AJOJ!

FOTO/KAD JE CIJELI SVIJET STAO, PRIJATELJICE TANJA ŠUFAJ IZ BUJA I TEA ŠTOKOVAC IZ PETROVIJE POKRENULE VLASTITI BIZNIS ORIGINALNOG NAZIVA Njihov proizvod je unikatan, ručni rad, njeguje tradiciju i ima priču

| Autor: Lara BAGAR


Ajoj, kako je to lijepo. Ajoj, kako je to fora, usklik je koji uobičajeno prati emociju oduševljenja ili pak razočaranja. U ovom slučaju Ajoj je spontana reakcija oduševljenja na brend istoimenog originalnog naziva iza kojeg stoje kustosica Tanja Šufaj iz Buja i fotografkinja i dizajnerica Tea Štokovac iz Petrovije. Dvije prijateljice, jedna vizija i originalan naziv za isto tako originalnu manufakturu - Ajoj proizvodi nesvakidašnje duhovite i originalne jastučnice koje su više od toga - to su priče na jastucima. Ili…poziv na šaputanje, naravno, na jastucima. I dok je nekada davno, a možda i ne toliko, posteljina zajedno s ručnicima i stolnjacima bila dio djevojačkog miraza te zauzimalo posebnu vrijednost i bio svojevrsni znak imetka, danas je proizvod poput jastučnice često zapostavljen, iako trećinu dana provodimo upravo na njima. To je kao neka moderna dota, šalimo se.

- Nekada su naše bake i mame, za vjenčane darove dobivale izvezene jastučnice koje su čuvale godinama i prenosile s koljena na koljeno. Ručni rad se itekako cijenio a vrhunska kvaliteta i dizajn bili su neupitni u svim slojevima društva. U ova nesigurna i zahtjevna vremena imamo itekako potrebu da se vratimo korijenima. Stoga su naše jastučnice unikatne, njeguju tradiciju, ručni rad te sadrže priču. To ih čini drukčijim od jastučnica koje se masovno proizvode i prodaju, njihova posebnost je neodvojivost, jedna jastučnica ne može bez druge i ne postoji jedna bez druge. Kroz vizualni identitet želimo naglasiti i našu povezanost s Istrom i svim njezinim bojama, objašnjavaju ove dvije mlade umjetnice koje je upravo spojila ljubav prema stvaranju. Tanja koja je zaposlena kao kustosica u Pučkom otvorenom učilištu u Bujama vesti je naučila na radionici u njezinoj matičnoj kući. Krenulo je iz znatiželje, ubrzo se to pretvorilo u vještinu koja je sve više postajala hobi koji joj je bio, veli ona, poput meditacije.

- Ključan je bio naš susret 2017. godine kad je jedna organizirala izložbu drugoj. Upravo je tako počelo naše prijateljstvo i suradnja. Nakon zajedničkog rada na raznim projektima i izložbama, odlučile smo pokrenuti i stvoriti vlastiti projekt. Estete, ljubiteljice dizajna i umjetnosti, dijelimo i vrlo sličan smisao za lijepo i oduvijek nas je privlačila tradicija i reinterpretacija iste. Koristeći spoj tradicije pomiješane suvremenim dizajnom, naši proizvodi inspirirani su umjetnošću, glazbom, knjigama, telefonskim razgovorima, slučajnim prolaznicima, izložbama, nekom novom putovanju, prirodom, svakodnevnim predmetima, ljudima i životnim trenucima, pričaju ove dvije kreativke.

Zaključujemo da je Ajoj logičan slijed, a one vele da Ajoj bez pandemije ne bi tako brzo vidio svjetlost dana.

- Kada je cijeli svijet praktički stao, mi smo se pokrenule i iskoristile svaki trenutak slobodnog vremena da obilježimo ovaj period umjetničkim “eksperimentom” i ljubavlju prema stvaranju, pričaju prijateljice. Kriza je prilika, zaključujemo.

- Nova mjesta, ljudi i drugačiji vizuali otvaraju nam nove kanale i poticaj za kreativno stvaranje, pričaju nam Tanja i Tea i kažu da su pozitivno iznenađene reakcijom publike koja ih prati.

- Veselimo se svim pozitivnim komentarima. Naše jastučnice svoje mjesto nalaze kod osoba koje obraćaju pažnju na detalje, osobe koje vole minimalizam, jednostavnost, posebnost, umjetnost. čime se vodite prilikom dizajniranja i osmišljavanja Brend njeguje estetiku minimalizma i jednostavnosti, prijenos poruka u kojima svatko može pronaći sebe. Želimo spojiti tradiciju s modernim stilom, da bi došle do proizvoda koji nosi važnu priču.

Kad je riječ o procesu izrade jastučnice, prvi je korak odabir materijala koji se nabavlja od lokalnih proizvođača, zatim šivanje jastučnica i skiciranje na tekstilu. Tea crta i veze, a jastučnice šiva Teina teta. I njoj je Ajoj izlaz iz krize. Kako je teta i sama vrsna krojačica tijekom korone ostala je bez posla, jastučnice su došle - kao naručene. Kreacija jednima kao rekreacija, a drugima kao meditacija.

Sam proces vezenja zahtijeva preciznost i strpljenje, daleko od masovne proizvodnje. - Cijeli proces vezenja može trajati od 6 do 8 sati, pa i do nekoliko dana. Zadnji korak nam je marketing, odnosno fotografiranje i predstavljanje proizvoda na društvenim mrežama i web stranicama. Volimo i vjerujemo u ono što radimo, zato smo odlučile na neki način riskirati i vidjeti kako će se stvari razvijati dalje. Spremne smo dati sve od sebe, potrudit ćemo se maksimalno da razveselimo kupce našim proizvodima, a i da ispunimo naše kreativne želje i potrebe. U planu nam je dizajn i izrada ukrasnih jastučnica, uvijek ostajući vezane za tradiciju Istre, te na dizajn i izradi cjelokupne posteljine, pričaju prijateljice. Ajoj se nerijetko naručuje kao svadbeni poklon. - Znači, ipak o doti je riječ, opet se šalimo. Jastučnice su već prešle granice Hrvatske pa krase krevete od Ljubljane do Sarajeva.

Ajoj, zaboravili smo odakle naziv brenda, pitamo pred kraj.

- Ime je nastalo prije samog brenda. Prije godinu dana, s čašom dobrog vina u ruci, odlučile smo koristiti termin kojeg često koristimo kad želimo izraziti naše osjećaje. Ajoj, ajooooj ili ajoj! Na našim klijentima je da odaberu ton glasa dok izgovaraju naziv našeg brenda, objašnjavaju i za kraj dodaju da je u web shop, a za sada narudžbe primaju putem e-maila ([email protected]) i društvenih mreža.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter