BUDITE OPREZNI

Ovih nekoliko grešaka koje najčešće radite prije vježbanja, utječu na efikasnost treninga

| Autor: Glas Istre

Provjerite da ne radite sljedeće greške zbog kojih vaš trening neće biti efikasan, a isto riskirate moguće ozljede, piše Novi list.

Postoje oni dani kada vježbanje pada tako lagano - poletni smo, puni energije, sve vježbe izvodimo s tolikom lakoćom… Ali postoje i oni dani kada nam ništa ne ide od ruke, teško se prisiliti na vježbanje, energije je nepostojeća. Tada postoje dva scenarija - ili odustanemo od vježbanja ili ga, eto, odradimo. 

Nitko od nas nije imun na greške, tako se često dogodi da prije samog vježbanja nesvjesno napravimo jednu od ovih pogrešaka zbog kojih trening ne ispadne onako kako smo ga zamišljali. Koje greške ste vi barem jednom učinili?

1. Niste jeli

Imajte na umu da je hrana gorivo za tijelo. Isto što automobil ne bi mogao voziti bez goriva, tako ni naše tijelo ne može bez hrane. Oko 20 do 30 minuta prije treninge stručnjaci savjetuju u organizam unijeti šaku orašastih plodova, neko voće, a izvrstan izvor energije jesu banane. 

2. Jeli ste previše

Ne bismo smjeli vježbati na prazan želudac, ali isto tako ne smijemo jesti previše. Pravi obrok netom prije treninga je najgora stvar koju možete napraviti. Vježbanje na pun želudac može uzrokovati grčeve i mučninu. Stručnjaci savjetuju unos većeg obroka odraditi oko jedan do dva sata prije vježbanja. 

3. Previše tekućine

Naravno da ćete unositi vodu tijekom treninga, no imajte na umu je vaše tijelo tijekom vježbanja zaokupljeno razmjenom natrija, kalcija i kalijuma u mišićima. To znači da nećete isti trenutak kada unesete tekućine hidrirati tijelo. Stoga pripazite da tijekom cijelog dana unosite dovoljno tekućine kako tijelu ona ne bi nedostajala tijekom samog treninga. Naime, prekomjernim unosom tekućine tijekom samog vježbanja isto možete uzrokovati grčeve i mučninu. 

4. Preskočili ste zagrijavanje

Pravilo je jednostavno - tko se ne ugrije prije vježbanja riskira ozljede. Zagrijavanje pomaže mišićima i priprema tijelo na fizičku aktivnost. 

5. Bez statičnog istezanja prije vježbanja

Mnogi smatraju kako je za zagrijavanje idealno istegnuti mišiće, no i u tom slučaju riskirate ozljede. Statično istezanje koje traje oko 10 do 20 sekundi negativno utječe na performans tijekom samog treninga. Istezanje ostavite za kraj treninga, a zagrijavanje prakticirajte uz pomoć vježbi koje su u pokretu.

6. Premalo sna

Ako iza sebe imate neprospavanu noć možda je bolje da trening prebacite na neki drugi dan. Naše tijelo se tijekom noći regenerira i odmara, a manjak sna ima jak utjecaj na mišiće. Često nakon loše noći nismo sposobni fokusirati se na vježbe, nemamo snage u mišićima i općenito se osjećamo umorno. Preskočite trening, neće se ništa dogoditi.


Podijeli: Facebook Twiter








Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no

Web kamere

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum