EPIC GAMES

Jedna od najpopularnijih strategija svih vremena CIVILIZATION VI besplatna za preuzimanje do četvrtka

| Autor: Mladen RADIĆ

Bez obzira na kombinaciju, "Civilization VI" je igra koja nudi sate i sate zabave, ali i natezanja moždanih vijuga, planiranja kako od jednog običnog prapovijesnog sela doći do bogate moderne civilizacije s mrežom funkcionalnih gradova, razvijenom znanošću i kulturom, ali i turizmom i religijom te vojskom koja je spremna odgovoriti na sve provokacije

 

Na stranici epicgames.com do četvrtka može se besplatno preuzeti jedna od najpopularnijih računalnih strategija svih vremena, a to je "Sid Meier's Civilization VI" ili za one koji su se familijarizirali s ovim samo "Civlization VI" ili skraćeno "Civ VI" koja inače košta 60 dolara.

"Gutači" vremena

Ponuda stiže možda malo u krivo vrijeme jer bi bilo bolje da se pojavila za vrijeme karantene kada su mnogi imali višak slobodnog vremena. Poznato je, naime, da su naslovi iz ove franšize "gutači" vremena. Jedna od najvećih laži koje netko može izgovoriti je da kaže da će u ovoj igri odigrati "samo još jedan potez". To je praktički nemoguće jer je izbor kombinacija i strategija u igri toliko velik da igrača tjera da istražuje ili ponekad jednostavno čeka da vidi rezultate svojih poteza.

Nije nam sasvim jasno odnosi li se ponuda samo na prvi dio šeste "Civilizacije" ili su u to uključeni i dodaci "Rise and fall" i "Gathering storm". Tko želi skinuti igru morat će to učiniti putem nekog od korisničkih računa, među kojima je uključen i Facebook. Također, izgleda da je kod ove privremene besplatne ponude štos u tome da se igrači motiviraju i da preuzmu novi dodatak "New Frontier Pass" koji će idućih godinu dana biti pojačan s novim civilizacijama i pripadajućim im vođama kao i nekim novim svjetskim čudima koja će se moći graditi. Za sada su u ponudi Velika Kolumbija i majanska civilizacija Maya, a sve se to plaća.

Neovisno o tome, u bilo kojoj kombinaciji "Civilization VI" igra je koja nudi sate i sate zabave, ali i natezanja moždanih vijuga, planiranja kako od jednog običnog prapovijesnog sela doći do bogate moderne civilizacije s mrežom funkcionalnih gradova, razvijenom znanošću i kulturom, ali i turizmom i religijom te vojskom koja je spremna odgovoriti na sve provokacije. S obzirom na to da svaka civilizacija ima svoje osobine s jednima je lakše doći do vojne pobjede, a s drugima je pametnije upustiti se u utrku za slanje prvih letjelica na Mjesec i Mars, ako se želi što prije doći do pobjede u igri.

Igrivost i novosti

Dok je prva igra ugledala svjetlo dana još 1991., šesti nastavak pojavio se 2016. i, kao i svi prethodni, oduševio kritiku i cjelokupnu gejmersku scenu. Jedan od razloga popularnosti, pored same igrivosti, je i to što je igra u svakom novom izdanju drukčija od prethodne. Četvrti dio, primjerice, još ima očite veze s trećim ali već je peti dio sa svojim dodacima toliko evoluirao da bi onaj tko prijeđe s trećeg na peti dio mogao ostati zbunjen. To se pogotovo odnosi na ovaj šesti dio koji je trenutno u besplatnoj ponudi. Naime, jedna od stvari koja je povezivala prethodne nastavke je ta da bi igrač, nakon što bi u početku izgradio nekoliko gradova i svjetskih čuda, osiguravši pritom svoje granice, ušao u "sigurnu zonu" u kojoj više ne bi bilo nekih većih izazova jer bi ionako bio nadmoćan svim ostalim i imao pobjedu u džepu. Počevši od dodataka za peti nastavak to se počelo mijenjati no prava radikalna promjena uslijedila je upravo sa šestim dijelom.

Ukratko, ovdje više nema one vožnje na autopilotu sigurnosti, nego igra od prvog poteza traži konstantno planiranje. Dok su se prije, primjerice, sveučilište i tvornica i vojarna (i sve ostalo) mogli izgraditi na jednom mjestu u samom gradu, sada za sve postoji određeno mjesto oko samog centra. Stoga ako, primjerice, blizu grada nema pustinje, igrač može zaboraviti na gradnju piramide i slično. Drugim riječima, jedan krivi korak napravljen u vrijeme dok još nije izmišljen kotač, može se, teoretski, obiti o glavu kada civilizacija uđe u informatičku eru. To opet ne znači da igra nije fleksibilna jer jest. Mnogobrojne kombinacije, korištenje resursa, razvijanje znanosti i tehnologije, osvajanje, istraživanje ili trgovina s drugim civilizacijama mogu u jednom trenutku poslužiti kao prevaga u nekom pothvatu. Ponekada kada se čini da je sve izgubljeno, dogodi se neka sitnica koja da prednost i igra krene u neočekivanom smjeru, no isto tako zna se dogoditi i kada se igrač previše uljuljka u sigurnost i povjeruje da je neranjiv.

Osim toga, šesti dio donio je nov način razvoja tehnologije koji, također, ovisi o raznim faktorima pa će tako, primjerice, osnivanje grada na obali ubrzati proučavanje moreplovstva, a uspješno nošenje s barbarskim napadima dat će poticaj vojnim tehnologijama itd. Skoro svi segmenti su poboljšani, čak i inače nemušti, u prethodnim nastavcima skoro totalno idiotski sustav diplomacije i komunikacije s ostalim civilizacijama.

Trud koji se isplati

Sve te novosti i promijenjeni način igranja mogle bi možda malo frustrirati ljubitelje starijih nastavaka koji moraju opet učiti nova pravila, no sav taj trud se itekako isplati. Onima kojima i dalje nedostaju stariji nastavci, pogotovo trojka i petica, mogao bi se dopasti dodatak "Rise and Fall".

"Civlization III" imala je jednu zanimljivu mogućnost, a to je da ukoliko bi igrač puno ulagao u kulturu i gradio kulturne znamenitosti, gradovi druge civilizacije s kojima bi graničio bi se odcijepili i pripojili njemu, bez ispaljenog metka. Te su mogućnosti gurnute u stranu ili jednostavno napuštene u kasnijim nadogradnjama da bi se u upravo u "Rise and Fall" vratile na velika vrata iako dosta izmijenjene.

Tu je i koncept zlatnog doba koji je također vremenom napušten, da bi se sada vratio u kontrapunktu s mračnim dobom, a koje će zadesiti igračevu civilizaciju, ovisno od poteza koje svaki igrač napravi. Ulaganje u znanost i kulturu, istraživanje, trgovanje i osvajanje dovest će do toga da pojedinoj civilizaciji doslovce zasja sunce, što donosi određene prednosti. Jedna od njih je i ta da se gradovi susjedi požele priključiti kulturno naprednijoj civilizaciji, pogotovo ako su u zoni utjecaja. Za razliku od trećeg dijela gdje je bilo dovoljno sagraditi jedan hram i katedralu da protivnički gradovi počnu doslovce "padati u naručje" igračevoj civilizaciji, ovdje se oko toga valja puno više potruditi: Jednako tako kao što se tuđi gradovi mogu privući, tako se igračevi gradovi mogu prikloniti tuđoj civilizaciji ukoliko je susjedni utjecaj prejak. Ipak, trud se itekako isplati.

Istraživanje i kombiniranje

Oni koji vole strategije, a još nisu probali igrati šesti dio "Civilizacije", ovo im je odlična prilika, ako im ne smeta što se moraju prijaviti preko nekog korisničkog računa jer se radi o zbilja odličnoj i zaraznoj igri koja po kvaliteti nimalo ne zaostaje za ranijim naslovima, a poboljšana grafika i glazba te nove civilizacije i vođe kojima je moguće igrati su dodatni plus. Isto važi za one koji se nikada, iz bilo kojeg razloga, nisu okušali u ovoj klasičnoj grand strategiji, jedino što bi im moglo biti malo zamorno dok pohvataju sve konce i apsolviraju sva pravila. No, jednom kada se savladaju neke osnovne mehanike, napredak postaje zabavan. Nemoguće je u ovoj igri sve otkriti i naučiti odjednom, no mogućnosti koje igra nudi stalno tjeraju igrača da dalje istražuje, kombinira, gradi tako da vrijeme jako brzo prođe. Ako se opet bude moralo u izolaciju, ovo je dobro imati pri ruci.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter