DANAS OTVORENA HISTRIA

21 IZLAGAČ I 14 NOVIH PROIZVODA Sajam hrane i pića na pulskoj tržnici idealan je spoj poljoprivrede i turizma

| Autor: Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ
(M. VERMEZOVIĆ)

(M. VERMEZOVIĆ)


Sajam je prerastao u manifestaciju koja okuplja proizvođače, članice Komore, ali i zastupa njihove interese. Cilj nam je potaknuti proizvođače da budu kreativni, da ponude nove proizvode i tako ožive ponudu koja će privući i turiste, kaže Jasna Jaklin Majetić iz Županijske komore Pula

Histria, 26. prodajna izložba hrane i pića, koja traje sve do subote, otvorena je danas u organizaciji HGK – Županijske komore Pula u središtu grada, na tržnici, na novoj lokaciji gdje je bilo mjesta samo za najuspješnije. Naime, od 21 izlagača, jedanaest je ponudilo 14 novih proizvoda koji su na tržištu manje od godinu dana. Iz Istarske županije stiglo ih je troje: proizvođač maslinovog ulja Dolija 08, buzetska Delicia i Thiele Galižana, od kojih posljednje dvije imaju nove proizvode. Delicia je ponudila Gingerix, novo čajno pecivo bez šećera s đumbirom, chia sjemenkama i dodatkom himalajske soli, a Thiele Galižana balzam od gaveza te krema za lice od melise i mente. Dok su Puljani i turisti kušali delicije kod fontane, na prvom katu Tržnice predsjednica Komore Jasna Jaklin Majetić dodijelila je priznanja poduzetnicima koji su ove godine plasirali nove proizvode.

Bijela šljiva

- Sajam je prerastao u manifestaciju koja okuplja proizvođače, članice Komore, ali i zastupa njihove interese, počevši od samog sajma, do različitih radionica i edukativnih programa u HGK. Cilj nam je potaknuti proizvođače da budu kreativni, da ponude nove proizvode i tako ožive ponudu koja će privući i turiste, rekla je Jaklin Majetić. Najavila je da će se, radi poticanja inovativnosti, u budućnosti na tržnici okupljati samo izlagači s novim proizvodima.

Zamjenik gradonačelnika Robert Cvek rekao je da se ponosi domaćim poduzetnicima čije su proizvode prepoznali ne samo u zemlji, nego i u svijetu. Županijski pročelnik za poljoprivredu Ezio Pinzan kazao je da Županija potiče poljoprivredu, ali i ekološku proizvodnju. Sajmovi poput ovog idealan su spoj turizma i poljoprivrede, istaknuo je.

OPG Gorana Vukovića iz Bijelog Brda kod Osijeka proizveo je, jedini u Hrvatskoj, Bjelobrdsku šljivovicu od bijele šljive, za što je dobio priznanje pulskog HGK-a. Jedini su u državi zbog toga što za bijelu šljivu ne postoji sadni materijal, pa se većini ne isplati takva proizvodnja.

- Mi sami uzgajamo mlade šljive koje rastu uz velika stabla. Tu nema špricanja voćki, a šljive se kupe s poda, nakon što sazriju i padnu, tu nema branja sa stabla, objašnjava nam Goran Vukotić. Namjerava pribaviti ekološku markicu za svoj proizvod, a pokrenuo je i proceduru za zaštitu bijele šljive kao autohtone sorte. Osim ove specifične rakije, nudi i niz drugih žestokih alkoholnih pića i likera, među kojima izvrsnu višnjevaču i orahovaču.

Protiv prehlade

Među novim proizvodima su i ljuti umaci Borg (BBQ smoked umak) i Carolina (ljuti čili umak) OPG-a Zvonka Ištvana iz Vinkovaca koji su odmah i upotrijebljeni u kulinarskoj radionici na prvom katu Tržnice. Novost su i džem od aronije i višnje OPG-a Mire Cug iz Zagreba, bučin namaz OPG-a Vjekoslava Kopljara iz Osijeka, dodatak prehrani Rozimel osječke tvrtke Enerhon, potom drniška kobasica OPG-a Šime Mijatovića iz Splita, koštice golice prelivene tamnom i bijelom čokoladom te čilijem uljare Šenkovec. Pčelarstvo Veber iz Slavonskog Broda nudi med s đumbirom i limunovim sokom što je, doznajemo, idealno protiv prehlade i gripe.

Štandovi su otvoreni od 8 do 20 sati, izuzev subote, posljednjeg dana sajma, kad se zatvaraju nešto ranije, u 15 sati.

Paralelno sa sajmom, danas je u pulskom HGK-u održano predavanje o brendiranju poljoprivredno – prehrambenih proizvoda. Danas je u 12 sati na rasporedu okrugli stol za kojim će trgovci raspravljati na koji način oživjeti zamrlu trgovinsku djelatnost u centru Pule.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter