KRENIZDRAVO.HR

CHIA SJEMENKE - jesu li stvarno superhrana i kako ih najbolje iskoristiti?

Ove sićušne sjemenke grade mišiće, bogate su vlaknima i omega-3 masnim kiselinama, a možete ih koristiti u smoothiejima, salatama ili desertima

| Autor: Krenizdravo.hr
Chia sjemenke (Foto Pixabay)

Chia sjemenke (Foto Pixabay)


Među brojnim novim trendovima zdrave hrane, pojavile su se i chia sjemenke. Njihova nutritivna vrijednost osigurala im je epitet superhrane. Ništa neobično, s obzirom da sadrže 9 esencijalnih aminokiselina, koje su potrebne u izgradnji mišića.

Također, izrazito su bogate omega-3 masnim kiselinama, kalcijem, željezom, magnezijem, manganom, fosforom te cinkom. Gotovo 90% ugljikohidrata koje chia sadrži čine vlakna. Vlaknima za razgradnju nije potreban inzulin te ne podižu šećer u krvi.

Važno je napomenuti da chia sjemenke upijaju tekućinu te mogu povećati svoj obujam i do 10 puta. Postaju gelaste teksture što ih čini idealnima u kuhinji. Žličicu chie dodajte u svoje pahuljice, jogurt ili njome pospite salatu. Jedna žličica sadrži samo 65 kcal, a opskrbljuje s 54% potrebnog dnevnog unosa Omega-3.

Zbog mogućnosti upijanja tekućine, chia je idealna zamjena za osobe netolerantne na jaja, vegane te one koji žele poboljšati svoje zdravlje. 1 žlicu chia sjemenki stavite u blender na nekoliko sekundi. Potom u praškastu smjesu dodajte 3 žlice vode i pomiješajte. Ostavite da stoji 5 minuta ili stavite u blender na nekoliko sekundi. Chia jaje imat će teksturu nalik pravom jajetu što omogućuje da ga koristite u pečenju muffina, kolača, peciva i sl. Ako želite više jaja, samo povećajte količinu chie i vode (omjer 1:3).

Cijeli članak pročitajte na Krenizdravo.hr.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter


Vremenska prognoza

Podaci preuzeti sa: www.yr.no


Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum