RAZGOVOR

TOMISLAV ANADOLAC, suvlasnik tvrtke "Duh u boci" koja proizvodi najbolji džin i vodku na svijetu: U BOCU "OLD PILOT'SA" USPJELI SMO STAVITI MIRISE I OKUSE HRVATSKE

Svo bilje koje ide u naš recept dolazi s tla Hrvatske. Jako puno računa vodimo upravo o podrijetlu sirovine, da su ili organski uzgojene biljke ili divlje bilje koje raste samoniklo u nekom dijelu Hrvatske. Koristimo tako sastojke sa specifičnih područja, i to divlju kadulju s Velebita, borovicu iz Like iz Otočca, list masline s Biokova, gorku naranču s Visa i Hvara, slatku naranču je iz doline Neretve, korijen angelike iz okolica Bjelovara… To sve ide u džin. Pokušali smo tako povezati mediteranski i kontinentalni dio Hrvatske i ispričati jednu lijepu turističku priču, otkrio je Anadolac

| Autor: Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ


Prvo rovinjsko izdanje Weekend Food Festivala u Staroj tvornici duhana okupilo je prave ljubitelje gastronomije i privukao "best of the best" postavu. Nezaobilazan je pritom bio štand zagrebačkog "Old pilot'sa", oko kojeg je svakodnevno bilo vrlo živo. Suvlasnik Tomislav Anadolac i sam je gostovao u Rovinju, predstavljajući njihove sve traženije proizvode - džin i odnedavno votku.

Naime, nakon što su lani sa džinom osvojili dvije zlatne medalje na svjetskim natjecanjima, i to na "San Francisco World Spirit Competition" i u Las Vegasu na "Global Spirit Awards 2021", ove godine ova mlada hrvatska tvrtka koja djeluje pod nazivom "Duh u boci" i njihov brend "Old Pilots" može se pohvaliti i zlatom za drugi njihov proizvod - najbolju votku na svijetu! Tu prestižnu nagradu također su osvojili na "San Francisco World Spirits Competition 2022." u kategoriji neutralne, čiste vodke.

Nagrada za nagradom

Iako na tržištu postoje nepunih pet godina, do danas su ukupno osvojili 22 ugledne međunarodne nagrade samo za "Old Pilot's gin". Važno je znati i da već izvoze na sedam stranih tržišta, od Bosne i Hercegovine, Švicarske, Njemačke i Danske do Singapura i Kanade, a zadnje tržište na koje su nedavno ušli ono je englesko, gdje su prisutni u Boisdaleu, jednom od najekskluzivnijih restorana.

- Točno, prije jedno tri tjedna osvojili smo zlatnu medalju na tom, jednom od možda najrenomiranijih natjecanja u svijetu alkoholnih pića. O našem uspjehu govori podatak da smo vodku izbacili na tržište tek u studenom lani, jer je bilo nekako prirodno nakon džina krenuti s proizvodnjom vodke, budući da je proizvodnja slična, kaže Anadolac.

S njim je sve počelo - "Old Pilot's gin"

Pojašnjava pritom da vole vidjeti gdje je njihovo mjesto na tržištu, a da bi to lakše mogli napraviti, pošalju proizvod na neko od svjetskih natjecanja i odmah vide gdje su u odnosu na konkurenciju.

- Lani, a i predlani 2019. godine na tom smo natjecanju osvojili zlato sa džinom, pa smo sada poslali vodku i eto, uspješno osvojili zlato. A zašto vodka? Zapravo, imamo velika očekivanja od nje. Htjeli smo tržištu, naročito u Hrvatskoj, predstaviti premium hrvatsku vodku. Ona spada u kategoriju čiste vodke, ima 40 posto alkohola, ali u njoj nema primjesa nikakvih okusa, za razliku od drugih proizvoda. Naime, neki proizvođači u postupku destilacije i filtracije vodke stavljaju razne dodatke, poput šećera ili ekstrakata nekih okusa, što je dozvoljeno, ali takva vodka onda ne spada u kategoriju čiste vodke. Što je od toga bolje, teško je reći, stvar je individualne organoleptike tko što voli. Međutim, čista vodka je cijenjena u državama koje imaju tradiciju pijenja vodke, poput Poljske, Ukrajine i Rusije ili skandinavskih zemalja… Mi imamo određenu tržišnu nišu gdje se mislimo pozicionirati pa možda i sadašnja situacija s poremećajima na tržištu vodke iz Rusije može značiti značajniji pomak za nas, otkriva Anadolac.

Tomislav Anadolac (Snimio Ronald Goršić/Cropix)

Uz njega, suosnivač tvrtke je i Hrvoje Bušić, koji je ujedno i glavni destiler zadužen za proizvodnju. Zanimljivo je pritom napomenuti da Bušić ima više od 20 godina iskustva u zrakoplovstvu, da je kapetan i instruktor u Croatia Airlinesu, dok Anadolac ima osamnaest godina iskustva u IT-ju i financijskom sektoru s težištem na project management. Usto, suvlasnik je tvrtke Feedback koja se bavi konzaltingom u financijskoj i IT industriji. U tvrtki "Duh u boci" zadužen je za business development. I sve to zajedno daje jednu zanimljivu mješavinu zanimanja, hobija, ljubavi prema poslu….

Pilotska priča

- U cijelu ovu priču o džinu krenuli smo zajedno, nekim spletom okolnosti. Ideja se rodila davnih dana u Hrvojevoj glavi, on je džin počeo kuhati u svojoj kuhinji. I onda je u jednom trenutku predstavio tu ideju meni pa sam se i ja polako zainteresirao. Mada, istina, IT, zrakoplovstvo i džin nemaju veze, ali mi je to predstavljalo izazov. I tako smo krenuli, prije jedno pet, šest godina. Firma je formalno osnovana u studenom 2017. godine. Međutim, Hrvoje i ja imamo svoju priču. Upoznali smo se davnih dana na vojnoj akademiji u Zadru, gdje smo bili trenirani da postanemo vojni piloti. Zato, između ostalog, džin nosi naziv "Old pilots gin", kao dva prijatelja čija je osnova prijateljstva - avijacija. Danas je kruna tog našeg projekta sve ovo što imamo i što smo postigli, a sve je nekako povezano s avijacijom, priča Anadolac.

Hrvoje Bušić (Snimio Ronald Goršić/Cropix)

Nakon uspješnog plasiranja vrhunskih proizvoda koji se mogu podičiti i neobičnom ambalažom, bocama čiji dizajn potpisuje zagrebačka tvrtka "Kofein", te svjetskih nagrada na prestižnim natjecanjima, pitamo Anadolca kakvi su daljnji planovi.

- Nakon četiri godine možemo reći da su se naši proizvodi lijepo uhvatili za tržište. Rastemo svake godine za 30 do 40 posto pa nas je sve to ohrabrilo da bi trebali razmišljati o proširenju proizvodnje i tržišta jer ljudi očito vole naše proizvode. Uz nas dvojicu vlasnika, imamo još šest zaposlenika, dvojicu u destileriji, a dvojicu na terenu u prodaji, jer je tržište visoko saturirano. Ima puno proizvoda i treba nekako doprijeti do krajnjih potrošača. Iako naših proizvoda ima i na policama trgovina, naš primarni fokus su HoReCa - hoteli, restorani i caffe barovi, a kako se svrstavamo u premium segment, selektiramo gdje ćemo se plasirati, biramo restorane, barove i hotele koji imaj kulturu ispijanja takvih pića. Bitna nam je i emocija koju nastojimo probuditi u krajnjim potrošačima i da razvijemo takozvani 'loyalty' - privrženost našem brendu i našim proizvodima. To je dosta dugotrajan i mukotrpan proizvod, ali ako se radi iz duše, on je vrlo stabilan, ističe Anadolac.

Vodka - najnoviji hit "Old Pilot'sa"

U ovom trenutku, dodaje, u proizvodnji je i viski, ali on još nije zreo, jer po regulativi, mora odležati u drvenoj bačvi minimalno tri godine.

- Stoga će za jedno godinu i pol dana taj viski biti spreman za tržište i to je slijedeći proizvod kojemu se jako veselimo. Planiramo i daljnje širenje na strana tržišta, možda na malo drugačiji način i malo ozbiljnije. Pa, po logici stvari, razmišljamo i o proširenju proizvodnih kapaciteta… Ima tu još nekih novosti, ali za sada to još ne želim otkrivati, navodi Anadolac.

Originalno i hrvatsko

Na upit po čemu je njihov džin specifičan, kratko odgovara: "Mi smo mirise i okuse Hrvatske uspjeli staviti u jednu bocu".

- Zašto to volimo reći? Zato što svo bilje koje ide u naš recept dolazi s tla Hrvatske. Jako puno računa vodimo upravo o podrijetlu sirovine, da su ili organski uzgojene biljke ili divlje bilje koje raste samoniklo u nekom dijelu Hrvatske. Koristimo tako sastojke sa specifičnih područja, i to divlju kadulju s Velebita, borovicu iz Like iz Otočca, list masline s Biokova, gorku naranču s Visa i Hvara, slatka naranča je iz doline Neretve, korijen angelike iz okolica Bjelovara… To sve ide u džin. Pokušali smo tako povezati mediteranski i kontinentalni dio Hrvatske i ispričati jednu lijepu turističku priču. Hrvatska je, znamo, turistička zemlja i kad smo započinjali s ovim poslom postavili smo si pitanje zašto u hrvatskom hotelu ili restoranu mora na stolu biti neki džin koji turist može popiti i u Amsterdamu, u Barceloni… Zašto to ne bi bio izvorno hrvatski proizvod. I zato smo odlučili napraviti džin kojeg se nećemo sramiti staviti uz bok bilo kojeg od tih svjetskih proizvoda i tu smo našli svoju nišu u premium segmentu. Još jedan specifikum našeg proizvoda je da se sve pakira ručno, nemamo etiketirke, već se sve boce lijepe, voskaju i pakiraju ručno. Smatramo da, ako čovjek prilikom procesa proizvodnje dotakne taj proizvod, uloži trud i rad i neku kreaciju i volju, ta boca ima neku dodanu vrijednost. Taj proizvod nije tek puki proizvod već ima neku draž, pojašnjava Anadolac.

Najbolji džin na svijetu i u pralinama

A još jedan njihov proizvod, naravno ručno rađen, su i praline "Old Pilot's", ekskluzivni čokoladni bomboni proizvedeni od "Old Pilot’s gina" i najfinijih sastojaka u radionici Chozen vlasnika Dražena Zeljkovića. Razne kombinacije okusa s "Old Pilot's ginom" proizvedene su najmodernijim tehnikama pripreme čokoladnih bombona. I za ovaj proizvod tržišta ima! Džin se dobro kombinira i s raznim jelima pa su i tu mogućnosti beskonačne, sve ovisi o umješnosti dobrog majstora kuhinje!

Kad zainteresirate žene, proizvod ima prođu!

Na upit imaju li Hrvati tradiciju ispijanja džina, Tomislav Anadolac kaže da smo svi kao klinci pili nekakav džin, uvijek pomiješan s tonikom, možda i u plastičnoj čaši, ili u nekim koktelima.

- Renesansa džina je počela s Hendrick'som prije desetak godina, kada je predstavio svijetu malo drugačiji način serviranja džina, u lijepim čašama, ukrašenim, s ledom koji zvecka… Ta revolucija, odnosno trend džina je tako opet krenuo i vrlo brzo stigao na visoke grane. Danas se džin pije u svim važnijim hotelima, barovima, restoranima, neki si doma rade džin. Zašto? Jer je džin svestrano piće, može se miješati sa svime. Ta čaša, kada se nakiti dekoracijom, lijepo izgleda. A usto, kad zainteresirate žensku publiku za proizvod i ako se, dakle, žene zainteresiraju, to je to, proizvod ima prođu. Žene vole lijepo, a upravo džin lijepo izgleda i eto, to je dobitna kombinacija, kroz smijeh kaže Anadolac.

EU sredstva za smanjenje ugljičnog otpada

Zahvaljujući sredstvima iz EU fondova za projekt "Jačanje konkurentnosti poduzeća ulaganjima u digitalnu i zelenu tranziciju" ova će tvrtka, kroz ulaganje u povećanje kapaciteta proizvodnje, povećati i svoju prisutnost kako na domaćem, tako i na stranim tržištima, optimizirati poslovne procese kroz digitalnu transformaciju, svojim djelovanjem smanjiti ugljični otisak te unaprijediti svoje poslovanje u smjeru održivog poslovanja. Ukupna vrijednost projekta je 3,8 milijuna kuna, od čega su prihvatljivi troškovi projekta 2,7, a bespovratna sredstva iznose nešto više od milijun kuna.

- Sredstva smo dobili za proširenje proizvodnih kapaciteta , unapređenje proizvodnih procesa, da ih što više digitaliziramo i da što manje imamo taj ugljični otpad jer, ako mislimo još malo živjeti na ovoj našoj planeti, moramo se malo bolje početi odnositi prema njoj. To je i naša filozofija. Sada smo krenuli u izradu projekta, ta sredstva koristimo za kupnju dijela nove opreme koja će nam pomoći da dijelom proširimo proizvodne kapacitete. Iako projekt moramo realizirati do rujna 2023. vjerujem da ćemo to završiti ove godine, naglasio je Anadolac.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater