Šarenilo i nelogičnost cijena

UMAŽANI OTKRILI UNOSAN BIZNIS NAPLATE PARKIRANJA Evo koliko naplaćuju na livadama

  Do prošle godine posao naplate obavljao je djelatnik iz gradske tvrtke Komunela do 15 sati, a dnevna je karta iznosila 50 kuna pa su turisti, kupači, nesmetano koristili parkiralište. No, pred nešto više od dva tjedna montirali su naplatni aparat i sada smo tu gdje jesmo. Mnogi su turisti zgranuti visinom cijene parkiranja. Mi pak za naše goste hotela plaćamo društvu 'Komuneli' po gostu 20 kuna za svaki dan korištenja parkinga, objašnjava suvlasnik obližnjeg hotela "Villa Rosetta" Marko Martinčić

| Autor: Sanja BOSNIĆ
UMAG - cijena parkiranja S. Bosnic - crvena uvala

UMAG - cijena parkiranja S. Bosnic - crvena uvala


Kakvog li apsurda - na udaljenosti od nekih 200-tinjak metara u naselju Zambratija cijene parkiranja vozila kreću se od 0 do čak 100 kuna za dnevnu kartu?! I to na neuređenim, "divljim", privatnim i gradskim parkiralištima bez plavog crtovlja ili oznaka parkirnih mjesta za osobe s invaliditetom, kao i bez javne rasvjete. Šetnja Crvenom uvalom u Zambratiji gdje su locirane neke od ljepših, prirodnih plaža umaške rivijere, otkrila nam je šarenilo cijena parkirališta i svu nelogičnost utvrđivanja visine cijena za dnevne ili poludnevne karte.

Plaćanje samo kovanicama!

Tako je na prvom, najmanjem parkirnom punktu iznad plaže, uz caffe' bar "Destino", parkiranje - gratis. Na drugom, udaljenom tek oko 20 metara, a riječ je o privatnoj parceli, odnosno komadu polja, dnevna karta iznosi 35 kuna, a nakon 16 sati (poludnevna) košta 25 kuna. Parking je otvoren od 8 do 23 sata.

Preko puta je također privatno zemljište, s beach barom "Happy sunshine" gdje cjelodnevno korištenje parkinga na livadi iznosi 25 kuna.

Nešto podalje je gradsko zemljište, odnosno ledina, a istaknuta cijena parkinga otkriva da dnevna karta na ovom komadu zemlje košta 40 kuna, dok parkiranje nakon 16 sati iznosi 25 kuna. Omogućeno je parkiranje od 9 do 18 sati.

I na kraju rta Crvene uvale, nalazi se četvrto parkiralište, gradska šoderica definirana kao treća parkirna zona, na kojoj je pred dva tjedna iz gradskog poduzeća Komunela postavljen naplatni uređaj gdje piše da dnevna karta iznosi 100 kuna, odnosno poludnevna 50 kuna i to od 14 sati nadalje. Parkiranje se može koristiti od 7 do 24 sata, nema označenih parkirnih crta, mjesta za parkiranje osoba s invaliditetom, javne rasvjete, a i kontejneri za odlaganje otpada su nedostatni. I nakon svih cjenovnih kombinacija parkinga na tom potezu, s pravom se mnogi gosti i kupači mogu pitati tko je tu lud pa platiti 100 kuna?! I stoga većina njih zaobilazi ovo kobno nazovi parkiralište.

Strankinja na koju nailazimo kraj naplatnog aparata moli nas za pomoć jer joj "stroj" ne prihvaća novčanicu od 50 kuna. Isto vrijedi i za kreditnu karticu. Nastojimo joj priskočiti u pomoć, ali svaki pokušaj je uzaludan da bi na kraju konstatirali da aparat ne prihvaća papirnate novčanice, već sitniš u apoenima od 50 lipa do pet kuna!

Molimo u susjednom hotelu "Villa Rosetta" da joj usitne novčanicu od 50 kuna. Suvlasnik hotela Marko Martinčić ljubazno joj izlazi ususret, ali ljutit je zbog svih nonsensa s tim naplatnim uređajem.

Turisti ogorčeni

- Do prošle godine posao naplate obavljao je djelatnik iz gradske tvrtke Komunela do 15 sati, a dnevna je karta iznosila 50 kuna pa su turisti, kupači, nesmetano koristili parkiralište. No, pred nešto više od dva tjedna montirali su naplatni aparat i sada smo tu gdje jesmo. Mnogi turisti dolaskom na parking su zgranuti i pogođeni visinom utvrđenog iznosa karti. Mi pak za naše goste hotela plaćamo društvu Komuneli po gostu 20 kuna za svaki dan korištenja parkinga tako što im dnevno javljamo registarske oznake vozila naših hotelskih gostiju. I tu im uslugu plaćamo avansno, objašnjava Martinčić i nastavlja s kritičkim osvrtom.

- Međutim, ostali kupači izbjegavaju parkiranje, ali ne izričito zbog enormne visine cijene, nego i zbog tehničkih razloga. Turisti k nama dolaze razmjenjivati novčanice u kovanice i žale nam se da aparat ne prihvaća niti kreditne kartice pa je više razloga da se okrenu i napuste ovo mjesto. Pa tko uza se nosi toliko sitniša misleći da postoje ovakve tehničke manjkavosti ovog uređaja. Mi smo podigli punu vreću kovanica u banci kako bi turistima razmijenili sitniš jer, kad su već došli, pitam se gdje da promijene papirnate novčanice u metalne, revoltirano će Martinčić i dodaje da se sada znatno smanjio broj dnevnih turista na plaži, a time i potrošača u njihovom beach baru "Villa Rosetta" što djeluje poprilično neučinkovito na bavljenje ugostiteljstvom nakon svih proteklih mjeseci lockdowna, sada kada se posao mogao normalizirati.

Neshvatljiva mu je odsutnost ili nedostatak sluha gradskih tvrtki prema turističkim radnicima. U nastojanju postizanja dogovora oko snižavanja cijena parkinga, Martinčiću su iz uprave društva odgovorili da je karta umanjena za 50 posto, ali na naplatnom uređaju to nigdje ne piše, a za razmjenu novčanica u kovanice i dalje su benevolentno angažirani na recepciji hotela.

Prema tome, žele li dnevni kupači ili drugi turisti parkirati baš tu, na gradskom parkingu svog metalnog ljubimca, moraju se naoružati hrpom sitniša i izabrati samo opciju dnevno ili poludnevno parkiranje. Ostali, koji bi rado tek prošetali i uživali uz obalu, popili kavu u obližnjim plažnim kafićima na romantičnom Jadranu ne mogu koristiti kraću uslugu parkiranja.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter