Antonio Brajković

Mladi istarski chef i foodinfluencer: U kuhinji nema stajanja, a na mrežama nema predaha

| Autor: Zvonimir Guzić
(Privatna arhiva)

(Privatna arhiva)


Antonio Brajković, 26-godišnji chef i foodinfluencer ističe se jednostavnim, ali privlačnim receptima koji svakodnevno oduševljavaju tisuće pratitelja. Odrastao je u Štrmcu kraj Labina, gdje je još kao tinejdžer otkrio strast prema kuhinji. U srednjoj je školi teorijske lekcije pretvarao u pravu kulinarsku avanturu, a manjak praktične nastave nadoknađivao je vikendom radom u lokalnom restoranu. Kasnije je karijeru nastavio usavršavajući se uz chefove Pavu Klarića i Tristana Šipraka u restoranu San Canzian gdje i danas radi. Antonija smo posjetili u Kaštelu kraj Buja gdje je smješten u istoj kući s još nekoliko kolega.

- Kuharstvo me zanimalo od najranije mladosti, tako da je upis u kuharsku školu u Labinu bio logičan korak koji me usmjerio prema poslu koji volim. Tijekom školovanja, nastavni program nije nudio puno praktičnog rada, pa sam stalno tražio dodatne prilike kako bih učio i napredovao u kuhinji. Obveznu praksu za sve tri godine srednje škole odradio sam već tijekom prve godine, kaže Antonio o kuharskim počecima.

(Privatna arhiva)(Privatna arhiva)

STRAST I LJUBAV

U to vrijeme znao je preko ljeta odraditi sezonu kao kuhar na jedrilici, a kasnije se posvetio većim hotelskim sustavima. Posebno se sjeća dana kada je nakon nastave redovito odlazio u lokalni hotel Maslinica.

- Često bih, nakon nastave, odlazio u lokalni hotel Maslinica i po nekoliko sati promatrao rad u kuhinji. Nisam bio zaposlen, ali su tamo primijetili moju strast i ljubav prema kulinarstvu i dopuštali mi da budem prisutan. S vremenom su me počeli uključivati u jednostavnije poslove, a to je postupno dovelo i do mog zaposlenja. Vlasnik hotela imao je i objekt Flamonia na vidikovcu u Plominu, pa sam tako znao raditi dio dana u Labinu, a dio u Plominu, prisjeća se svojih početaka Antonio.

U tom razdoblju nakon školovanja imao je velike planove za daljnje kulinarsko usavršavanje. Kroz AZRRI projekt je bio prijavljen na nekoliko radionica s Michelinovim chefovima, a nakon toga planirao je otići u Dansku na stažiranje u restoran koji ga je posebno inspirirao.

(Privatna arhiva)(Privatna arhiva)

- Sve je bilo dogovoreno. Radionice, pa Danska, ali onda je došla korona i sve je propalo. Ništa se nije realiziralo.

Ipak, nije odustao. Umjesto odlaska vani, 2021. godine dolazi u restoran San Canzian, privučen fine dining konceptom i željom za dodatnim znanjem.

-Tu sam također imao sreću što sam naišao na izvrsne chefove od kojih sam dosta naučio, a i sam sam postao kreativniji istražujući nove ideje i napredujući u poslu.

ZIMA ZA PREDAH

Zimski mjeseci za Antonija Brajkovića znače predah od intenzivnog rada u restoranu San Canzian, koji tada zatvara vrata. Upravo taj višak slobodnog vremena postao je prekretnica u njegovoj karijeri uputivši ga prema digitalnom svijetu. Prije otprilike dvije godine doživio je nagli uzlet na društvenim mrežama. Njegovi kratki, jednostavni i duhovito predstavljeni videorecepti poput popularnog »ručak za četvero ispod jednog eura« brzo su privukli pažnju javnosti, ali i otvorili brojne rasprave te izazvali značajan interes medija. U nepune dvije godine broj pratitelja na njegovim profilima narastao je na gotovo 100 tisuća.

(Privatna arhiva)(Privatna arhiva)

- Imao sam tri mjeseca pauze, i naravno, kad imate toliko vremena, počnu vam se po glavi vrtjeti razne ideje. Već sam ranije pokušavao snimati videe za društvene mreže, ali to nije prošlo baš najbolje. Ipak, nekako mi se vratila želja da opet pokušam, ovaj put bez ikakvih očekivanja, prisjeća se.

