Iza velikih automobilskih marki obično stoje entuzijasti koji su u proizvode tvrtke ugradili svoje ideje i osobni ukus, no ima i iznimaka, a jedna od njih vezana je za čovjeka po kome je Alfa Romeo dobio drugi dio imena.
No, vratimo se u povijest. Milanski aristokrat Ugo Stella odlučio je sa skupinom prijatelja 1910. kupiti Darracqovu tvornicu i osnovati Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, ili skraćeno A.L.F.A. Nova je tvrtka pokrenuta 24. lipnja 1910. i to je datum koji slavimo kao rođendan Alfa Romea, premda će svoj zvučni drugi dio imena dobiti tek deset godina kasnije.
To zahvaljujemo napolitanskom biznismenu gustih crnih brkova, Nikoli Romeu, rođenom na današnji dan prije 143 godine, koji se obogatio proizvodnjom rudarske opreme, te je 1915. kupio tvrtku.
Nije to učinio zbog nekog velikog ugleda, premda su A.L.F. A.-ini modeli imali solidne trkaće i prodajne rezultate, Romeo je primarno bio zainteresiran za tvornice, koje su mu bile potrebne za proizvodnju municije i vojne opreme.
Čak su i nakon rata, vojne narudžbe ostale su prioritet, a čovjek koji je dao prezime tvrtki zapravo uopće nije želio ponovo krenuti u proizvodnju automobila, dok nije shvatio da na lageru postoje dijelovi potrebni za sklapanje stotinjak predratnih modela.
Romeo je vodio tvrtku dokle god je bilo vojnih narudžbi, a kada su one nestale, i sam se 1928. povukao iz priče koja ga, zapravo, uopće nije pretjerano zanimala. Zapravo, godinu dana ranije bio je spreman i likvidirati tvrtku.
No ipak, mora mu se priznati da je upravo on u svrhu promocije Alfa Romea odlučio financirati ozbiljnu tvorničku trkaću momčad i platiti najboljim Fiatovim inženjerima da pređu u Milano.
Tako da priča o usponu tvrtke na vrh trkaćeg svijeta datira upravo u njegovo vrijeme, a na njoj je kasnije sagrađena legenda milanske tvrtke. Nicola Romeo umro je 1938. u vili na jezeru Como, a danas se po njemu zove jedna ulica u rodnom Napulju.
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.