzivna istarska večera, koja je još jednom spojila vrhunsku gastronomiju, autohtone istarske proizvode i suvremeni kulinarski izričaj.

Novi istarski brend

Nakon premijerne večere održane u lipnju, nova ekskluzivna večer bila je posvećena mladoj istarskoj janjetini, jednoj od najcjenjenijih autohtonih namirnica Istre, a na meniju su se izmjenjivala jela koja su ujedinila znanje, emociju i terroir Istre u pet pažljivo osmišljenih slijedova. Večer su kreirali renomirani chef Zdravko Tomšić i vrhunski slastičar Robert Perić, koji su kroz svoje interpretacije predstavili istarsku janjetinu u potpuno novom svjetlu.

(Press)(Press)

Chef Zdravko Tomšić, poznat kao istinski ambasador hrvatske kuhinje, ovom je prilikom istaknuo da mlada istarska janjetina ima izniman gastronomski potencijal i može postati novi istarski brend.

- Riječ je o mesu izuzetne nježnosti, čistoće i profinjenosti okusa, koje odražava krajolik i način života na istarskim pašnjacima. Specifični mirisi i arome dolaze iz paše na autohtonim travama i ljekovitom bilju koji oblikuju jedinstveni terroir Istre. Ako uspijemo potaknuti uzgajivače da osiguraju stabilne količine ovakvog proizvoda, možemo stvoriti novi gastronomski brend koji spaja tradiciju, kvalitetu i održivost. Na nama kuharima je da toj namirnici damo glas i prenesemo njezin identitet, rekao je Tomšić.

(Press)(Press)

Slastičar Robert Perić, poznat po svojim suvremenim tehnikama i vizualno impresivnim desertima, osmislio je slatki finale večeri – "Terra Rossa", desert inspiriran istarskom zemljom, s kombinacijom karameliziranih žižula, bijele čokolade, ovčjeg sira i cikle.

- Mlada istarska janjetina nije samo namirnica – ona je priča o prostoru, ljudima i vremenu. U svakom zalogaju osjeti se Istra, od mirisa bilja do tradicije uzgoja. To je snaga teritorija koju moramo čuvati i prenositi novim generacijama. Edukacija mladih kuhara i potrošača ključna je da razumiju vrijednost ovakvih proizvoda i u njima prepoznaju ono što nas čini posebnima, naglasio je Perić.

Ekskluzivni meni obuhvatio je jela koja su slavila bogatstvo istarske janjetine kroz različite teksture i tehnike pripreme – od consomea i raviola s povrćem, preko brodeta od mlade janjetine na kremi od bijele palente, do pečenog janjećeg buta i plećke u pergament papiru s aromatičnim biljem.

Jedinstveni gastronomski identitet

Slastičarski segment večeri zaokružili su začinjeni mekani amareti te spomenuti desert Terra Rossa. Svaki slijed bio je uparen s pažljivo odabranim vinima Agrolagune dok su jela dodatno obogaćena ekstra djevičanskim maslinovim uljima Oio Vivo iz Vodnjana.

Kroz projekt Istarske večere, AZRRI i Arena Hospitality Group nastavljaju stvarati platformu koja povezuje kulinarstvo, tradiciju i održivi razvoj. AZRRI nastavlja svoju misiju promocije autohtonih pasmina i proizvoda kroz suvremene gastronomske formate.

Nakon dvije uspješne večere – prve posvećene boškarinu, a druge mladoj janjetini istarske ovce – najavljeno je da će se ciklus nastaviti uz nove teme, chefove i istarske namirnice koje oblikuju jedinstveni gastronomski identitet regije, a sve to u restoranu Sophia.


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama