Ilustracija (Pixabay)
Za većinu konzumenata, ali i klijenata, upravo je web stranica polazna točka s kojom se upoznaje tvrtka. Bez obzira da li se potražuje usluga, proizvod ili partnerski odnos web stranica sudjeluje u kreiranju općeg dojma o tvrtki i njenog imidža na tržištu. Da je web stranica ogledalo poslovanja svjesna je odavno većina tvrtki pa je ulaganje u moderne vizualne trendove i visoke tehnološke mogućnosti za mnoge važan konkurentski element.
Kod kreiranja povjerenja u digitalnom okruženju i bez fizičke impresije privatnost se u sve većoj mjeri pozicionira u percepciji poslovnih partnera i kupaca. Web stranica je ujedno i prvo mjesto gdje potencijalnim partnerima i kupcima tvrtka pokazuje kako postupa sa njihovim podacima. Upravo zato je važno na web stranicama jasno, točno i potpuno informirati posjetitelje o načinu kako prikupljate i obrađujete osobne podatke.
Premda pisanje takve obavijesti može izgledati konfuzno i komplicirano, ovaj vodič će pokušati dati smjernice kako takva obavijest treba izgledati.
Vodič se odnosi na klasične web stranice i web trgovine bez posebnih obrada.
Na većini web stranica možemo vidjeti politiku privatnosti i politiku kolačića različitih sadržaja. Politika privatnosti je prije svega obavijest o prikupljanju i obradi osobnih podataka putem web stranice. Koje informacije je potrebno pružiti to je već odredila sama Opća uredba u dijelu u kojem određuje koje se sve informacije pružaju kada se osobni podaci prikupljaju od ispitanika.
Međutim, bitno je imati na umu da politika privatnosti web stranice nije i politika privatnosti organizacije.
To znači da se pružaju informacije samo o prikupljanju i obradi osobnih podataka putem te web stranice i ne pružaju se informacije o prikupljanju i obradi osobnih podataka koje organizacije prikuplja drugim kanalima npr. prilikom zapošljavanja.
Naime, onda kada je to moguće obavijest o prikupljanju i obradi osobnih podataka potrebno je pružiti u trenutku prikupljanja osobnih podataka te u skladu s načelom transparentnosti pružaju se informacije samo o obradi onih podataka koji se i prikupljaju. Gomilanje informacija koji se ne odnose na konkretno prikupljanje podataka smatra se „zamaranje“ ispitanika i odvraćanje od bitnih informacija o konkretnom prikupljaju i obradi čime dolazi do otežanog ili pak do nemogućnosti ostvarivanja načela transparentnosti (više: Smjernice o transparentnosti Radne skupine za zaštitu podataka iz čl. 29).
Informacije koje je potrebno pružiti:
Važno je voditi računa da su sve informacije sažete, transparentne, razumljive i lako dostupne uz korištenje jednostavnog i jasnog jezika.
To podrazumijeva:
Onda kada je moguće osigurati, Smjernice o transparentnosti upućuju da su pravila korištenja u vidokrugu korisnika za cijelo vrijeme boravka na stranici, te da su pružena u slojevitom obliku (harmonika).
Kompletan vodič s detaljnim objašnjenjima potražite na LINKU.
Tko je Centar Feralis?
Hrvatski centar za zaštitu podataka Feralis je organizacija koja je aktivna u području zaštite prava i sloboda građana (ispitanika) s obzirom na zaštitu njihovih osobnih podataka te pomaže poslovnim subjektima u organizaciji poslovanja u skladu s Općom uredbom.
Kao predstavnik Hrvatske u Europskoj federaciji službenika za zaštitu podataka (EFDPO) pored ostalih aktivnosti, član je nekoliko odbora za zaštitu osobnih podataka od kojih izdvajamo Artificial Intelligence (AI), zdravstveni sektor i Članak 39. Opće uredbe za sprječavanje restrikcija nacionalnih zakonodavstva u pitanju pravnog savjetovanja službenika za zaštitu podatka u svezi zaštite osobnih podataka.