Pentopool je nova igra biljara s petokutnim oblikom stola i novim pozicijama rupa. Površina stola prekrivena je tekstilom, a unutarnji kutovi gumom kao kod standardnog biljara no lakši su i manjih dimenzija. Postoje četiri razine Pentopoola koje se dijele na različite težine igranja
Silvio Budicin nedavno je u prostorijama Zajednice Talijana u Rovinju predstavio novi prototip igre biljara koji je nazvao Pentopool. Pedesetak znatiželjnika popratilo je prezentaciju te se u konačnici i sami iskušali u novoj igri. Inače, kako nam je pojasnio Budicin, Pentopool je nova igra biljara s petokutnim oblikom stola i novim pozicijama rupa. Površina stola prekrivena je tekstilom, a unutarnji kutovi gumom kao kod standardnog biljara no lakši su i manjih dimenzija.
Kad biljar dosadi…
Na ideju nove igre Pentopool, Budicina je potaknulo dugogodišnje igranje biljara čiji je bio veliki ljubitelj i strastveni igrač. No, nakon mnogo godina igranja počeo je razmišljati kako je vrijeme za uvođenje nekih noviteta i otud je sve krenulo. Danas postoje četiri razine Pentopoola koje se dijele na različite težine igranja.
- Izradio sam devet prototipova i njihovu funkcionalnost isprobao kući, a zatim i na eventima društvenih igara. Pozitivni rezultati su me potaknuli da nastavim dalje. Mnogi ljudi su ga testirali i tako mi pomogli da ga usavršim u cijelosti. Sada imamo novu igru s novim imenom, novim pravilima, novim imenima kugla što sve pomalo sliči postojećim, ali nije isto. Zaštitio sam dizajn i ime igre te pravila igranja. Uz pomoć Istarskog saveza inovatora dobio sam priliku izlaganja na dva sajma, u Puli na Obrtničkom sajmu i Zagrebu na Sajmu inovacija, gdje sam dobio brončanu medalju. A u narednih šest mjeseci potrudit ću se organizirati izgradnju ozbiljnog modela Pentopoola za reklamiranje i prodaju, rekao je izumitelj igre Silvio Budicin.
Mišljenja znatiželjnika, nakon što su se i sami iskušali, bila su vrlo pozitivna i uglavnom su isticali kako je igra vrlo teška, pogotovo u početku, no jako zanimljiva.
- Godinama igram biljar, ali dosadašnje znanje koje sam stekao u igri ne vrijedi u ovoj. I zbog toga mi je vrlo zanimljiva i jako mi se sviđa, rekao je jedan od igrača.
Pentopool 1, 2, 3
Za pobjedu u igri Pentopool 1, igrači ili ekipe trebaju sakupiti više bodova od suparnika, odnosno ubacivati bilo koju kuglu u bilo koju rupu. Koristeći biljarski štap, igrači trebaju udariti uvijek prvo glavnu bijelu kuglu no ona ne smije ući u rupu jer tada igra prelazi suparnicima, a suparnici trebaju postaviti bijelu kuglu na sredinu stola da započnu svoj slijed. Isto tako, ako nijedna kugla ne uđe u rupu igra prelazi suparnicima.
Bodovi se skupljaju tako da se prvi bod dobiva za ubacivanje prve kugle tijekom jednog redoslijeda igrača, dva boda se dobivaju za ubacivanje druge kugle. Sve kugle moraju ostati u rupama kada u njih uđu. Nema kaznenih bodova dok se trenira, a kad se igra ozbiljno tada idu suparnicima dva kaznena boda za ubacivanje bijele kugle.
U igri Pentopool 2, za pobjedu, igrači ili ekipe trebaju sakupiti više bodova od suparnika, odnosno ubaciti kugle sa slovima u bilo koju rupu, ali po abecednom redu. Koristeći biljarski štap, igrači trebaju udariti uvijek prvo glavnu bijelu kuglu, no ona ne smije ući u rupu jer tada igra prelazi suparnicima, a suparnici tada smiju postavit bijelu kuglu gdje god žele na stol da započnu svoj slijed, isto kao za početak utakmice. U slučaju da nijedna kugla ne uđe u rupu tada igra prelazi suparnicima.
Bodovi se skupljaju tako da se prvi bod dobiva za ubacivanje prve kugle, dva boda se dobivaju za ubacivanje druge kugle i tako redom. Sve kugle moraju ostati u rupama kada u njih uđu. Dozvoljeno je npr. ubaciti kuglu A uz pomoć bilo koje kugle izvan redoslijeda, npr. C udarajući štapom uvijek prvo bijelu kuglu. Nema kaznenih bodova dok se trenira, a kad se igra ozbiljno tada ide suparnicima toliko kaznenih bodova koliko je drugi igrač ubacio kugla izvan slijeda tijekom ukupne igre, ali istom metodom kao i skupljanje bodova u istom redoslijedu igrača, 1 za prvu, 2 za drugu, itd.
Prema modelu Pentopool 3 za pobjedu, igrači ili ekipe trebaju skupiti više bodova od suparnik, odnosno pokušati ubaciti kugle naizmjenično. Prvo trebaju ciljati skupinu kugli koje su postavljene na sredinu stola. Ako jedna ili više njih uđe u bilo koju rupu tada se cilja jednu kuglu druge skupine koje su postavljene na pet točaka na površini igre, a svaku treba imenovati prije udarca. Koristeći biljarski štap, igrači trebaju udariti uvijek prvo glavnu bijelu kuglu, koju trebaju usmjeriti prema kuglama centralne skupine pokušavajući ih ubaciti u rupe. Bijela kugla ne smije ući u rupu jer tada slijed prelazi suparnicima, a suparnici tada smiju postaviti bijelu kuglu gdje god žele na površini igre da započnu svoj slijed.
Kugle i kocka
Dva boda se dobivaju za ubacivanje jedne kugle prve skupine, tri boda se dobivaju za ubacivanje jedne imenovane kugle druge skupine. U slučaju da nijedna kugla ne uđe u rupu tada igra prelazi suparnicima. Dozvoljeno je ubaciti jednu kuglu na redoslijedu koristeći bilo koju kuglu iste skupine iako je u slučaju druge skupine pomoćna kugla izvan redoslijeda, udarajući štapom uvijek prvo bijelu kuglu. Sve kugle prve skupine moraju ostati u rupama kada u njih uđu, ali kugle druge skupine se moraju vratiti na određene točke na stol dok ima u igri kugla prve skupine.
I konačno, pravila igre Pentopool 4 za pobjedu, podrazumijeva da igrači ili ekipe trebaju skupiti više bodova od suparnika, odnosno pokušati kotrljati ili pomaknuti kocke koje su postavljene na određenim točkama na površini igre. Biljarskim štapom treba udariti po izboru jednu od dvije vlastite kugle, npr. N/S, koja potom mora udariti po izboru jednu od dvije suparnikovih kugla E/W, koja treba udariti u rubove stola tako da, odbijajući se, pomaknu kocke koje imaju 12 brojeva na 12 strana - lica.
Bodovi se skupljaju tako da se zbroji ukupan rezultat brojeva s gornjih površina kocaka. Ako nijedna kocka nije otkotrljana ili pomaknuta tada igra prelazi suparnicima koji moraju započeti svoj redoslijed nastavljajući sa situacijom kugla na stolu koju je pustio drugi igrač. Sve otkotrljane ili pomaknute kocke moraju se vratiti na određeno mjesto na površini igre tako da pokazuju broj 6 odozgo kao i za početak utakmice. Suparniku dva kaznena boda idu za nepravilne udarce kao npr. kad se ne dotakne nijedna suparnikova kugla.