U početku su to bili skromni pokušaji. Snimio je nekoliko jednostavnih videa dok je učio osnove montaže i snalaženje u tehničkim detaljima koji su mu, kako kaže, bili prilično strani.

- Ti prvi videi nisu bili ništa posebno, nisu privukli neku pažnju, ali meni je bilo zabavno pa sam nastavio snimati čak i na poslu kad bih stigao, prije ili nakon smjene, s jednostavnijim jelima.

Tada si je postavio osobni izazov, snimiti 100 videa i vidjeti kamo će ga to odvesti.

- Bilo je tu dosta uloženog vremena i truda, ali u toj zimskoj pauzi prije dvije godine stvarno sam se posvetio tome i u 60 dana sam uspio objaviti 60 videa.

PRVIH 60 VIDEA

Objavljivao je uglavnom na Instagramu, nesvjestan da se njegovi uradci automatski šire i na Facebooku. Upravo ta neplanirana prisutnost na obje platforme omogućila mu je da dosegne širu publiku. Nakon prvih 60 videa skupilo se oko 20 tisuća pratitelja i tada je sve počelo.

- Počele su pristizati prve poslovne ponude, što me potpuno iznenadilo. Nisam to očekivao, radio sam to iz gušta, iskreno priznaje.

Popularnost je rasla iz dana u dan, a uskoro je uslijedila i njegova prva ozbiljna poslovna suradnja, sklopljen je jednogodišnji ugovor s poznatom tvrtkom Lonci i poklopci.

- Bio sam oduševljen. Kod njih sam već ranije kupovao puno opreme za kuhinju, tako da mi je ta suradnja djelovala gotovo nestvarno. Na kraju smo svi bili zadovoljni i jednogodišnji ugovor je odrađen na obostrano zadovoljstvo, kaže Antonio, kojem su se vrata gastrosvijeta, ali i digitalnog prostora, tada širom otvorila.

(Privatna arhiva)(Privatna arhiva)

Nakon prvih uspjeha na društvenim mrežama i suradnje s brendom Lonci i poklopci, Antonio Brajković postao je prepoznatljivo ime na domaćoj gastrosceni. Uslijedili su novi ugovori s istarskim proizvođačima Tjestenine Klara Marić i Karlić tartufi, te brendom Međimursko pile.

Njegov rad ubrzo je privukao pažnju i velikih domaćih tvrtki, pa je stigao i poziv koji je označio novu prekretnicu u njegovoj karijeri.

- Dobio sam poziv iz Plodina. Željeli su širu suradnju, koja uključuje i izdavanje kuharice. Ta kuharica bi uskoro trebala biti gotova, a sadrži 25 recepata, uz koje sam radio i videosadržaj, objašnjava Antonio.

Radi se o ozbiljnom projektu koji mu je, kako kaže, donio mnogo izazova, ali i osobnog zadovoljstva.

- Bilo je tu dosta neprospavanih noći, puno snimanja i kuhanja, ali smatram da se trud isplatio. Svi ti poslovni razgovori, brojni upiti… sve mi to i dalje zvuči pomalo nevjerojatno, iskreno priznaje.

Ubrzo je, zbog povećanog opsega posla i zanimanja za njegov rad, morao poduzeti i neke formalne korake kako bi sve funkcioniralo.

- Morao sam otvoriti vlastiti obrt da mogu ispostavljati račune, a nedavno sam angažirao i jednu osobu koja mi pomaže s poslovnim dijelom, nešto poput menadžera. Uz posao u kuhinji i snimanje videa, jednostavno više nisam mogao sam odgovarati na sve upite, objašnjava Antonio.

MANJE VREMENA, VIŠE OBAVEZA

Dodaje kako je najveći izazov postalo vrijeme kojeg je sve manje, a obaveza sve više.

- Fizički ne bih mogao odraditi sve što mi se nudi. Interesa ima jako puno, što me veseli, ali i tjera da još pažljivije biram projekte i pazim na kvalitetu onoga što radim.

S porastom popularnosti na društvenim mrežama postao je sve izloženiji javnom mijenju. Premda je po prirodi pozitivan i otvoren za konstruktivne kritike, priznaje da su u početku reakcije bile svakakve.

- Iskreno, u samom početku bio je totalni šou od komentara. Bilo je svega, od dobronamjernih kritika do otvorenog vrijeđanja. Danas je situacija znatno bolja.

Većina reakcija koje dobiva su pozitivne, a zajednica koja ga prati postala je podržavajuća i lojalna. No, uz sve poslovne obaveze, kaže da više ni nema vremena pratiti baš svaki komentar.

- Toliko sam zauzet da više ni ne stignem sve pratiti. Doslovno objavim video i idem dalje. S vremena na vrijeme odgovorim na poneki komentar ili poruku u inboxu i to je - to.

Antonio vjeruje da hrana ima moć povezivati ljude, prenositi emocije i otvarati vrata prema novim kulturama i okusima. Taj pristup jasno se osjeti u svakom njegovom videosadržaju bilo da je riječ o tradicionalnom receptu ili nekoj modernoj reinterpretaciji. Zanimalo nas je kako bira jela koja prikazuje u svojim videima i preferira li određenu kuhinju.

- Najčešće biram sezonska jela. Kuham ono što je u ponudi, što se u tom trenutku može naći svježe na tržnici. Vidim proizvode i onda mi dolaze razne ideje što spremiti, kakve namirnice kombinirati.

Iako mu suradnje sa sponzorima ostavljaju veliku dozu slobode, ipak najviše uživa kada može raditi po vlastitoj inspiraciji.

TIRAMISU I KNEDLE

Posebnu pažnju posvećuje domaćoj, istarskoj kuhinji, u koju želi unijeti nove ideje i osvježiti je suvremenim pristupom.

- Volio bih dodatno obogatiti istarsku kuhinju novim receptima. Imamo toliko kvalitetnih, autohtonih proizvoda, kao što je na primjer naš istarski crveni češnjak. Od njega se, recimo, može napraviti desetak prepoznatljivih istarskih jela. Težim toj nekoj novoj kulturi kuhanja gdje bi se kroz nove varijacije jela prepoznala stara tradicija, rekao je Antonio s jasno izraženom vizijom onoga što želi ostaviti kao svoj gastronomski trag.

Od hrane osobno najviše voli jela s tjesteninom i rižom, ne preferira neko određeno jelo osim kad je desert u pitanju.

- Tiramisu obožavam, mogao bi pojesti cijelu tepsiju, a tu su i knedle sa šljivama koje su mi top.

S obzirom na sve pozitivne promjene koje su mu se dogodile u posljednje dvije godine, od naglog rasta na društvenim mrežama, do uspješnih suradnji s poznatim brendovima, zanimalo nas je gdje se Antonio Brajković vidi za nekoliko godina.

- Iskreno, teško mi je na to odgovoriti. Nisam očekivao ništa od ovoga što mi se događa u posljednje vrijeme. Sve mi je to još uvijek novo i trudim se snaći i odraditi sve najbolje što mogu.

Ipak, neke dugoročnije ideje i ambicije postoje.

- S vremenom bih volio imati nešto svoje, možda neki vlastiti gastroobjekt ili se više posvetiti konzaltingu. Vidjet ćemo kamo će me sve ovo odvesti.

Pitali smo Antonija što bi poručio mlađoj generaciji koja tek kreće njegovim stopama. Što je, po njegovu mišljenju, ključno da bi netko postao uspješan kuhar?

- Kuhanje se mora voljeti. To nije posao koji ćeš odraditi osam sati i onda zaboraviti na njega. Ako želiš postati dobar kuhar, to ti mora biti najbitnija stvar u životu.

Ističe kako je riječ o iznimno zahtjevnoj profesiji koja traži potpunu posvećenost.

- Kuharstvo je težak posao jer zahtijeva cjelodnevnu koncentraciju i predanost. To je, u neku ruku, način života. Nema nikad stajanja s učenjem, znanje dolazi polako i samo ako konstantno radiš i ulažeš i ono malo slobodnog vremena koje imaš.

Glazbene kulise

Dotakli smo se glazbe koja možda nije glavni sadržaj, ali itekako doprinosi uspjehu njegovih videa. Kako bira pjesme koje se nalaze u pozadini njegovih popularnih recepata?

- Iskreno, nemam vremena posebno se baviti tim dijelom. Glazba je najčešće nešto što mi je taj dan »ušlo u uho« ili me na neki način privuklo. Bitno mi je da ima dobar ritam i da se uklopi u onaj šaljivi ton i brzi tempo koji karakterizira moje videe, objašnjava uz osmijeh.

- Ponekad iz fore ubacim i neki narodnjak, pa se ljudi više zakače za pjesmu nego za hranu. Onda u komentarima raspravljaju o glazbi, a recept ostane po strani, rekao je.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama