(Snimio Duško Marušić Čiči)
Direktor Uljanik Brodogradnje 1856 Samir Hadžić se očito umorio od objašnjavanja problema s kojima se suočavaju u Uljaniku. Tvrtku napuštaju kooperanti, račun je u blokadi od sredine svibnja, a Vlada Andreja Plenkovića je prošlog tjedna tvrtku ponovno spasila od bankrota. Novi Uljanik je u nečemu sličan onom starom - troši novce, a brodove ne isporučuje.
Na molbe da iznese svoje stajalište, Hadžić pomalo umorno i vidljivo nezainteresirano stalno odgađa slanje odgovora. A ranije, kada se situacija komplicirala, mjesecima je upozoravao na stanje u Uljaniku. I nisu ga slušali. Kada smo ga pitali za komentar ili informaciju, poručio bi nam kako se negdje drugdje odlučuje o njihovoj sudbini.
Direktor Uljanik Brodogradnje 1856 je na pitanja novinara odgovorio da i on ima puno pitanja i da su vjerojatno ista kao i ona koja imaju novinari, ali ni on odgovore ne dobiva od nadležnih ministarstava, a volio bi dobiti odgovor na mnoga pitanja. Tada je apelirao na predstavnike države da prodaju većinski paket Brodogradnje 1856 češkom investitoru jer je u Uljaniku situacija alarmantna. Em nitko ne želi poslovati s njima, em im banke ne daju kredite… Sve zato što nemaju riješenu vlasničku strukturu, gdje kao najveći vlasnik figurira društvo u stečaju - Uljanik Brodogradilište.
Nitko ga od predstavnika države u siječnju nije poslušao. Država je odabrala dugotrajan proces javnog prikupljanja ponuda i s dugačkim rokovima dubinskog snimanja poslovanja Brodogradnje 1856. Vrijeme je curilo, Uljanikove zalihe presušile, a država i dalje oteže s rješenjem Uljanika i donosi kratkoročne poteze koji, figurativno rečeno, samo krpaju rupe na brodu koji se ubrzano puni vodom i tone.
Zadnja zakrpa u Uljanikovom poslovanju je prošlotjedna odluke Plenkovićeve Vlade koja je intervenirala produljenjem jamstva i povećanjem iznosa za kredit za gradnju norveškog ribarskog broda (gradnja 535). Izdano je jamstvo za 80 posto vrijednosti kredita, odnosno 5,12 milijuna eura, a ono je sada podebljano s još dva milijuna, a rok otplate HBOR-u produljen do 2. listopada 2023.
Hadžiću, hoće li to odblokirati račun Brodogradnje 1856, osigurati plaće radnicima i vratiti život na pulske navoze?