Naomi James Adams u Rovinju
Lisa Morales Duke kaže da se u Istru može doći tisuću puta i svaki put vidjeti nešto novo ili već poznato vidjeti drugim očima. “Ja putujem i imam 33 godine, a toliko je toga što sam ovdje imala priliku raditi ili vidjeti prvi put u životu“, priznaje Lisa iz Miamija, poznatija po svom Instagram imenu "misslisamorales" koji prati 2,3 milijuna ljudi
Ovogodišnje izdanje Share Istrije, marketinške kampanje TZ-a Istarske županije, privuklo je na Poluotok utjecajne influencere, iz različitih područja, od lifestylea, fitnessa i food blogera do onih koji se bave ljepotom i modom, a dolaze također iz raznih dijelova svijeta te imaju milijunsku publiku na društvenim mrežama. U predzadnjem je, četvrtom tjednu kampanje TZ ugostio skupinu od čak pet influencera; uz vodstvo Dajane Tepšić, Istru su obišli Jennifer Tuffen, Naomi-Jane Adams, Lisa Morales Duke sa suprugom, Umit Yoruk i Bankè.
Krenuli su od Poreča i njegovih znamenitosti, posebno Eufrazijeve bazilike s čijom je poviješću influencerica Jennifer upoznala svoje pratitelje kroz Instagram priče. Jennifer Tuffen je Nizozemka, ljubiteljica putovanja. Osim profila na Instagramu „izkiz“ koji ima gotovo tri milijuna pratitelja, vodi i istoimeni blog gdje objavljuje fotografije „iza kulisa“ te ocjene mjesta i doživljaja koje je prošla.
Pašareta
- Iako nam vrijeme nije išlo u prilog, u Poreču nam je bilo jako lijepo. Ovaj gradić ima divne ulice, ispunjene cvijećem, a posebno me se dojmio pogled s terase kafića na krovove grada, ispričala nam je Lisa Morales Duke iz Miamija, poznatija po svom Instagram imenu "misslisamorales" koji prati 2,3 milijuna ljudi. Lisa je i poznato TV lice i fitness model. Gledatelji španjolske televizije pamte je kao glumicu i voditeljicu TV showa.
Ekipa se drugi dan s mora popela na šarmantno motovunsko brdo, koje ih je potpuno oduševilo, kao i ljepote grožnjanskih ulica. Osim mjesta, ovi svjetski influenceri kao vrhunac svojeg putovanja navode gastronomski doživljaj. U Motovunu su bili fascinirani pašaretom, a s puno pohvala komentiraju ponudu restorana Zigante, vinarije Kozlović te konobe Astarea. „U Ziganteu su nas vrhunski poslužili, a na prvu mi se svidio interijer“, govori Bankè, influencerica s adresom u Londonu, zaljubljenica u modu koja surađuje s brojnim luksuznim brendovima, piše blog i objavljuje na Instagram "astylediary_" gdje ju prati 35,2 tisuće ljudi.
Od raznih jela s tartufima posebno ih je oduševio desert - sladoled s tartufima. Neki do sada nisu probali tartufe, drugi pak nikad nisu jeli bijele tartufe pa je ovo bilo novo iskustvo za sve i jednoglasno su zaključili da je Zigante restoran koji svaki gost u Istri mora posjetiti. Pozitivno ih je iznenadila i gostoljubivost Antonele Kozlović koja ih je, navode, naučila i nekim tehnikama testiranja vina. U konobi Astarea prvi su put probali grappu i sada su, vele, pravi grappoholičari.
- Osjećaj u Astarei bio je predivan! Jednom kada uđeš u tu konobu, kao da postaješ dio njihove obitelji. U Miamiju su restorani većinom komercijalizirani pa tamo ne možete doživjeti ovaj osjećaj. Mnogo turista zalazi samo u luksuzne restorane, ali ono što zaista vrijedi jest probati lokalnu hranu, kaže Morales Duke.
Lov na tartufe u centralnoj Istri svi opisuju kao nezaboravno iskustvo. Uz pomoć dvaju pasa, pronašli su tartufe vrijedne 90 eura, što im je bilo nezamislivo. Sljedeći su dan iskoristili za šetnju Novigradom, kao i upijanje sunca koje je nakratko provirilo. U suncu su uživali u Vitriolu gdje su ih poslužili koktelima s ginom. „Točno su znali kako dočekati influencere. Odmah su nam namjestili sve što nam je potrebno za savršenu fotografiju. Zaista su otišli korak više da bi nam bilo lijepo“, prisjeća se Bankè.
Kišobrani
Lisa nije mogla fotografski zaobići neizostavan detalj u Novigradu - fotogenične kišobrane nad ulicom u starom gradu, spomenuvši da toga ima i u Miamiju. „Drago mi je što i na takav način privlače mlade ljude, one koji se prvenstveno služe društvenim medijima. Takve su fotografije u potpunosti 'insta friendly'“, ističe Lisa. Fotogenična je bila i najluksuznija soba u novom rovinjskom Grand Park Hotelu, gdje su također odradili snimanje prije jednodnevnog izleta u Pulu. U Rovinju su proveli i posljednji dan uz šetnju, ručak u restoranu Blu i večeru u Grand Parku. „Zanimljiva je bila vođena tura pulskim amfiteatrom. Saznali smo mnogo zanimljivih podataka. Nisam, primjerice, znao da je samo 10 posto gladijatora zaista umiralo u areni. Filmovi nas navode na drugačije mišljenje“, komentira Jason, Lisin suprug, kojoj je ovo bio prvi posjet rimskom amfiteatru.
Lisine videe na Instagramu već je pogledalo oko 90.000 ljudi, dok su najviše lajkova skupile fotografije Jennifer i Naomi, više od 25.000. Pratitelji svih influencera u komentarima su hvalili Istru i predivne kadrove, najavljujući i svoj dolazak. „Ljudi su ovdje zaista prijateljski raspoloženi, pogledi sa svih vaših gradova su prekrasni, sve je bolje nego što sam očekivao ili zamišljao“, zaključio je Umik, inače iOS app developer koji sa svojom Instagram publikom od 1,7 milijuna pratitelja voli dijeliti fotografije, ali i iskustva s putovanja.
Naomi-Jane Adams Istra podsjeća na Grčku. „Vrlo bih rado došla opet i pogledala ove gradove drugačijim očima, za malo sunčanijeg vremena“, kaže ova promotorica turističkih kompanija koja živi na relaciji Engleska - Grčka. Njen putopisni blog, kao i Instagram profil "bookonin" proglašeni ušli su među top osam luksuznih travel profila 2017. godine, a bila je i finalistica na Influencer Awards Monaco.
Lisa pak smatra da se u Istru može doći tisuću puta i svaki put vidjeti nešto novo ili već poznato vidjeti drugim očima. “Ja putujem i imam 33 godine, a toliko je toga što sam ovdje imala priliku raditi ili vidjeti prvi put u životu“, priznaje Lisa, a Jennifer dodaje: "Preporučila bih Istru kao destinaciju za parove, ali i za prijatelje jer su gradovi i mjesta romantični. I mi smo se kao grupa prijatelja zaista zabavili i proveli prekrasnih tjedan dana zajedno."
Romantika
Prije ove šarolike ekipe istarski su itinerar „odradile“ dvije pripadnice milenijske i Z generacije, zvijezde društvenih mreža Veronica Bielik i Shirin Al Athrus koje su obilježile novu etapu kampanje Share Istria. Nakon Amerikanca Scotta Eddyja i Mađara Mikhaila Tenazasa, prvih od 16 influencera, blogera i autora na području putovanja koji će tijekom svibnja i lipnja posjetiti Poluotok, ove mlađe influencerice koje na društvenim mrežama prati višemilijunska mlađa populacija iskorak su u približavanju destinacije Istre generacijama do kojih ne dopiru tradicionalne taktike turističke promidžbe. Originalni sadržaji i njihova digitalna prezentacija nalaze put do mlađih naraštaja koji ukuse i stavove formiraju pod utjecajem digitalnih medija.
Atraktivna Poljakinja Bielik prati globalne trendove milenijske generacije Zapada, dok 17-godišnja Indonežanka Shirin Al Athrus putuje u pratnji oca i na odredištima bira halal prehranu. Na društvenim mrežama, uz ostalo, dijeli sadržaje u kojima spaja tradicionalnije islamske običaje u odijevanju s trendovskim odijevanjem generacije Z jugoistočne Azije. Dok Bielik na digitalnim platformama pokriva područja urbanog lifestylea, egzotičnih putovanja na lokacijama poput Ibize i Tenerifa, popularnih festivala poput Coachelle, mlada Indonežanka Al Athrus obrađuje i bitne društvene teme. Proslavila se 2012. godine kada je njezin modni blog “Hijab Style” postao popularan među mladima u Indoneziji. Putem svog Instagrama, koji prati više od milijun ljudi, obraća se adolescentima jugoistočne Azije, pokrivajući teme poput mode i putovanja, ali i zaštite okoliša i prava životinja.
Al Athrus je nakon leta Turkish Airlinesom stigla u umaški hotel Melia Coral te milijunskoj publici predstavila Istru objavom sa stotinjak tisuća lajkova. Nakon ručka u restoranu Toni u Zambratiji spustila se na krajnji jug i posjetila Nacionalni park Brijuni te pulski amfiteatar. U objavi s gotovo 50 tisuća lajkova generaciji Z predstavlja Brijune kao skriveni dragulj Hrvatske. Veći broj Instagram storyja posvetila je Areni, kao i slike koje je podijelila sa svojom bazom, uglavnom vršnjaka iz kulturološki drukčijih, dalekih zemalja. Posjetila je i uljaru Chiavalon te Prodan tartufe, gdje je upoznala običaj lova na tartufe. Iz novigradskog Aminesa zaputila se u Rovinj. U video-objavi s više od 70 tisuća pregleda prenosi dio svakodnevice iz starogradske jezgre, koju opisuje kao najromantičniji kutak Poluotoka. U restoranima Adriatic, Blue i Stari Podrum probala je domaće raviole, pljukance i ribu, potom obišla Grožnjan, Momjan, Umag i Novigrad. Prije odlaska s fanovima je podijelila sliku Rovinja, kako kaže, njoj najdražeg mjesta u Istri.
Veronica Bielik počela je svoju istarsku avanturu ručkom u Toniju u Zambratiji gdje se, kako bilježi na Instagramu, oduševila domaćim maslinovim uljem Olio di Bušća i biskom. Njena fotografija s gradske rive u Novigradu je u rekordnom roku na Instagramu skupila više od 100 tisuća lajkova i skoro tisuću komentara. Sličan prijem imala je i objava iz hotela Rivalmare. Storyjima je pratila posjet Eufrazijevoj bazilici te ručak u restoranu Divino. Veći broj storyja nastao je za posjeta Buzetu, gdje ju se posebno dojmio lov na tartufe u režiji Karlić tartufi, kao i njihova rakija. Ako je suditi po komentarima kojima je popratila marendu od kobasica i sira, istarski doručak primamljiv je i mladim putnicima. Atraktivna fotografija iz pitoresknog Huma dobila je više od 100 tisuća lajkova.
Adrenalin
Bielik je diplomirana pravnica, na listi najjačih modnih ličnosti u Varšavi i među najistaknutijim Instagram influencerima u Poljskoj. Unatoč lošem vremenu, posjetila je Grožnjan, u Puli Arenu, Dom branitelja i Ribarsku kolibu te Poreč koji ju je oduševio magičnim uličicama i prolazima. Rovinj hvali zbog obale i bistrog mora, a u objavi iz Motovuna uspoređuje Istru s talijanskom Toscanom. Nakon posjeta restoranima Lanterna i Puntulina te Valentino Champagne & Coctail baru, isprobala je i popularni Zip line u Pazinu i slika adrenalinskog prelaska preko Jame skupila je više od 80 tisuća lajkova. Roxanich hotel u Motovunu oduševio ju je ponudom vina i atraktivnom lokacijom.