STRATEGIJA RAZVOJA TURIZMA

Medulin više ne želi rast jeftinog smještaja. Namjeravaju biti skuplja i atraktivnija destinacija

| Autor: Marcello ROSANDA
Panorama Medulina

Panorama Medulina


Ovih dana predstavljena je Strategija razvoja turizma Općine Medulin za razdoblje 2021.-2027. godine. O tom su značajnom strateškom dokumentu govorili voditelj projekta prof. dr. Branko Bogunović i direktor tamošnje Turističke zajednice Enco Crnobori.

U uvodnom predstavljanju Strategije prof. Bogunović je kazao da je općina Medulin, koja se rasprostire na 32 četvorna kilometra, relativno mala, ali demografski propulzivna općina, te zauzima jedno od najatraktivnijih područja istarskog poluotoka. Zanimljivo je da u gospodarskoj strukturi turizam ima udio od 25 posto, a indirektno je barem polovina gospodarstva povezana s turizmom.

Na području općine Medulin 41 tisuća kreveta je u komercijalnom smještaju, a zajedno s nekomercijalnim smještajem na ovom je području čak 55 tisuća kreveta, što je 17 kreveta po hektaru, kazao je Bogunović, ustvrdivši da toga nema u drugim jedinicama. Naveo je također da je stručni tim za izradu ovog značajnog dokumenta promatrao turizam u godini koja je prethodila pandemiji kada je već počela lagana stagnacija turizma. No, u pandemiji se pokazalo da je turizam u općini Medulin vrlo stabilan.

Strategija razvoja turizma općine Medulin izrađena je za razdoblje do 2027. godine da bi do kraja pratila postojeću financijsku perspektivu, odnosno partnerski ugovor Hrvatske s EU-om. Kao njena podloga napravljena ja detaljna situacijska i tržišna analiza, radionice s lokalnim poduzetnicima u turizmu te anketa s članovima Turističke zajednice općine Medulin da bi se ispitali stavovi lokalnih dionika vezanih uz dalje pravce i mogućnosti turističkog razvoja.

Temeljem rezultata dobivenih u analitičkom procesu, izrađivači su u suradnji s radnom skupinom zaduženom za izradu Strategije odabrali stratešku razvojnu opciju postepenog repozicioniranja Medulina prema destinaciji više razine kvalitete, koja će uz proizvod sunca i mora razvijati i proizvode kratkih odmora, sporta, aktivnosti i posebnih interesa te tura.

Strategijom su postavljeni i razvojni ciljevi do 2027. godine, a to su podizanje kvalitete barem polovine svih smještajnih kapaciteta na razinu četiri zvjezdice, podizanje ukupnih poduzetničkih prihoda s današnjih 210 na 300 kuna po ostvarenom noćenju, dostizanje ukupne iskorištenosti kreveta u smještaju sa 16,7 posto na 20 posto (puna sezona od 75 dana) do 2027. i 25 posto (puna sezona od 90 dana) do 2035. godine, podizanje estetike prostora i stanja infrastrukturnih sustava u cilju isporuke pozicioniranja "zelene i održive destinacije".

Operativni program turističkog razvoja temelji se na četiri pravca, a to su podizanje kvalitete proizvoda sunca proširenjem i tematizacijom plaža, sustavnim radom na povećanju pomorske mobilnosti i kulture ponašanja na moru, te proširenjem ponude zabave. Nadalje, razvoj drugih turističkih proizvoda pri čemu je od posebne važnosti izgradnja biciklističkih i pješačkih staza, razvoj događanja s ciljem primarnog motiva dolaska gostiju, kreiranje novih točaka od interesa, odnosno provedba projekata daljeg razvoja infrastrukture za sport, aktivnosti i posebne interese.

Bitno je i podizanje estetike prostora, a što uključuje aktivnosti usmjerene na kreiranje osjećaja dolaska u mjesta općine, nastavak procesa njihovog brendiranja, kao i nova pravila u općenitoj estetici prostora općine koja će povlačiti i određene izmjene prostornog plana. Tu su i novi principi turističkog upravljanja koji podrazumijevaju veću koordinaciju aktivnosti s klasterom Južne Istre nego što je to bilo dosad. Potreban je i ozbiljan ulazak u proces upravljanja kvalitetom za što će biti neophodna suradnja s istarskim TZ-om i klasterom Južne Istre te izradom nove marketinške platforme Medulina i Južne Istre.

Strategija je izrađivana paralelno s onom razvoja turizma klastera Južne Istre s kojom je u potpunosti usuglašena po pitanju rješenja i akcijskog plana, kazao je Crnobori.

"Ciljamo na model rasta u kojem dolazi do stagnacije kvantitete, ali podizanja kvalitete smještajnih kapaciteta, te u kojem bi posljedično turistički promet rastao simbolično, ali uz bitno podizanje jedinične potrošnje. Alternativa nam je produžetak postojećeg trenda rasta smještajnih kapaciteta u kojem bismo već vjerojatno u ovom strateškom razdoblju trajno izgubili potencijal repozicioniranja, odnosno zapeli u modelu rasta smještajnih kapaciteta niže kvalitete, smanjenja zauzetosti i potrošnje", zaključio je Bogunović.

"Na Strategiji smo radili gotovo godinu i pol dana zajedno sa sedam eminentnih stručnjaka sa Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Svakako se moram zahvaliti Katedri za turizam i Katedri za računovodstvo našeg Sveučilišta, a posebno se zahvaljujem prof. dr. Branku Bogunoviću kao voditelju tima. Tu su još doc. dr. Iva Slivar, dr. Adriana Galant, prof.dr. Jasmina Gržinić, prof. dr. Mauro Dujmović, prof. dr. Aljoša Vitasović i doc. dr. Tamara Floričić, a pomagali su im i studenti. Tijekom izrade Strategije održano je nekoliko sastanaka radnog tijela za izradu Strategije u čijem su sastavu uz mene radili i Manuela Kraljević, Veljko Ostojić, Boris Žgomba, Darko Lorencin, Goran Buić i Ivan Kirac. Strategija je predstavljena vijećnicima, te ravnatelju Uprave za održivi razvoj i konkurentnost turističke destinacije Slavku Štefičaru, ali i državnoj tajnici za turizam u Ministarstvu turizma Sandri Herman, koja ju je ocijenila kao dobro osmišljenu", zaključio je Crnobori.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter