NEMILE SCENE U PULSKOJ ŠKOLI

Otac dječaka iz OŠ Tone Peruško: "Za sve je kriva škola. Učiteljica vuče poteze koji mog sina potiču na agresivno ponašanje"

| Autor: Helena MOSTARKIĆ GOBBO
OŠ Tone Peruško (snimio Milivoj MIJOŠEK)

OŠ Tone Peruško (snimio Milivoj MIJOŠEK)


Nakon incidenta koji se u pulskoj Osnovnoj školi dogodio prošli četvrtak, a zbog čega ovaj tjedan u školu ne dolazi većina učenika jednog trećeg razreda, umalo je otpao i školski izlet koji je bio zakazan za minuli petak.

Naime, roditelji ostalih učenika tog trećeg razreda, kojeg pohađa problematični dječak, unaprijed su obavijestili učiteljicu da neće pustiti djecu na put ukoliko bude išao i on. Doznajemo, međutim, da otac tog dana nije doveo dijete te su ostali učenici ipak išli na izlet, a na povratku su se pribojavali povratka u školu u ponedjeljak. Tako se jučer na nastavi, osim prozvanog dječaka, pojavilo još samo jedno dijete.

Otac prozvanog dječaka, međutim, ima posve drukčiju priču. On tvrdi da učiteljica nije htjela voditi njegovo dijete na školski izlet te da je njegovo dijete zbog toga cijeli petak provelo u suzama. Tvrdi da je odgovornost za ponašanje njegovog djeteta na školi i razrednoj učiteljici koja, kako navodi, dugo vremena odbija adekvatno surađivati s njim u vezi pristupa njegovom sinu. Prema očevim navodima, učiteljica vuče poteze koji njegovom djetetu aktiviraju "okidače" i potiču ga na agresivno ponašanje.

"Moje dijete više ne zna radi li dobro ili loše. Škola je ta koja je glavni krivac za njegovo ponašanje. On samo treba malo osmijeha i malo pažnje, treba mu reći što je dobro, a što je loše", kaže otac.

Glas Istre u posjedu je medicinske dokumentacije kojom se potvrđuje da je desetogodišnjak dijete koje ima osjetilna oštećenja i treći stupanj težeg invaliditeta iz specifičnih miješanih razvojnih poremećaja, disharmonični razvoj te PTSP. Dijete je odraslo u nepovoljnoj obiteljskoj situaciji i jedno je vrijeme provelo u S.O.S. dječjem selu Lekenik, u prošlosti je zlostavljano i već godinama uključeno u logopedske
terapije i tretman psihologa.

"Već duže vrijeme sin ima poteškoća u školi. Često je na meti druge djece, učitelja i samog ravnatelja te drugih osoba koje nisu vezane za školu. Nalaze vještaka, psihijatara, psihologa i sociologa škola ne prihvaća, kao ni invalidnost", tvrdi otac.

Dodaje da je od studenog 2021. dijete često zna nasrnuti na drugu djecu te da ga je učitelj iz produženog boravka digao u zrak i bacio na pod.

"U četvrtak mu se agresivnost pojavila u velikoj mjeri, bio je grublji, udarao je po ormaru, a učiteljica je, piše u e-dnevniku, zvala ravnatelja da ga smiri. On je došao, digao ga, izbacio iz razreda, pri čemu mu je stvorio modrice na leđima", tvrdi otac.

"Zadnji događaj rezultirao je verbalnim i fizičkim obračunom s razrednom učiteljicom. U više navrata obavještavao sam Ministarstvo te po njihovom savjetu obavijestio i Agenciju za prosvjetu. Školu ne zanima dokumentacija ni mišljenje struke da su oni ti koji su obavezni stvoriti adekvatne uvjete za moje dijete te su morali odraditi, što je zakonom predviđeno, socijalnu prilagodbu jer imaju dokumentaciju u cijelosti. Ravnatelj tvrdi da je ta sva dokumentacija samo za arhivu", navodi otac.

Kaže da osobe u institucijama izvan škole ostanu iznenađene kad upoznaju njegovog sina.

"Topao, inteligentan, nije za psihijatriju, nije za tablete i svi tvrde - problem je u školi", navodi otac.

Također, otac ističe da je u ožujku ove godine učiteljicu obavijestio da dijete ima problema sa sluhom te da je potrebno da bude što bliže njoj.

"Ista je prvom prilikom učinila kontra te ga premjestila dalje, što je rezultiralo agresijom i odbijanjem rada mog sina na nastavi. Tim činom protestirao je protiv učiteljice. Morao sam ga na deset dana maknuti iz škole. Uz obećanje ravnatelja da će se poštivati kurikularne smjernice za djecu s invalidnošću, početkom travnja sam ga vratio u školu. Po povratku je bilo očito da nije bio spreman i proživljava pakao", tvrdi otac, navodeći da učiteljica dijete često vrijeđa te da ga djeca u školi provociraju.

"Moj sin se bori da bude sastavni dio razreda, ali razredna učiteljica nametnula mu je da ga se druga djeca boje te da se on boji druge djece i svih u školi", navodi otac, koji ističe da kao roditelj ima strah dijete slati u školu, jer škola ne želi saslušati ni njega ni njegovo dijete, a samo to traži i od institucija.

Reakcije ravnatelja i gradonačelnika Zoričića možete čitati na ovom linku.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter