SINJ

Lokomotiva Rere vraća se u Sinj

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Lokomotiva sinjske Rere, kako su stanovnici Dalmatinske zagore nazivali uskotračnu željeznicu koja je prometovala od Sinja do Splita, kao izložbeni eksponat bit će postavljena u Sinju.

"U Proračunu grada za 2022. godinu za projekt sinjske Rere osigurano je 100 tisuća kuna, a u svrhu revitalizacije priče o vlaku od grupacije Đuro Đaković zatražili smo i dobili tehničke specifikacije lokomotive serije 13", kazali su za Hinu iz Upravnog odjela grada Sinja za gospodarski razvoj, fondove Europske unije i javnu nabavu.

Zatražili su i procjenu vrijednosti lokomotive te serije kako bi rebalansom proračuna mogli namaknuti sredstva za povratak vlaka. "Posljednja točka procesa je raspisivanje otvorenog postupka javne nabave koja bi bila međunarodna", dodali su iz gradskog Upravnog odjela. Međunarodna jer bi se takva serija lokomotive mogla nalaziti na prostoru bivše Jugoslavije.

Uskotračna željeznica kojom se putovalo od Sinja do Splita urezala se u kolektivno sjećanje stanovnika Dalmatinske zagore. Prvi je puta na tračnicama bila u rujnu 1903. godine, a krajem 1962. godine posljednje putovanje vlaka broj 3834 otpremio je, danas pokojni, nekadašnji prometnik Marko Grbeša.

Nekoliko godina poslije izjavio je da mu je to bio najtužniji dan u životu. "S Rerom i ja sam umro, ja sam nestao s njezinim zadnjim zviždukom. I uvijek mi je to u duši, jer Rera je bila duša Sinja i cijeloga ovoga kraja, kao i Gospa Sinjska", rekao je.

Željeznička pruga od Splita do Sinja bila je duga 45 kilometara, a Rera se kretala brzinom nešto većom od 20 kilometara na sat. Tako je vožnja od Sinja do Splita trajala oko dva sata i 10 minuta, a iz Splita do Sinja, zbog puno većeg uspona, trajala je najmanje dva i pol sata.

Ime je dobila po istoimenom dvoglasnom ili troglasnom pučkom pjevanju iz Cetinske krajine jer su mještani, putujući vlakom, vrijeme kratili pjevanjem.

Rera bi, kako se doznaje, kao vrijedni izložbeni eksponat, trebala biti postavljena neposredno uz zgradu nekadašnje sinjske željezničke postaje, a nedaleko od današnjeg autobusnog kolodvora.


Podijeli: Facebook Twiter