U Buzetu, gradu oktana

FOTO / Memorijal Đani Šverko: Ne blijede sjećanja na trofejnog automobilističkog asa

Moguće i rekordnih, stotinjak sudionika, vlasnika starodobnih vozila, ponajviše "fićeka" svih godišta i boja, iz Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Njemačke, Austrije, Švicarske…, nakon dvogodišnje korona pauze, ponovo se okupilo u Đanijevom rodnom Buzetu

| Autor: Gordana ČALIĆ ŠVERKO
(Snimila Gordana Čalić Šverko)

(Snimila Gordana Čalić Šverko)


Posebno mjesto u kalendaru svih onih kojima su Fićo i njegova sportska inačica - Abarth posebno prirasli srcu, zauzima Memorijal Đani Šverko koji je u spomen na trofejnog automobilističkog asa i zaljubljenika u oldtimere, ove godine održan u svom šestom izdanju. Moguće i rekordnih, stotinjak sudionika, vlasnika starodobnih vozila, ponajviše "fićeka" svih godišta i boja, iz Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Njemačke, Austrije, Švicarske…, nakon dvogodišnje korona pauze, ponovo se okupilo u Đanijevom rodnom Buzetu kojeg krasi titula grada oktana.

- Zahvalna sam istarskoj, riječkoj, zagrebačkoj, inozemnoj fićo sceni, svima koji čuvaju uspomenu na moga oca. Koliko je god je čitav studeni za mene osobno tužan mjesec pun emocija, u znaku je godišnjice njegova rođenja i smrti, toliko sam sretna da na susrete dolazi sve više ljudi, poručila je Đanijeva kćerka Mila Šverko, koja susret organizira uz svesrdnu podršku Grge Dulabića iz Münchena, Hrvoje Ćubelića iz Rijeke i Deana Prodana iz Buzeta, kao i svoje kćerke Tifany. Organizacija susreta uvijek je na leđima nekolicine entuzijasta, stoga se, naglasio je Dulabić, očekuje veća podrška Grada Buzeta s obzirom na trag kojeg je Đani ostavio u povijesti hrvatskog automobilizma.

Bio je veliki sanjar

- Ljudi su ga jako poštovali, pratili ga po utrkama, navijali za njega. U to su vrijeme mnogi pokušavali fićeke "nabrijati" da bi dobili na brzini, da bi iskočili iz mase i bili malo drugačiji. Tako je i Đani Šverko uspio pokazati da taj mali auto može postići puno više nego su mu to omogućavale tvorničke postavke, istaknuo je predsjednik oldtimer kluba "Riječka Fićo scena" Srećko Jurčić.

(Snimila Gordana Čalić Šverko)Među najstarijima, 1955. godište (Snimila Gordana Čalić Šverko)

- Đani je bio skroman, ali je imao viziju, bio je veliki sanjar. Htio je otvoriti oldtimer muzej, već je dogradio prostor uz obiteljsku kuću u Zagrebu, međutim nije mu uspjelo ostvariti dugogodišnji san. Bio je jako širokogrudan, veliki čovjek, veliki brat, apsolvent stomatologije, u isto smo vrijeme studirali, prisjetila se Đanijeva sestra Ljubica, udana Bojanić, teško susprežući emocije.

(Snimila Gordana Čalić Šverko)Mila Šverko u Spomen domu (Snimila Gordana Čalić Šverko)

Memorijalni susret već je tradicionalno započeo u jutarnjim satima okupljanjem kod Narodnog doma gdje su se mogli pogledati oldtimeri parkirani u Ulici II. Istarske brigade. Među najstarijima, fićo iz 1955. godine vjerno restauriran, baš kao što je izgledao u godini svoje proizvodnje. - Moguće je utrošeno šest, sedam tisuća eura da ga se tako uredi, komentirali su prolaznici. Pažnju je, ponajviše zbog natpisa - "Tko ima para vozi se u fići, a tko nema mora pješke ići" -, privlačio i standardni sudionik susreta, crveni fićek zagrebačkih registarskih oznaka čiji je vlasnik član Fićo fan kluba Zagreb.

Među najznačajnijim automobilistima

Nezaobilazno mjesto za fotografiranje i ovom je prigodom bio Šverkov Spomen dom kojeg je njegova kćerka Mila uz pomoć prijatelja otvorila u njegovoj rodnoj kući u Buzetu, a u čijem je središtu, uz brojne eksponate, kompletno restauriran Abarth 1000 TCR automobilističkog velikana. Svi sudionici susreta pohodili su potom posljednje počivalište Ðanija Šverka na mjesnom groblju u Buzetu gdje su položili vijenac i zapalili svijeće. Obišli su tisućljetni kaštel Pietrapelosa, Sovinjak i Vrh te se okupili na druženju u hotelu Fontana u Buzetu.

(Snimila Gordana Čalić Šverko)Stotinjak sudionika susreta okupilo se u Buzetu (Snimila Gordana Čalić Šverko)

Ivan Đani Šverko, pripadnik je prve izvorne "zlatne" generacije buzetskih automobilista, jedan od najznačajnijih hrvatskih automobilista, koji je vozeći automobil Fiat Abarth već na početku sportske karijere postignuo najveći uspjeh osvajanjem Europskog prvenstva 1969. godine. Izborio se za prestižnu titulu europskog prvaka kao prvi hrvatski vozač iz auto moto sporta s takvim međunarodnim uspjehom, a vrhunske rezultate bilježio je i na domaćim automobilističkim utrkama.

(Snimila Gordana Čalić Šverko)(Snimila Gordana Čalić Šverko)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter