PIŠE IVOR BALEN

Je li Prhat doista lagao, ili je smijenjen iz političkih razloga?

Damir Prhat / Ivor Balen

Damir Prhat / Ivor Balen


Odletio je pročelnik Damir Prhat a da još uvijek nije jasno što se točno dogodilo s natječajem za prodaju zemljišta na Sisplacu. I je li se uopće dogodilo nešto nedopušteno. Gradonačelnik Filip Zoričić srezao je problem u korijenu, no nije sigurno da je bilo razloga za to, odnosno da razlozi nisu prije svega politički. Prhat je, možda, smijenjen kao žrtveno janje ne bi li Zoričić iz cijele ove priče izašao čist, bez obzira što se gradonačelnik možda nije imao od čega ni prati. Ali u politici najčešće nije bitno što je istina, već što ljudi misle da je istina. A ljudi misle da je Prhat, u suradnji tko zna s kim, želio pogodovati kod prodaje zemljišta, pa je određena početna cijena koja je znatno manja od realne cijene za tu lokaciju. I zato je Prhat morao otići, pa bio kriv ili nedužan.

Problem za Prhata počeo je kada je na sjednici Vijeća rekao da takozvano "županijsko procjembeno povjerenstvo" nije imalo primjedbe na prodaju spornog zemljišta, ali je ispalo da je imalo. To je iskoristio vijećnik IDS-a Marin Lerotić koji je odmah ustvrdio da je Prhat lagao. Zoričić je pak potvrdio da Prhat "nije govorio istinu", ali samo kada je u pitanju procedura, ali ne i cijena. Naime, ispada da Povjerenstvo nije imalo primjedbe na cijenu, pa u tom dijelu Prhat nije ni lagao, ali je imalo primjedbu na proceduru, pa je u tom dijelu, kao, lagao. Ali u cijeloj priči neusporedivo je važnija cijena nego procedura i zato ispada da je Prhat stradao zbog gluposti.

No da bismo mogli donijeti taj zaključak i skinuti odgovornost s Prhata, prvo treba vidjeti što je to točno, po pitanju cijene, napisalo takozvano "županijsko povjerenstvo". A to je jako težak zadatak jer se udara u zid zvani hrvatska birokracija, gdje apsolutno ništa nije jednostavno, nego je apsolutno sve do krajnjih granica komplicirano.

Za početak, "županijsko procjembeno povjerenstvo" zapravo uopće nije županijsko, već zajedničko Povjerenstvo Županije, Grada Pule i Grada Pazina, u kojem se predstavnici ovih jedinica lokalne samouprave međusobno izmjenjuju. Tako su naime oni sami pojasnili na pitanje Glasa Istre.

Ali, recimo da je ta zbrka manje važna, jer pravu zbrku Povjerenstvo je napravilo odgovorom na vrlo jednostavno pitanje: je li imalo primjedbu na cijenu zemljišta na Sisplacu, ili nije imalo primjedbu na cijenu zemljišta na Sisplacu. Ovako su oni odgovorili:

"Povjerenstvo se u svom Mišljenju nije očitovalo o cijeni - tržišnoj vrijednosti nekretnine iz elaborata izrađenog od strane stalnog sudskog vještaka za graditeljstvo i procjenu nekretnina Ivana Davidovića - iz razloga što je ista dobivena korištenjem podataka starijih od 4 godine". Pa ako ovo nije kontradikcija, što jest kontradikcija? Zdravom logikom može se zaključiti jedino suprotno - da se Povjerenstvo očitovalo o cijeni na način da su zaključili da je ona pogrešno određena. Svi naime znamo da je u četiri godine cijena kvadrata u Puli enormno rasla.

Dakle, sada bi trebalo zaključiti da je Prhat ipak zasluženo dobio pedalu jer je znao (ili morao znati) da je cijena utemeljena na starim podacima. Ali, još nije kraj. Možda prije toga da vidimo još samo što je to točno u svojoj procjeni napisao Ivan Davidović.  

Glas Istre je u posjedu i tog dokumenta i iz njega se vidi da je Davidović za određivanje cijene koristio tri ranije prodaje, jednu iz 2018. i dvije iz 2020. godine (jer nije imao drugih na raspolaganju), i da je podatke iz tih transakcija množio s koeficijentima godišnjeg rasta cijena Državnog zavoda za statistiku. Riječ je o postupku zvanom "međuvremensko usklađivanje".

E sada, na ovom mjestu moram napisati da je sve ovo skupa prilično stručno područje i da sam možda donio neki pogrešan zaključak, ali se čini da je Davidović svoj posao obavio korektno. Posljedično, to znači da je svoj posao korektno obavio i Prhat. Posljedično, to znači da je Zoričić u pravu kada kaže da je cijena bila propisno određena. Posljedično, to znači da nije bilo razloga za smjenu Damira Prhata.

Osim, naravno, političkog razloga...

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom