Zora Arkus-Duntov (1909. – 1996.), genijalni automobilski konstruktor, podrijetlom je ruski Židov, a kao i mnogim drugim pripadnicima tog naroda, prva polovica 20. stoljeća bila je vrlo zanimljiva…
Rođen u Belgiji, dječačke je godine proveo u Rusiji, koja je upravo tada postala SSSR. S osamnaest godina preselili su u Berlin, gdje je završio tehničke škole i zagrijao se za automobile i utrke. Razumljivo, morao je napustiti Njemačku, a 1939. i Francusku, u dramatičnim okolnostima.
U Portugalu su se ukrcali na brod za SAD, zemlju u kojoj će Zora postati legenda usporediva samo s Carrollom Shelbyjem. Ugled je u prvo vrijeme stjecao tvrtkom Ardun, koja se specijalizirala za dorade motora Forda, a u nekoliko je navrata vrlo uspješno nastupio i na utrci 24 sata Le Mansa.
No život će mu promijeniti susret s prvim izloženim prototipom Chevrolet Corvette, u New Yorku. Arkus-Duntov bio je oduševljen izgledom, ali i razočaran tehničkim specifikacijama modela. Stoga je napisao pismo glavnom inženjeru Chevroleta Edu Coleu, u kojem je izložio svoje prijedloge kako poboljšati performanse automobila. Na osnovu pisma pozvan je na razgovor i dobio posao u Chevroletu.
Arkus-Duntov neće raditi samo na projektu Corvette, no postat će toliko neraskidivo vezan sa svim promjenama i poboljšanjima u razvoju tog modela, da ostatak njegovog rada za GM možemo slobodno zanemariti u ovoj priči.
Zahvaljujući njemu Corvette je dobila jače motore, mehaničko ubrizgavanje goriva, diskove na svim kotačima, da bi 1963. potpuno novi model izrastao u najčistokrvniji sportski automobil kojeg je Amerika ikada iznjedrila.
Iste godine to je trebalo biti dokazano i na utrkama, serijom posebnih Grand Sport modela, zamišljenih kao protuotrov za Cobre. Nažalost, zbog korporativne zabrane utrkivanja, ti automobili nikada nisu dobili potrebnu podršku i razvoj.
Valja se prisjetiti i da je još nekoliko godina ranije napravljen, ali ne i konkretiziran kroz utrke, nevjerojatni prototip Corvette SS. Frustriran problemima s nemogućnošću održavanja trkaćih programa, ali i nekim novim vremenima u kojima su automobili, pa i Corvette, postajali sve slabiji i anemičnijih, otišao je u mirovinu 1975.
Do smrti 1996. bio je najdraži gost na svim značajnijim okupljanjima ljubitelja Corvette u Americi i ostatku svijeta.
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.