Pulska publika voli opere. Svjedoči tome i brojna publika koja je ispunila Arenu da bi pogledala slavnu operu Giuseppea Verdija, "Nabucco", koja je u srijedu navečer ispraćena ovacijama. Tradicija opere u Areni dugotrajna je, i tijekom zlatnih sezona bilo je tu mnoštvo naslova iz raznih krajeva, potom je tu bio niz godina kada opernih (a i baletnih naslova) baš i nije bilo, pa se nekoliko godina unazad ponovno opera "vratila" u Vespazijanov amfiteatar. Lani je to bila izvrsna "Madama Butterfly", a danas je to "Nabucco", opera koja je i dalje po mnogočemu aktualna.
Operu je izveo Slovensko narodno gledališče Opera i balet iz Ljubljane. Ovim ansamblom ravna iskusni dirigent Marko Hribernik koji je surađivao sa svim slovenskim orkestrima i objema nacionalnim opernim kućama. Dirigira i u zemlji i inozemstvu na raznim glazbenim festivalima. Docent je na Akademiji za glazbu u Ljubljani i dirigent Opere i Baleta Slovenskog narodnog gledališča u Ljubljani, a odnedavno je i njihov umjetnički voditelj.
"Nabucco" je jedna od najpoznatijih opera na svijetu, često na repertoarima pozornica diljem Europe, ali i svijeta, za koju se traži karta više. Opera se temelji na biblijskoj priči iz Knjige proroka Daniela i prikazuje sukob asirskog kralja Nabukodonozora (Nabucco) s Izraelcima. U središtu zbivanja je ljubavni trokut između njegovih kćeri – blage Fenene i strastvene Abigaille – koje se bore za ljubav Izraelca Ismaela, što dodatno pojačava dramsku napetost.
Dakako, u operi se, kao što je to karakteristično za taj žanr, nižu razne epizode ljubavi, izdaje, povijesnih događanja, zapleta, borbe pozitivnih i negativnih junaka u dojmljivo oblikovanim kostimima Berna Leistnera i Lea Kulaša, a režiser i scenograf je Detlef Seelter. Scenografija u Areni je posebna stvar, jer je i sama Arena dio povijesti, kulture, i za tu snažnu dramsku komponentu opere - dio je scene u scene. Ranijih godina opere upriličene u Areni, zbog tehničkih mogućnosti, nisu imale uvijek bogatu scenografiju, no ovoga je puta to bilo drukčije, te su se komponente kostimografije i scenografije stopile sa samom Arenom.
I vrsnim glazbenicima. U ulozi Nabucca bio je Marko Kobal (bariton). Zanimljiva je i njegova životna priča. Marko Kobal po struci je drvodjelac, a glazbom se ozbiljno počeo baviti pjevajući u crkvenom zboru. Školovao se zatim u Ljubljani u Srednjoj glazbenoj i baletnoj školi. Potom, 1989. godine postaje član zbora Slovenskog narodnog gledališča (SNG) Opera Ljubljana, a od 2006. nosi titulu opernog prvaka te iza sebe ima više od 50 opernih uloga, osobito u djelima Verdija.
Ismael je pak Ivan Defabiani (gostujući umjetnik), poznati talijanski lirski tenor. Diplomirao je 2015. na prestižnom Conservatorio "Giuseppe Verdi" u Milanu. U Hrvatskoj je nastupao u sklopu Splitskog ljeta 2023. u Opera Gali u Galeriji Meštrović, dok je iste godine u HNK-u Ivana pl. Zajca u Rijeci izvodio Turiddua u operi "Cavalleria rusticana" te zahtjevnu ulogu Cavaradossija u operi "Tosca".
Maida Hundeling je Abigaille, kao gostujuća umjetnica. To je njemačka sopranistica slovensko-tuniškog porijekla. Mediji hvale njezin glas kao "divlji i dramatičan sopran sa zvonkim vrhovima" te ističu sposobnost izražavanja u "svim registrima". Osvojila je pozornice od Europe do Azije i Amerike, a u Rijeci je postala počasnom članicom Opere HNK Ivana pl. Zajca, pridonijevši ostvarenjima poput Tristana i Izolde i u operi "Tosca".
Fenena je Elena Dobravec (mezzosopranistica), poznata po intenzivnoj scenskoj prisutnosti i raznolikom repertoaru. Kao stalna solistica SNG Opere i baleta Ljubljana, ostvarila je brojne zapažene uloge u operama velikih skladatelja: Verdi, Mozart, Puccini, Bizet... Diplomirala je 2011. godine na Akademiji za glazbu u Ljubljani.
Zaccaria je Peter Martinčić, Veliki Duhoven Zoran Potočan, Abdallo Matej Vovk, a u ulozi Anne je Polona Kante - sve vrsni umjetnici, i, kao što to priliči operama, do izražaja dolazi spoj glasova, glazbenog izvođenja, kolektivna komponenta muziciranja. Spomenimo i pulsku komponentu.
- Ponosna sam, da ću sa našim orkestrom i zborom Ljubljanske opere ponovno izvoditi ovu povijesnu ali uvijek svježu i rado slušanu Verdijevu operu, kazala je violinistica Natalija Čabrunić, rodom Puljanka, gdje je završila osnovnu i srednju školu, već godinama članica orkestra ove opere, koja je lani prvi put s Operom nastupila u Areni u "Madami Butterfly". Kroz godine nastupila je puno puta u Puli, u raznim kombinacijama, ali s ovim orkestrom i operom, zadnja dva ljeta, upravo u Areni. Koncert-majstor je Igor Grasselli, a tu je i zamjenica koncert-majstora i violinistica Rahela Grasselli. Oni nisu odrasli i živjeli u Puli, ali Rahelina majka već godinama tu živi, tako da su, i oni uzročno-posljedično pulska "svojta".
Ovu operu skladao je Giuseppe Verdi prema libretu Temistoclea Solera i prvi je put izvedena pod naslovom "Nabucodonosor" u milanskoj Scali 1842. godine. U Zagrebu je prvi put izvedena 1878. godine. Recimo i da je na talijanskoj premijeri ulogu Abigaille tumačila Clelia Maria Giuseppina Strepponi, koja je potom postala Verdijeva supruga.
Verdijeva su djela i dan-danas puno izvođena diljem svijeta, a njegovo rodno mjesto, Roncole pored Parme, posjećuju turisti iz cijeloga svijeta.