Grad u ritmu motora

Kako je tisuće bajkera iz zemlje i inozemstva uživalo u bogatom programu koji se proteklih dana održavao na Valelungi


Autor: Liam Obić
(Snimio Liam Obić)

(Snimio Liam Obić)


Motoristički entuzijasti iz cijele Europe okupili su se prošlog tjedna na tradicionalnom Croatia Bike Weeku, održanom u K.u.K. Vallelunga u Puli. Grad je od srijede do nedjelje ponovno živio u ritmu motora, rocka i druženja, pretvarajući Pulu u jednu od motorističkog središta Europe.

Najvažniji trenutak

Tisuće bajkera iz zemlje i inozemstva uživalo je u bogatom programu – od rock koncerata, preko custom i oldtimer showa, do raznolike gastro ponude i nezaobilaznog moto defilea kroz grad, u kojem je sudjelovalo više od tisuću motocikala. Festival, koji već tradicionalno organizira Twin Horn MC, i ove je godine protekao u odličnoj atmosferi te potvrdio status jednog od najvećih i najživopisnijih biker susreta u Europi.

Kao i svake godine, subota je donijela vrhunac događanja. Najviše posjetitelja, najveća buka motora i najviše uzbuđenja obilježili su spektakularni defile kroz Pulu, za mnoge bajkere najvažniji trenutak cijelog susreta. Ovogodišnji defile nosio je i simboličnu poruku – unatoč lošoj prognozi i prijetnji kiše, bajkeri su "raspršili oblake", donoseći vedro raspoloženje i produženi osjećaj ljeta koje se bliži kraju.

(Snimio Igor Zenzerović)(Snimio Igor Zenzerović)

Ono što smo dočekali nakon defilea bila je samo uvertira, koliko će se doista ljudi pridružiti jednoj dugogodišnjoj tradiciji.

- Ove godine posjetilo nas je gotovo trinaest tisuća ljudi, odnosno šest tisuća motora. Iako su nas zapostavili oni koji su trebali doći iz udaljenih dijelova Europe, radi vremenske prognoze u regiji. Međutim, ipak su brojni prisustvovali, motociklisti iz Njemačke, Austrije, Nizozemske, Danske, Italije, Slovačke, Slovenije, Srbije, Bosne i Hercegovine i brojnih drugih europskih zemalja, kazao je organizator Edi Ljubić koji napominje da rekord nije srušen.

Pomno osmišljen program

U samom defileu sudjelovalo je oko tisuću motocikala, kako je to i prošle godine bilo pod vodstvom Bajića na motoru. Nakon ovogodišnjeg izdanja pozitivni su dojmovi, a već se planira sljedeća godina.

(Snimio Igor Zenzerović)(Snimio Igor Zenzerović)

- Već smo rezervirali bendove za iduću godinu, te natjecatelje za Custom show, ali nećemo odavati detalje, zadovoljno nam govori Ljubić.

Croatia Bike Week je manifestacija koja simbolično pozdravlja ljeto, ali prije svega okuplja bajkere iz svih krajeva svijeta kroz bogat i pomno osmišljen program. Upravo zato nikoga ne ostavlja ravnodušnim.

Impozantna brojka sudionika svjedoči o godinama truda uloženog u stvaranje događaja koji je postao prepoznatljiv i nadaleko hvaljen. Pula je tako dobila manifestaciju koja ne samo da promovira moto-kulturu, već ostavlja i snažan dojam na svakog posjetitelja. Upravo zbog toga priča o pulskom bajkerskom vikendu iz godine u godinu raste, šireći svoj glas i privlačeći sve veći broj zaljubljenika u slobodu na dva kotača.

Bajkerska strast i rock svirka

Osim spektakularnog defilea, večeri su svakog dana bile rezervirane za glazbeni program. Ovogodišnji rock ugođaj donijeli su tribute i cover bendovi iz regije, koji su publiku držali na nogama do kasno u noć. Na pozornici su se redali KUD Idioti Tribute bend Lutke na Koncu, Night Express, Whitesnake tribute Snakebite, AC/DC tribute Ballbreakers, Small House Brown, Soulfingers i Acid Salvia. Uz zvuk motora i energične riffove, još jednom je potvrđen najbolji spoj – bajkerska strast i rock svirka.

