Licima pokrivenim maskama od spandexa i robotiziranim retro plesnim pokretima iz ranih 60-ih, publiku su posebno razveselili svjetskim hitom "You're So Cool", ali i njihovom ponajboljim pjesmama "Fuck It" i "Valentine". Istina, osim vokala, izvedbe nisu bile sasvim vjerne studijskim snimkama, no prema viđenom to nije smetalo publici, na koju je prilično magnetski djelovao maskirani imidž benda
Dok s Novog Zelanda stižu vijesti o, za jednu kapitalističku zemlju, revolucionarnom državnom proračunu temeljenom ne uobičajeno na BDP-u, već na mentalnom zdravlju građana i sprečavanju obiteljskog nasilja, koji je koncipirala najmlađa šefica jedne države na svijetu, 39-godišnja premijerka Jacinda Ardern, koja je nedavno oduševila svijet svojim vodstvom nakon krvavog masakra u novozelandskom gradu Christchurchu u kojem je napadač u dvije džamije ubio 50 muslimana, dok tu zemlju jedan kolega koji ju je u više navrata prošao naziva 'najljepšom i najdosadnijom zemljom na svijetu', maskirana novozelandska indie senzacija Jonathan Bree, pjevač, skladatelj, producent i multiinstrumentalist u petak je sa svojim bendom u ljubljanskom Kinu Šiška oduševio poklonike njihove kombinacije indie rocka i baroknog ili, još bolje, fetiš popa.
You're So Cool
U jednoipolsatnom nastupu, licima pokrivenim maskama od spandexa i robotiziranim retro plesnim pokretima iz ranih 60-ih, publiku su posebno razveselili svjetskim hitom "You're So Cool", koji ih je katapultirao na svjetsku scenu, ali i njihovim ponajboljim pjesmama "Fuck It" i "Valentine". Istina, osim vokala, izvedbe tehnički nisu bile sasvim vjerne studijskim snimkama, no sudeći prema viđenom to nije smetalo publici, na koju je prilično magnetski djelovao maskirani imidž benda.
Nakon polusatnog nastupa zagrebačkog nostalgičnog elektro-pop polučovjek/polusyntha ManMachinea (članovi ove grupe su Roland XP50 i Goran Uroić), koji je otpjevao sedam-osam pjesama, među kojima i "Elvis Is Jesus Is Elvis", Jonathan Bree koncert je otvorio naslovnom pjesmom s posljednjeg trećeg albuma "Sleepwalking", a završio naslovnom pjesmom s debitantskog solo albuma iz 2013. The Primrose Path".
Kad smo već kod Elvisa, nakon naklona i odaslanih poljubaca, bez bisa, odmah je s razglasa uslijedila vječna Presleyjeva pjesma "Can't Help Falling In Love". Nakon 15-ak minuta, i dalje maskirani, Jonathan i njegova suradnica Rebee sišli su među fanove, potpisivali im bendovske majice (15 eura), novu ploču (20 eura) te se fotografirali s njima.
Enfant terrible
Rođen i djelomično odrastao u Aucklandu na Novom Zelandu, Enfant terrible novozelandske glazbene scene kao dečko je s ocem, duhovnim guruom, živio u Australiji. Nakon što je pobjegao od oca prodavao je drogu turistima da bi preživio i školovao se.
Sa samo 12 godina počeo je svirati bubnjeve i pridružio se bendu The Plaster Sands. S 19 godina pokreće svoj prvi indie bend The Brunettes, objavivši u deset godina četiri studijska albuma i četiri EP-a. The Brunettes su imali poklonike i u Puli. Jonathan je 2013. objavio svoj prvi avangardni solo album "The Primrose Path", dvije godine kasnije drugi "A Little Night Music", a prošle godine hvaljeni "Sleepwalking".
Za sebe Jonathan kaže da je izraziti radoholičar koji jako malo spava, vlasnik je izdavačke kuće Lil’ Chief Records, a ujedno producira i režira spotove za sebe i druge. Producirao je i pjevao s Princess Chelsea u njenom mega hitu "The Cigarette Duet", koji je privukao dosad 45 milijuna pregleda na Youtubeu.
- Ja, zapravo, izvedbu u maski smatram prirodnijom, udobnijom i iskrenijom, kaže Jonathan. Ponekad su koristili maske u The Brunettes i nekim drugim bendovima u kojima je bio. Sviđa mu se učinak koji nosi maska na publiku i live show. Uzori su mu The Beatles, Joy Division, a od novih cijeni Lanu del Rey.
Novozelandsku udaljenost od sjeverne hemisfere tumači kreativno: "Vjerojatno je zdravije biti u sjeni daleko od ostatka svijeta. Ljudi najbolje rade kada ne razmišljaju o svojoj globalnoj tržišnosti".
Na tezu da posljednji album "Sleepwalking" utjelovljuje ciničan pogled na ljubav i ljubavne odnose, kaže: "Mogu razumjeti da se to može shvatiti ciničnim, no to je samo iskrena obavijest o posljedicama".
Od uvrnute i vedre tinejdžerske pjesme "Mars Loves Venus" 1998. s debitantskog EP-a tada twee pop benda The Brunettes, Jonathan je u naknadnoj samostalnoj karijeri objavio tri studijska albuma, no tek je pjesmom "You're So Cool" s prošlogodišnjeg albuma "Sleepwalking", s dosad 11 milijuna pregleda na Youtubeu, a posebno dojmljivim videospotom za tu pjesmu s maskiranim izvođačima i jedinstvenim vizualno-plesnim autorskim pečatom, uspio prodrijeti prema vrhovima glazbene scene.
Dan nakon njihovog ljubljanskog koncerta, preksinoć, Jonathan Bree je u svom premijernom gostovanju u Hrvatskoj nastupio u zagrebačkoj Močvari, sa švedskim indie bendom The Telegram kao predgrupom.