ZAGREB

Na IRB-u završna konferencija projekata "Gender4 STEM - Gender aware education and teaching" 

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Završna konferencija projekta "Gender4 STEM - Gender aware education and teaching" održava se u četvrtak ususret obilježavanju Međunarodnog dana djevojaka i žena u znanosti na Institutu Ruđer Bošković (IRB) u Zagrebu.

Konferenciju je otvorio ravnatelj IRB-a David M. Smith, a u prvom dijelu izlagali su australska veleposlanica u Hrvatskoj Elizabeth Marianne Petrovic i Marie Gallais s Luxembourg Institute of Sciens Technology (LIST).

Elizabeth Marianne Petrovic istaknula je na primjeru Australije ulogu znanstvenica u vođenju uspješnih tvrtki te njihovo značenje i doprinos u znanstvenim institutima i istraživačkim projektima.

Luxemburžanka Marie Gallais smatra kako je potrebna njihova viša zastupljenost u STEM područjima. 

Gender4 STEM bori se protiv slabe zastupljenosti djevojčica u STEM obrazovanju (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika) i žena u području STEM znanosti. 

Izlagači smatraju kako su postojani stereotipi jedan od razloga zašto su STEM discipline neprivlačne djevojkama.

Napominju kako učitelji u svojim učionicama nisu dovoljno opremljeni za vođenje nastave u raznolikošću spolova. te dodaju kako i u obrazovnim materijalima često nedostaju ženski likovi, koji bi kao uzori od malih nogu mogli pobuditi zanimanje djevojčica za STEM teme.

Kako bi kod djevojčica pobudio veće zanimanje za STEM discipline projekt Gender 4 STEM usredotočen je na stvaranje platforme za e-učenje pod nazivom Gender4STEM asistent za nastavu, što bi pomoglo učiteljima i nastavnicima u podizanju svijesti kod učenika u dobi od 11 do 18 godina.

Kao dio modela suradnje koji okuplja partnere iz pet europskih zemalja koje sudjeluju, projekt nastoji razviti referentne materijale, alate i sadržaje koji će omogućiti osoblju podučavanje ovih predmeta a visokim potencijalom i osigurati bolju ravnotežu spolova.

U svakoj zemlji partneri će susresti s učiteljima i učenicima kako bi pokušali identificirati postojeće stereotipe te razvili najbolje alate za njihovo uklanjanje.

Planirani sadržaj uključuje vođenje kampanja za podizanje svijesti, planove lekcija, kvizove, video zapise i drugo. Digitalna platforma također sadržava alat za samoprocjenu kako bi učitelji mogli pregledati vlastite rodne obrazovne prakse. Ovisno o profilu svakog učitelja, alat bi tako preporučio sadržaje za učenje kako bi im pomogli da bolje upravljaju raznolikošću spolova u svojim učionicama.

Projekt sufinancira Europska unija u sklopu ERASMUS+ projekta, koji se provodio u četiri europske zemlje - Luxemburgu, Italiji, Nizozemskoj, Rumunjskoj i Hrvatskoj.

Koordinator i nositelj projekta je Institut za znanost i tehnologiju u Luksemburgu (LIST), a uz IRB koji je član ekspertnog tima, partneri na projektu su Fundatia Professional - Rumunjska, VHTO - Nizozemska, Consulio d.o.o. - Hrvatska, SMARTVENICE - Italija, te WIDE (Women in digital empowerment) - Luksemburg.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter