podizanje kvalitete

Ostojić (HUT): Prosjek u turizmu jednostavno više ne prolazi. Kvalitetan smještaj je najotporniji segment turističke ponude

U pravilu je razina cijena povezana s formalnom kategorijom smještajnog objekta, no postoje i određeni izuzeci koji nude usluge odnosno doživljaje koje su gosti voljni platiti i gdje kategorija objekta nije nužno u izravnoj korelaciji s cijenom. U EU-u postoji novi sustav kategorizacije hotela pod nazivom Hotelstars koji, pojednostavljeno rečeno, značajnije valorizira uslugu u odnosu na fizičke karakteristike, odnosno gabarite hotela, i koji ima ambiciju postati unificirani sustav klasifikacije hotela na razini EU-a, kaže direktor HUT-a Veljko Ostojić

| Autor: Milan Pavlović
Trenutno se obnavlja i hotel Panorama u Zagrebu

Trenutno se obnavlja i hotel Panorama u Zagrebu


Nakon dvije duge pandemijske godine hrvatski turizam ovog je proljeća ponovno prodisao punim plućima. U glavna turistička središta već tijekom travnja počeo se vraćati uobičajeni sezonski šušur, oživjela su mjesta za noćne izlaske, zaredali koncerti i ostali nastupi na otvorenom, a u mnogim restoranima počelo se tražiti mjesto više. Povratak "businessu us usual" u hotelskom sektoru nisu čekali prekriženih ruku već su, usprkos velikim problemima u poslovanju s kojima su se morali suočiti tijekom koronakrize, gotovo sve velike domaće turističke kompanije u Hrvatskoj nastavile su ulagati u svoje objekte i kampove i podizati kvalitetu turističke ponude.

Hotel Brioni pulske Arena Hospitality Grupe, Valamarov Dalmacija Places u Makarskoj ili Aminessov hotel Maestral u Novigradu samo su neki od hotela u čiju su obnovu u proteklom periodu uložena značajna sredstva i koji već ove sezone dočekuju goste u novom ruhu. Vodeće turističke kompanije iz Istre uspješno su u tom sektoru "istrijanizirale Hrvatsku", te su, osim upravljanja turističkih kapaciteta na Jadranu od Dubrovnika do Umaga iskorak učinile i u hrvatskoj prijestolnici.

U Zagrebu, naime, Arena Hospitality u samom srcu grada do kraja ove godine priprema otvaranje novog, luksuznog Art'otela Zagreb, dok je rovinjska Maistra nakon akvizicije HUP-a Zagreb krenula u najavljeni proces renovacije hotela iz njihova portfelja. Trenutno su radovi najintenzivniji na hotelu Panorama koji se nalazi nedaleko zagrebačkog Doma sportova.

"Iako u nešto manjem obujmu, investicije u hrvatskom turizmu nastavljene su i u proteklom razdoblju jer je to jednostavno pitanje opstanka na tržištu. Naime, u vrijeme pandemije samo se dodatno povećala potražnja za objektima viših kategorija, neovisno o tome radi li se o hotelima, kampovima ili nekoj drugoj vrsti smještaja. Kvalitetan se smještaj se i prije pandemije već pokazao kao najotporniji segment ponude, a to je samo dodatno naglašeno u protekle dvije godine.

Prosjek u turizmu jednostavno više ne prolazi, radi čega ulaganje u kvalitetu treba biti dugoročno i najznačajnije opredjeljenje hrvatskog turizma", kaže direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić komentirajući taj značajan investicijski val u uređenje i podizanje kvalitete domaćeg hotelskog smještaja.

Dojam je, naravno, da se novim investicijama ljestvica kvalitete ponude naših hotelijera postavlja vrlo visoko, te smo direktora HUT-a pitali radi li se o reakciji na strukturu gostiju koje već imamo ili nastojanje da se ona nastavi mijenjati.

"Riječ je o uzročno-posljedičnoj vezi. Ako nemate kvalitetnih objekata, tada ne možete ni privući goste veće platežne moći koji u takve objekte mogu doći i za njih platiti adekvatnu cijenu. Kao što sam već istaknuo, fokus turizma ne smije biti na kvantiteti, već na kvaliteti. A u kvalitetu je potrebno sustavno ulagati. Osim toga, ključan je čimbenik i upravljanje destinacijom, pri čemu se moraju donositi odluke u skladu s turističkim razvojnim planovima", smatra Ostojić.

Što kroz investicije, što kroz podizanje razine usluge i pristup gostima standardi ponude smještaja u domaćim turističkim kompanijama sve su viši, no ostaje činjenica da našem turizmu još uvijek nedostaje ponuda hotela kategoriziranih s pet zvjezdica, premda mnogi od njih nude i smještaj i uslugu koja je na toj razini.

Nuditi hotel s pet zvjezdica svakako je stvar prestiža za svaku hotelsku kuću te mnoge hotelijere zasigurno frustrira kad im najviša kategorija izmakne zbog nekakve sitnice koja ne udovoljava uvjetima jednog od najstrožih pravilnika o kategorizaciji od svih koji su na snazi na području Europe. No, i to bi se uskoro moglo promijeniti.

"U pravilu je razina cijena povezana s formalnom kategorijom smještajnog objekta, no postoje i određeni izuzeci koji nude usluge odnosno doživljaje koje su gosti voljni platiti i gdje kategorija objekta nije nužno u izravnoj korelaciji s cijenom. U EU-u postoji novi sustav kategorizacije hotela pod nazivom Hotelstars koji, pojednostavljeno rečeno, značajnije valorizira uslugu u odnosu na fizičke karakteristike, odnosno gabarite hotela, i koji ima ambiciju postati unificirani sustav klasifikacije hotela na razini EU-a", kaže Veljko Ostojić.

Novi sustav zasigurno bi omogućio pravedniju valorizaciju kvalitete ponude hrvatskog turističkog smještaja na europskom tržištu premda je uz informacije i iskustva koje se turistima nude kroz digitalne kanale, formalna kategorija nekog smještaja sve manje odlučujući motiv prilikom odabra mjesta na kojem će se provesti odmor.

"Kategorija smještaja doista ne mora biti presudan faktor pri odabiru destinacije. Većinom se tu radi o kombinaciji kompletne usluge odnosno doživljaja koje su gosti voljni platiti, a s obzirom na njihove želje i potrebe", zaključuje Ostojić.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter