NAJNOVIJE



U IZVEDBI ARISTON PROBALLETA IZ SANREMA

FOTO / ČETIRI GODIŠNJA DOBA: Nevjerojatna lakoća pokreta



Bilo je lijepo vidjeti prepuno Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula u petak navečer gdje je upriličena baletna predstava „Četiri godišnja doba“ u izvedbi Ariston Proballeta iz Sanrema, a prema Vivaldijevoj glazbi.

Izvrsni plesači u osebujnoj koreografiji Marcella Algerija uz producenticu Sabrinu Rinaldi, inače čestu gošću pulskog kazališta i plesnog studija Art Dance s kojima je ostvarila značajne suradnje, izveli su dojmljivu, snažnu i sugestivnu plesnu predstavu.

Nevidljiva linija povezuje četiri godišnja doba u potrazi za njihovom dušom i onim zrnom ludila koji sjedinjeni postaju tajnom sreće (završna glazba). Zapravo, ovaj balet, uz predivnu glazbu originalna četiri godišnja doba Vivaldija i onih Richterovih, je u biti introspektivno putovanje kroz život i sve njegove faze, gdje se izmijenjuju sreća, radost, tuga, sazrijevanje, odrastanje, a sve to uz nevjerojatnu lakoću pokreta, sklad tijela, uz sugestivnu glazbu koja se pretvara u simbiozi s plesnim dijalogom u nježnu te istovremenu strastvenu cjelinu koja ujedno otvara pitanja na mnoge životne pojave.

"Četiri godišnja doba" (Le quattro stagioni) je naziv za ciklus od četiri koncerta za violinu i orkestar, djelo talijanskog baroknog skladatelja, violinista i svećenika Antonija Vivaldija. Napisano je 1723. a objavljeno 1725.

U četiri koncerta Vivaldi je pokušao opisati zvukom ljepote svakog godišnjeg doba i stvorio je ugođaj svakog od njih. Na primjer, fortissimo u Ljetu dočarava oluju s grmljavinom, a visoki tonovi violina i staccato u Zimi oštrinu leda i fenomena tipičnih za zimsko vrijeme.

Uz ustaljenu formu od tri stavka (brzi - polagani - brzi), pred očima gledatelja odvija se taj ples, gdje su izvođači pokazali veliku uigranost i uvježbanost tako da je lakoća kojom izvode pokrete gotovo pa nevjerojatna. U tom je djelu prisutan i narativni dio, kada pripovjedač izvan scene govori ponešto o osjećajima, životu i manifestaciji osjećaja, poput didaskalija za plesne zaokružene cjeline. Godišnja doba, poput onih životnih, prolaze, ponekad nam se čini da se niti ne osjeti vremenski odmak, a ovim baletom prikazana je i povezanost godišnjih doba i specifičnost svakog od njih, uvijek vrlo nadahnuto.

"Četiri godišnja doba" otkrivena su tek 1930. godine kada je u Nacionalnoj knjižnici u Torinu pronađeno više od polovice Vivaldijevih danas poznatih djela.

Cjelokupni ansambl ispraćen je ovacijama zadovoljne publike, koja je na taj način nagradila aktere, a treba napomenuti da su u publici bile brojne članice Plesnog studija Art Dance. (Vanesa BEGIĆ, snimio Danilo MEMEDOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter




Više iz rubrike