(Snimio Liam Obić)Ballbreakers (Snimio Liam Obić)

Pretkoncertni spektakl u subotu popraćen je Custom show nagradama, gdje se birao motor iz pet kategorija, street, caffe racer, chopper cruiser, bagger, te freestyler, te posebno motor festivala. Ta je titula pripala Ervinu iz Marčane, sa svojom Hondom CB750, inače dobitnikom caffe racer kategorije.

(Snimio Liam Obić)(Snimio Liam Obić)

(Snimio Liam Obić)(Snimio Liam Obić)

U motor su uloženi sati i sati rada, što se vidi i na konačnom rezultatu, motoru koji nalikuje na jurilice 60-ih godina prošloga stoljeća, ali sa posebnim autorskim detaljima. Osim pobjedničkog, našlo se tu različitih remek djela domaćih i stranih izlagača, no jedan je poseban, Custom Rax motor iz 1917. godine, čije je nastajanje trajalo 10 godina.

(Snimio Liam Obić)Custom Rax iz 1917. (Snimio Liam Obić)

Dva je dana zaredom u predvečernjim satima okupljene zabavljao Dejan Špoljar, poznati domaći kaskader, koji bilježi brojne nastupe, ali i rekorde u vratolomijama na motociklima s dva i četiri kotača, što ga čini posebnim.

- Počeo sam s 24 godine, dosta kasno, sve je krenulo od Tomosa, dok nije došao do XT6, s kojom dan danas natupa. Nakon toga uzeo sam R6 i kvad Blaster, te sa svima nastupam, inače vratolomije izvodim i s automobilima. Od preinaka, stavljena je zaštita za motor, duple kočnice, veliki lančanik, na R6 je postavljen veći ventilator radi boljeg hlađenja, te uvijek se stavlja više ulja u motor, jer nije potrebna zamjena pumpe goriva.

Profesionalno nastupam već 15 godina, peterostruki prvak Hrvatske na natjecanju na Grobniku, Guinnesov rekord za vožnju na stražnjem kotaču s nogama preko volana s odvoženih 138 metara, dok samo na stražnjem kotaču 30km, a na prednjem kotaču 200 metara sa zaletom od 160 km/h. Nastupam s Nikom, inače mojom curom, te u svoj show znamo uključiti i kolegu Dominika. Nastupamo na brojnim moto susretima, street raceu, Crazy Cars Funtana, te sam nastupio na Super talentu prije 7 godina, kaže Dejan.

(Snimio Liam Obić)Dejan Špoljar (Snimio Liam Obić)

Program posvećen bajkerima obogatio je i poseban podsjetnik na šarm prošlog stoljeća – izložbu oldtimera, od legendarnog tristaća do buggyja za plažu i raznih motocikala. Među vlasnicima susreli smo Dubravka iz Rovinja, koji je stigao u upečatljivom crvenom Karmannu Ghiji, automobilu koji je u svoje vrijeme bio omiljen među američkim kućanicama, a o kojem Dubravko slikovito kaže: "nosi naziv Porschea za sirotinju ili za kućanice."

(Snimio Liam Obić)(Snimio Liam Obić)

Posebna kategorija

- Iako ga krase lijepe linije, pa se čak smatrao i sportskim automobilom, Britanci su, ismijavajući njegove slabe performanse, snimili reklamu u kojoj automobil ne može ni platno pomjeriti. Osim toga, riječ je o modelu baziranom na popularnoj bubi, pa je koristio njezin kvalitetan, izdržljiv, ali i slab motor, dodaje Dubravko.

Oldtimeri su posebna kategorija vozila – oni nisu samo hobi, nego i način života. Potrebno je izdržati desetljeća na cesti, a mnogi će se zapitati: zašto ne kupiti noviji automobil? Na to Dubravko spremno odgovara: "Svaka budala ima svoje zadovoljstvo."

Ovogodišnji Croatia Bike Week još je jednom pokazao da Pula nije samo ljetna turistička destinacija, već i snažno europsko središte moto-kulture. Spoj motora, glazbe, adrenalina i druženja stvorio je atmosferu koja se ne zaboravlja, a sudionici su ponijeli uspomene na dane ispunjene slobodom i zajedništvom. Manifestacija je tako još jednom simbolično pozdravila ljeto – uz lijepo vrijeme koje je, na samom završetku, ispratilo bajkere.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama