RECEPT ZA BORBU S KILOGRAMIMA

Pulske trenerice Morena Poglajen Carić i Larisa Drinković Škalić: "Zdravo mršavljenje je proces, i ne može se na siguran način za zdravlje realizirati za dva, tri mjeseca"

U pristupu Body tehnike zdravom gubitku tjelesne masne mase cilj nam je osvijestiti prehrambene navike, naš odnos prema hrani, mijenjati sebe, kaže Morena Poglajen Carić * Žalosno je što se na televiziji ne prikazuju emisije koje u fokusu imaju edukaciju o zdravom načinu življenja i brigu o ljudskom zdravlju kroz jasne i konkretne upute kako pravilno vježbati i hraniti se, kaže Larisa Drinković Škalić

| Autor: Ružica KORACA
Vježbanje

Vježbanje


"Život na vagi", jedna od RTL-ovih uspješnica, spada u red zanimljivijih emisija koje u posljednje vrijeme možemo gledati na televiziji. Ovaj natjecateljski televizijski show, ne samo da ljudi gledaju, nego o njemu svi sve znaju, suosjećaju s kandidatima, i, naravno, o cijeloj priči imaju svoje mišljenje. I dok neki smatraju da je "Život na vagi" poučna i edukativna emisija, drugi tvrde da je nerealna.

"Život na vagi", iz dana u dan kroz borbu kandidata s kilogramima pokazuje kako pretilost jest bolest za koju ima lijeka i to u vidu zdravije prehrane, vježbanja i promjene mentalnog sklopa. A, ono što dijelu gledatelja, ali i stručnjaka smeta, jest brzi način gubljenja kilograma koji u realnom životu i nije baš realan. Svjedoci smo tako da famozni "jo jo" efekt nerijetko pogodi baš i same bivše natjecatelje, ali i sve one koji traže brzi način rješavanja viška kilograma.

Nova znanja kao zdrava navika

O svemu tome za mišljenje smo pitali dvije poznate pulske trenerice: Morenu Poglajen Carić, trenericu Body tehnike i Larisu Drinković Škalić, fitness trenericu.

- Proces zdravog mršavljenja nije nešto što se može na siguran način za zdravlje realizirati unutar dva ili tri mjeseca. U pristupu Body tehnike zdravom gubitku tjelesne masne mase cilj nam je osvijestiti prehrambene navike, naš odnos prema hrani, mijenjati sebe. Ne postoji čaroban štapić za broj kilograma koje trebamo skinuti u neko određeno vrijeme, već osvještavanje i prisutnost na cijelom tom putovanju sada i za život, ističe Morena Poglajen Carić.

Naglašavajući da pretila osoba ima narušeno zdravlje, ona objašnjava da to podrazumijeva hormone koji divljaju, a uz to cirkulacija krvi i još važnije limfe je u zastoju, osoba ne može disati pravilno… Takvo tijelo se budi, živi i spava u određenom "stresu" i muči se. Ako se osoba vježbanjem i iznimno intenzivnim pristupom još dodatno "izmrcvari", sigurno neće biti dobar partner u borbi s kilogramima, a i dodatno će ga to "istresirati" što posljedično opet stvara hormonalni disbalans.

- Zato mi mijenjamo osobu iznutra prema vani, prilagođavamo se životu te osobe i njezinim potrebama, mijenjamo prehranu pozitivnim promjenama, vježbanje prilagođavamo trenutnom stanju i mogućnostima, motiviramo, pratimo i savjetujemo, uvijek samo malo van zone ugode. Tako se proces gradi iz tjedna u tjedan, tijelo se mijenja, odzdravljuje i istinski uživa u vježbanju, centimetri se smanjuju i nove navike i nova znanja postaju zdrava navika, a otpor nestaje, ističe Morena Poglajen Carić.

Larisa Drinković Škalić, fitness trenerica, sličnog je mišljenja i pristupa.

- Doista, moram priznati da nikad nisam ni jednu emisiju "Život na vagi" pogledala u cijelosti. Jednostavno, gledajući je na preskokce, nisam za sebe pronašla smisao emisije pa tako ni motivaciju za gledanje. Možda bi netko povukao paralelu emisije s djelatnošću s kojom se ja bavim, no ja je ne pronalazim. Moji svjetonazori sasvim su drugačiji. Pitanje prekomjerne tjelesne mase složen je problem pa je i za njegovo rješavanje potrebno puno vremena, truda, strpljenja, razumijevanja, jer je u najčešćoj mjeri vraćanje na sam početak problema čest scenarij, kaže Larisa Drinković Škalić.

Sigurnost i zadovoljstvo

Ni ona nije pobornik drastičnih dijeta ni intenzivnih treninga, te ističe da je važnije usvojiti principe pravilne prehrane, zavoljeti tjelesno vježbanje. To je put za usvajanje pozitivnih navika koje će postupno dovesti do rezultata i ono najvažnije, zadovoljnog klijenta.

- Istina, put nije jednostavan, lagan ni kratak. Sama odluka da se krene, za takvog je pojedinca već po sebi velika stvar. Slijedi prvo upoznavanje, inicijalno mjerenje te određivanje realnih ciljeva. Želi li se postići cilj, pridržavanje uputa o osnovnim smjernicama pravilne prehrane, neophodne su, ističe Larisa.

Objašnjava da se s vježbanjem uvijek kreće lagano, postupno povećavajući intenzitet i opterećenje. Odabir vježbi mora biti prilagođen trenutnim mogućnostima klijenta jer sigurnost vježbača mora biti na prvom mjestu, a odmah iza toga i njegovo zadovoljstvo odrađenim treningom. Kontrola napretka provodi se svakih desetak dana a motivacija i podrška trenera od ključne su važnosti.

Njezin studio ostvario je suradnju sa savjetovalištem za prehranu pri županijskom Zavodu za javno zdravstvo uz čiju stručnu pomoć i podršku diplomiranih nutricionista postižu najbolje moguće rezultate u redukciji tjelesne mase kod pojedinaca. Njihova vrata otvorena su za sve koji im se žele obratiti.

- Nažalost, nedostatak kretanja i prekomjerno konzumiranja visokokalorične hrane, mnoge košta nakupljanja viška kilograma koji za sobom nose i mnoge zdravstvene tegobe i to je danas česta pojava kod većeg dijela populacije. Žalosno je što se na televiziji ne prikazuju emisije koje u fokusu imaju edukaciju o zdravom načinu življenja i brigu o ljudskom zdravlju kroz jasne i konkretne upute kako pravilno vježbati i hraniti se, zaključuje Larisa Drinković Škalić.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter


Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no


Web kamere

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum