MAJKA MOĆNIH DIZELAŠA

Mercedes-Benz 240 D 3.0, prvi serijski automobil s pet cilindara, predstavljen 25. rujna 1974.

| Autor: Dino MILIĆ JAKOVLIĆ i Željko MARUŠIĆ / Autoportal
(Foto: Autoportal)

(Foto: Autoportal)


Mercedes-Benz 240 D 3.0, s masivnim 5-cilindarskim pretkomornim usisnim dizelašem, obujma 3005 ccm i snage 80 KS, do stotke je ubrzavao za 19,9 sekundi, sa 148 km/h bio najbrži serijski dizelski automobil i trošio 10,8 l/100 km…

Mercedes-Benz 240 D 3.0, prvi automobil s 5-cilindarskim motorom, predstavljen je 25. rujna 1974. Riječ je o najzanimljivijoj izvedbi slavne serije W115, popularno zvane ‘Strich Acht’ (njem. /8), predstavljene 1968.Bio je to iznimno izdržljiv automobil – grčki taksist Gregorios Sachinidis je modelom Mercedes-Benz 240 D prešao 4,6 milijuna kilometara, uz dva zamijenjena motora, što je apsolutni rekord.

Mercedes-Benz 240 D 3.0 bio je potreban, jer se tražila veća dizelska snaga od dostupnih 200 D (55 KS), 220 D (60 KS) i 240 D (64 KS), s 4-cilindarskim motorima, klasične dizelske izvedbe, usisne s pretkomorama. Tražila se veća brzina, a tada najbrži Mercedes-Benz 240 D mogao je potegnuti tek 138 km/h. Šestcilindarski motor bio je pretežak i predugačak, pa ne napravljen kompromis.

Dodavanjem jednog cilindra na motor OM616 obujam mu je povećan na 3005 ccm, snaga na 80 KS, pri 4000/min, a najveći okretni moment na 172 Nm pri 2400/min. Nastao je OM617

Uz produžen prijenos to mu je osiguralo tada pristojne performanse – ubrzanje do stotke u 19,9 s i najveću brzinu od 148 km/h. Prosječno je trošio 10,8 litara na 100 km. ‘Njegova kultiviranost, tih rad i ekonomičnost najnovijem će modelu Mercedes-Benz osigurati novi veliki krug korisnika’ – stajalo je u službenom priopćenju. Taj je dizelaš zadržan u sljedećoj seriji W123 iz 1976., s oznakom 300 D, a u rujnu 1979. pojačan je na 88 KS.

Mercedes-Benz 240 D 3.0 s 80 KS bio je uistinu velika tehnološka vijest. Tada najpopularnija auto revija na ovim prostorima, slovenski Avto magazin, posvetio mu je naslovnicu i veliki tekst. Bio je to golem odmak od tradicije, a modeli s ‘nišanom’ na nosu i dizelašem OM617 postali su predmet žudnje naših gastarbajtera. Do kraja desetljeća stigla je i magična riječ ‘turbo’, najavljujući svijet u kojem će dizelaši zavladati tržištem.

 Da je pod prednjom haubom 5-cilindarski dizelski motor, prepoznavalo se po oznaci 3.0 straga i brzinomjeru graviranom na 180, umjesto 160 km/h



Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autorportalu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter







Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no


Web kamere

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum