TZ: NOVI KREATIVNI OBLICI PROMOCIJE

STRATEŠKI PARTNERI: Na promociji Istre radili i BMW, BOSCH I BAYERN

| Autor: Duška PALIBRK

Nakon gotovo šestogodišnjeg iskustva u strateškim partnerstvima mogu potvrditi da se putem tih aktivnosti može dobiti kvalitetnija početna pozicija u marketinškom plasmanu, jer imamo potporu partnera čija je pozicija u poslovnom i reputacijskom smislu na visokom nivou. Naime, strateški partneri Istre su redom tržišni lideri, svaki u svom segmentu poslovanja, pa je logično da se dio kredibiliteta Istre osnažuje reputacijom poznatog brenda koji je u partnerskom odnosu s nama, ističe Denis Ivošević, direktor istarskog TZ-a

Strateško partnerstvo s FC Bayern Münchenom za istarski TZ najvažnija je, ali ne i jedina takva suradnja. Po tome je Istra jedinstvena u široj regiji: od 2014. godine županijska Turistička zajednica stvorila je čitavu mrežu partnera koji u promociji Istre sudjeluju svaki na svoj način. U tom su društvu i BMW, Mastercard, Turkish Airlines, Cube Bike, Bosch i Hering.

- Danas, nakon gotovo šestogodišnjeg iskustva u strateškim partnerstvima mogu potvrditi da se putem tih aktivnosti može dobiti kvalitetnija početna pozicija u marketinškom plasmanu jer imamo potporu partnera čija je pozicija u poslovnom i reputacijskom smislu na visokom nivou. Naime, strateški partneri Istre su redom tržišni lideri, svaki u svom segmentu poslovanja, pa je logično da se dio kredibiliteta Istre osnažuje reputacijom poznatog brenda koji je u partnerskom odnosu s nama. Pomoću naših partnera imamo i kvalitetniju, poznatu selekciju publike kojoj se obraćamo. Dakle, imamo izravan pristup ciljanoj publici, s tim da sve planirane marketinške aktivnosti možemo izvoditi putem kanala komunikacije i distribucije naših partnera, što predstavlja ogromnu prednost u odnosu na postojeće i tradicionalne kanale, ističe Denis Ivošević, direktor istarskog TZ-a.

"Coast drive to Istria"

Prvi takav ugovor potpisan je s BMW-om, prestižnom automobilskom kućom. Dogovorena je marketinška suradnja, i to za područje devet zemalja jugoistočne Europe: Austrije, Slovenije, Hrvatske, Poljske, Češke, Slovačke, Mađarske, Rumunjske i Bugarske. Osam BMW-a iz serije 5, cabrio i električno vozilo i3 bili su na usluzi gostima određenih premium smještajnih objekata u Istri, na raspolaganju i za test-vožnju. S druge strane, Istra je dobila pravo da u svim svojim promotivnim materijalima (u offlineu i onlineu) kao i promotivnim nastupima koristi logo BMW-a i posebno izrađen vizual pod sloganom "Coast drive to Istria".

- Ovom partnerskom suradnjom želimo Istru nametnuti kao kvalitetnu lifestyle i prepoznatljivu destinaciju i uz podršku našeg premium partnera, kvalitetno se pozicionirati kod njihovih kupaca. Osim umrežavanja marketinga te zajedničkih fokusiranih nastupa, očekujemo u narednom periodu sasvim konkretne i mjerljive rezultate, kaže Ivošević.

Potporu pozicioniranju Istre kao lifestyle destinacije daje i suradnja s Mastercardom, koja traje od 2016. godine. Riječ je o poznatom brendu iz financijskog sektora, rasprostranjenom u svim zemljama svijeta, kojeg prati dobra reputacija, puno investira u promociju i izravno je povezan s turizmom. „S Mastercardom smo vrlo brzo postigli kvalitetan sporazum, ponudili smo cijelu paletu promotivnih proizvoda TZ-a Istarske županije, ponudili nekoliko ključnih projekata poput Share Istria, Istria Gourmet festivala te projekt Michelina i na taj način pridobili povjerenje tako značajnog internacionalnog brenda. Kao protuuslugu zatražili smo njihovu financijsku participaciju“, pojašnjava Ivošević.

Strateško partnerstvo s Turkish Airlinesom u ovoj, četvrtoj godini suradnje povezano je isključivo s projektom Share Istria. Najznačajnija je to destinacijska kampanja na digitalnim platformama, a povezivanjem s multinacionalnom kompanijom koja je drugu godinu zaredom najbolja europska aviokompanija, a u svjetskim razmjerima je već pet godina među top četiri, smanjeni su troškovi projekta, uz sve druge dobrobiti od umrežavanja sa svjetski prepoznatljivim brendom u avioindustriji.

- TA dovodi u Istru influencere iz dalekih zemalja, SAD-a, Kanade, Kine, Koreje, Singapura, Hong Konga i Japana. Iako to nisu primarna tržišta Istre, broj gostiju iz ovih zemalja svake godine ima velike poraste u Istri, a još značajnije na nacionalnoj razini. Strateško partnerstvo s TA je izuzetno važno za Istru jer su nam omogućili 15 biznis aviokarata za 15 influencera koji su tako tijekom dolaska i odlaska iz Istre imali vrhunsku uslugu, u skladu s profilom projekta Share Istria, ali i na razini reputacije tih influencera. Procijenjena vrijednost ovih aviokarata je nešto viša od 500 tisuća kuna, kaže Ivošević. Za ovu godinu pregovaraju o širenju suradnje i jačanju marketinških aktivnosti, posebno u e-marketingu i društvenim mrežama.

Partnerstvo s kompanijom Cube Bike traje već četvrtu godinu. Suradnja je počela marketinškom potporom pozicioniranju Istre kao biciklističke destinacije, a nastavljena je u domeni proizvodnje superkvalitetnih bicikala te zajedničkim nastupima na specijaliziranim sajmovima. Istra se, poznato je, želi nametnuti kao kvalitetna bike destinacija, a Cube joj otvara vrata prema svojim kupcima. Zajedno su realizirali tri velika projekta. Prvo, Cube dealers meeting 2016. godine kada su dileri iz cijelog svijeta došli u Istru na predstavljanje novih modela bicikala, zajedno s brojnim novinarima, što je pokrenulo i naredna dva projekta: snimanje u Istri 2017. godine za novi bike katalog, posebno za cestovne, brdske, gradske i e-bicikle, što je već iduće godine objavljeno u svim katalozima i na web stranici Cubea s motivima snimljenima u Istri. Upravo je na prošlogodišnjem Cube dealers meetingu, održanom u Poreču početkom listopada, dogovorena i suradnja s Boschom, također strateškim partnerom u promociji Istre kao održive bike destinacije. Uz potporu Boscha diljem Istre postavljene su e-bike stanice.

- Održiv i odgovoran razvoj je temelj i vrlo atraktivna marketinška poruka koju TZ Istarske županije promovira na svim razinama. Tako smo u našim promotivnim materijalima i putem PR agenata prezentirali mjesta i punionice za e-automobile i e-bicikle, čime želimo privući klijentelu s razvijenom sviješću o važnosti očuvanja okoliša. Ujedno, to su zahtjevniji gosti ne samo u smislu financijske moći, nego i po intelektualnom profilu. E-bike stanice postoje i u svijetu, ali samo na odabranim lokacijama, a istarski model podrazumijeva cjelovit pristup i umrežavanje gotovo svih najznačajnijih destinacija kako na priobalju tako i u središnjoj Istri. Ideja je da se putem e-bike stanica pruži kvalitetna opskrba gotovo na svakih 30-40 kilometara. Do danas su u Istri postavljene 32 e-bike stanice, kaže Ivošević.

Podizanju kvalitete gastronomske ponude u Istri, pak, usmjereno je strateško partnerstvo s tvrtkom Hering, poznatim proizvođačem posuđa od vrhunskog porculana. Zajedno organiziraju Istria Gourmet Festival na kojem predstavnici tvrtke Hering svake godine održe predavanje o novostima u enogastronomiji, a pripreme i 30 vrhunskih poklona za sve predavače-chefove koji nastupe na festivalu.

Partneri Istre, vidljivo je, svjetski su poznate tvrtke iz Njemačke, većinom iz pokrajine Bavarske, što zajedničkim projektima daje dodatnu važnost budući da odatle dolazi polovica gostiju u Istri, svake godine sve više njih. Njemačka je, štoviše, najbrže rastuće tržište za istarski turizam pa je razumljivo da se ovdje i najviše ulaže u marketing. Posebno je to važno sada kada su se Nijemcima ponovno otvorile Turska, Grčka i sjevernoafričke zemlje, naša mediteranska konkurencija koja se pokušava vratiti u igru gotovo dampinškim cijenama.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter