Rock galerija, snimio Diego Bosusco Ptica
U Rock galeriji predstavljena je u petak navečer knjiga "Hrvatski punk i novi val 1976-1987" autora Vinka Barića s kojim je popričao Nenad Marjanović - Dr. Fric. Njega je na početku zanimalo kako je to bilo odvojiti hrvatsku scenu iz scena bivše države. Kako sam autor kaže, bivša je država imala jednu od najjačih punk i novovalnih scena u Europi, a u Hrvatska je na tom nekadašnjem prostoru imala najviše bendova.
Bila je to prilika da se popriča o sceni nekada, ali i o sceni danas. Autor je očito bio prilično temeljit u svojem istraživanju pa je na 400-tinjak stranica spomenuo i neke, kako je ih je na predstavljanju nazvao, "sobne bendove" koji su bili prilično kratkog daha. Ipak, onim najvećima i najznačajnijima posvetio je najviše prostora, a dotakao se dakako i pulske scene. Kako kaže, kriteriji nisu bili samo prodani albumi, nego i njihov značaj na sceni pa je tu apostrofirao bendove poput Sexe i Trobecovih krušnih peći, no naravno da je dužnu pažnju posvetio i Azri, Filmu, KUD Idijotima...
Barić je rođen u Solinu, u Splitu je diplomirao slikarstvo, a pored slikanja bavi se i ilustracijom, stripom i pjeva u electro-punk bendu Naporno Suicid. Imao je više samostalnih i skupnih izložbi slika i stripova i izveo je nekoliko performansa te objavio pet strip albuma. Pored toga uređuje i izdaje solinski strip fanzin Majdanska Garaža.
Tri najznačajnija benda s početaka domaće punkerske i novovalne scene za Barića se mogu sažeti u kraticu PPP, odnosno Paraf, Pankrti i Prljavo kazalište koje je počelo kao punk i new wave bend prije no što je zaplovio u mainstream. Iako je netko iz publike podsjetio da su Pankrti slovenski bend, Barić je odgovorio da su jako utjecali na hrvatski punk.
Prvo izdanje njegove obimne knjige koja je preksinoć predstavljena u Rock galeriji objavljeno je 2011. i rasprodano, da bi potom na red došlo i drugo, prošireno izdanje s pričama o još sedamdesetak bendova tako da ih se sada u knjizi spominje više od 200, uz više od 800 fotografija. Zanimljivo je kod Barića da je rođen "tek" 1980., dakle kada je scena o kojoj piše bila u punom zamahu, njegovi vršnjaci su potom odrastali uz Rage Against The Machine, a još je zanimljivije da se Barić odlučio napisati ovakvu knjigu o hrvatskom punku kada je vidio da postoji enciklopedija turskog punka. Kako kaže, granicu svoga istraživanja je povukao na 1987. godini kada se iz punka i novog vala razvijaju novi pravci, a kao zadnje novovalne albume ističe kompilaciju "Rijeka – Paris – Texas", zatim "Tko mari za čari" Cacadou Look i prvi album grupe Grč.
Kako kaže Barić, novi val nije bio samo glazba, nego i strip, pa i filmsko stvaralaštvo, odnosno kako je rekao "kreativna eksplozija mladih ljudi koji su stvarali na više polja".